Διεθνής θεατρική συνάντηση στο Ηράκλειο

Στις 14 και 15 Σεπτέμβρη

Το θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ (Ηράκλειο Κρήτης) και το θέατρο BRAMA (Goleniow-Πολωνία) συναντιούνται στο Ηράκλειο, στο θεατράκι "Σοφία Γιαλουράκη" στη ΡΟΔΟΜΗΛΙΑ, με αφορμή τη γιορτή για τα 25 χρόνια της Ροδομηλιάς. 

Η συνάντηση περιλαμβάνει: 

Πέμπτη 14/9, 9.00 μ.μ.
Θέατρο Μπράμα (Teatr Brama - Goleniow, Poland)
https://www.teatrbrama.org/eng...

Μουσικοθεατρική παράσταση του θεάτρου Brama: 
Παράσταση στα αγγλικά με μετάφραση.Μετάφραση: Μαρία Περδικάκη

"Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΩΝ"

Παράσταση στα αγγλικά με μετάφραση.Μετάφραση: Μαρία Περδικάκη

«Ο Χορός των Φαντασμάτων» ήταν ένα τελετουργικό που δημιουργήθηκε ως απάντηση στη μεγάλη κρίση του πολιτισμού των Ινδιάνων της Β. Αμερική: στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ο δυτικός πολιτισμός κυριάρχησε στη ζωή των Ινδιάνων. Ο Χορός δημιουργήθηκε με την ελπίδα να οδηγήσει σε μια αλλαγή: στο τέλος του σημερινού κόσμου και στην αρχή ενός άλλου, καλύτερου. Σε μια περίοδο χωρίς ελπίδα, θα χόρευαν πιστεύοντας ότι θα άλλαζε η μοίρα τους. Ο χορός τελικά απαγορεύτηκε και παρομοιάστηκε με τη ντροπιαστική εξόντωση του πληθυσμού και την εξάλειψη ενός λίκνου του πολιτισμού. Ήταν ένας από τους απελπισμένους θρήνους ενάντια στο εξαπλώμενο κύμα της σκληρότητας του καπιταλισμού. 
"Η παράσταση είναι μια συμβολική ανάμνηση αυτού του τελετουργικού για την υπεράσπιση αξιών που πεθαίνουν. Είναι η δική μας πράξη ελπίδας σε καιρούς όπου η επόμενη στροφή της ρόδας της ιστορίας φαίνεται να είναι ασταμάτητη. Κάθε γενιά χρειάζεται να θυσιάσει και να μεταφέρει τις αξίες της οι οποίες νικήθηκαν στις επαναστατικές καρδιές των αγαθών ιδεαλιστών. Για πολλά χρόνια η επανάσταση στο μυαλό των αντιστασιακών ήταν ο φύλακας και η προκήρυξη για την υπεράσπιση των μειονοτήτων. Είμαστε ένα κομμάτι μιας μειονότητας που πρέπει να υψώσουν τις φωνές τους για την υπεράσπισή τους.."
"Ο Χορός των Φαντασμάτων" είναι μία δράση που συνδυάζει τη μουσική με το Θέατρο. Η παράσταση είναι μια αυθεντική δημιουργία του θεάτρου Brama εμπνευσμένη από τα γραπτά του Άλεν Γκίνγκσμπεργκ, της Πάτυ Σμιθ , καθώς και από μια παραδοσιακή τέχνη πολιτισμών που χάνονται καθώς και αντι-καπιταλιστικών προκηρύξεων. Τα κείμενα που ακούγονται είναι στα αγγλικά.

Σκηνοθεσία: Daniel Jacewicz

Παίζουν: Jenny Crissey, Anastasiia Miedviedieva, Lesja Szulc, Aleksandra Ślusarczyk, Patryk Bednarski, Oleh Nesterov, Wojciech Rosiński
https://www.teatrbrama.org/

Γενική είσοδος: 7 ευρώ
Μειωμένο: 5 ευρώ (Φοιτητικό, άνεργοι, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, Α.Μ.Ε.Α.)

Κρατήσεις θέσεων:  2810-263658/6945898204/2810312212

Παρασκευή 15/9 9.00 μ.μ.:
Θέατρο ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ (Ηράκλειο Κρήτης,www.ommastudiotheater.weebly.com)

" Η Φόνισσα" του Αλ.Παπαδιαμάντη

Θεατρική Διασκευή-Σκηνοθεσία: Αντώνης Διαμαντής
Μουσική και τραγούδια (απο ποιήματα του Α.Παπαδιαμάντη): Νίκος Μαστοράκης, Μανώλης Λιαπάκης, Κώστας Πανταζής
Ζωντανή μουσική: Κώστας Μακάκης(Βιολί, Λαούτο), Γιώργος Σταυράκης (Κιθάρα)
Παίζουν: Ελένη Σφακιανάκη, Ειρήνη Κουτσάκη, Εριέτα Πυργιωτάκη, και στο ρόλο του Αλ.Παπαδιαμάντη ως αφηγητής, ο Αντώνης Διαμαντής.
"Η ΦΟΝΙΣΣΑ", ένα από τα καλύτερα έργα του Αλ. Παπαδιαμάντη, είναι ένα εκτενές διήγημα (νουβέλα) και δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά σε συνέχειες, στο περιοδικό Παναθήναια το 1903, με υπότιτλο: «Κοινωνικόν μυθιστόρημα». Κεντρικό πρόσωπο είναι η Χαδούλα ή Φραγκογιαννού, που κυριαρχείται από την εγκληματική ιδέα της βρεφοκτονίας και διαπράττει μια σειρά από φόνους μικρών κοριτσιών, αφού δε θελει "να βασανίζονται και να μας βασανίζουν", μιας και το εθιμο της προίκας, όταν μεγαλώσουν, είναι αβάσταχτο. Κατά το νεοελληνιστή Λίνο Πολίτη "Η Φόνισσα" είναι ένα δυνατό έργο ψυχογραφικό· η γυναίκα αυτή με την αβυσσαλέα ψυχολογία, που τοποθετείται έξω από την ανθρώπινη κοινωνία, είναι ένα πρόσωπο αινιγματικό και ολότελα ξένο από τους αφελείς (πονηρούς πολλές φορές, αλλά καλόκαρδους πάντα) νησιώτες που γεμίζουν τα άλλα του διηγήματα. Η ψυχολογική περιγραφή δίνεται με τελείως διαφορετική αδρότητα...». Άλλοι μελετητές βρίσκουν στη Φόνισσα απηχήσεις από το μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι "Έγκλημα και Τιμωρία".

Η παράσταση του θεάτρου ΟΜΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ είναι μια μελέτη πάνω στη ψυχοσύνθεση της ηρωίδας και της κοινωνίας και βασίζεται στην έρευνα που διεξάγει εδώ και αρκετό καιρό με θέμα της σχέση της Τελετουργίας με το θέατρο.
Γενική είσοδος: 7 Ευρώ
Μειωμένο: 5 ευρώ (Φοιτητικό, άνεργοι, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, Α.Μ.Ε.Α.)

Κρατήσεις θέσεων:  2810-263658/6945898204/2810312212

Επίσης:
Το θέατρο Μπράμα (TeatrBrama) πρόκειται να δώσει ένα θεατρικό σεμινάριο, το Σάββατο 16/9 :10.30 - 14.30 στο γυμναστήριο FERRUM:

http://www.kravmagaline.gr/και...

Συμμετοχή / πληροφορίες: 2810-263659 / 6945898204

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ.

Οι μέθοδοι εργασίας έχουν βασιστεί σε αρκετά χρόνια εμπειρίας δουλειάς με ηθοποιούς. Η δουλειά μας ενθαρρύνει τα άτομα να ψάξουν για ειλικρινή και αυθεντική έκφραση στην τέχνη, χρησιμοποιώντας σωματικό και δραματικό «παίξιμο», ρυθμό και μουσική. Διδάσκουμε εκείνο που νοιώθουμε ότι είναι το πιο ενδιαφέρον πάνω στη σκηνή - ενθαρρύνοντας το θεατρικό πνεύμα, τη συνειδητότητα και την ανάπτυξη σχέσεων ανάμεσα στους συναδέλφους. Λόγω των έντονων μεθόδων μας, το πλεονέκτημα των εργαστηρίων μας είναι ότι οι συμμετέχοντες σε αυτά αναπτύσσουν υψηλή σχέση με μιά διαδικασία μεταμόρφωσης. Τα εργαστήρια ενεργοποιούν και ανοίγουν την ομάδα όπου η ενοποίησή της σε «ένα σώμα» είναι ουσιώδης. Ο σκοπός είναι να δομηθεί εμπιστοσύνη, συναισθηματική κατάσταση και σωματική έκφραση μέσω της κίνησης, της φωνής καθώς και ασκήσεων αυτοσχεδιασμού. Τα εργαστήριά μας ανατρέφουν ένα δημιουργικό περιβάλλον εργασίας για νέους καλλιτέχνες.
Τα εργαστήρια περιλαμβάνουν: θεατρική προπόνηση, φωνητική εξάσκηση χρησιμοποιώντας παλιά λαικά τραγούδια, δουλειά πάνω σε κείμενα, άρθρωση και ευκρίνεια του λόγου, ασκήσεις σωματικής συνειδητότητας, σκηνική δουλειά, ατομικά θεατρικά καθήκοντα, σκηνική αλλά και σκηνογραφική κατασκευή, ασκήσεις ώθησης καθώς και αντιδράσεις στην διαδικασία δράσεων και προετοιμασία μιας παράστασης που περιλαμβάνει όλους τους συμμετέχοντες.

Εργαστήρια αρχέγονου τραγουδιού
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να μάθουν μια θεατρική μέθοδο που τους βοηθά να γνωρίζουν πώς να ελευθερώνουν και να ελέγχουν τη φωνή τους. Επίσης εστιάζουμε στον φυσικό συνδυασμό σώματος, φωνής και συναισθήματος, που κατά τη γνώμη μας είναι το κλειδί για να ανακαλύψουμε και να δουλέψουμε πάνω στις καλλιτεχνικές μας δεξιότητες. Τελικά αναζητούμε στο τραγούδι μια μεταφυσική εμπειρία, έναν διάλογο. Το τραγούδι μπορεί να είναι μια θεραπευτική εμπειρία για την ομάδα, που τη καθιστά «ένα σώμα» και αναπτύσσει τη σχέση μεταξύ των μελών της.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ