ΚΡΗΤΗ
Δ. Φραγκάκης στο Livetalks: Στους τρεις πρώτους σε ζήτηση προορισμούς η Κρήτη
Ο Γ.Γ. του ΕΟΤ εκτίμησε ότι η τουριστική σεζόν θα είναι καλύτερη από την περσινή και χαρακτήρισε "εγγύηση ασφαλείας" για τα ταξίδια το «πράσινο διαβατήριο»
SHARE:
Η 14η Μαΐου είναι η ημερομηνία - ορόσημο για το άνοιγμα της φετινής τουριστικής σεζόν, όπως ανακοινώθηκε δια στόματος του αρμόδιου Υπουργού Χάρη Θεοχάρη. Και ήδη, η... ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα και την Κρήτη συγκεκριμένα, παρά την αβεβαιότητα της περιόδου, είναι αυξημένη και πολλά υποσχόμενη. Μάλιστα, όπως επιβεβαίωσε, μιλώντας στο Livetalks ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης "η Κρήτη είναι μεταξύ των τριών πρώτων σε ζήτηση προορισμών"!
Όπως ο ίδιο πρόσθεσε είναι πολύ πιθανό να αρχίσουμε να υποδεχόμαστε και νωρίτερα ξένους επισκέπτες στην πατρίδα μας. Μέσα στον Απρίλιο, εάν όλα πάνε καλά, οι Ισραηλινοί θα μας κάνουν το... ποδαρικό. Θα είναι ουσιαστικά ένα crash test για τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με τα όσα είπε
Για τους ταξιδιώτες που προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ισχύει το πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό - στο οποίο έκανε ιδιαίτερη μνεία ο κ. Φραγκάκης. Ακόμα κι αν κάποιος δεν το έχει, μπορεί να πάει διακοπές, εάν κι εφόσον έχει προβεί στα απαραίτητα τεστ 48 ή 72 ωρών.
Με τις τρίτες χώρες, η Ελλάδα έχει ξεκινήσει ήδη να έχει επαφές, προχωρώντας σε διμερείς συμφωνίες: Οι συζητήσεις με Ισραήλ και Μεγάλη Βρετανία δείχνουν πρόοδο, ενώ ήδη μετά τις σχετικές συνομιλίες με τη Ρωσία, ανακοινώθηκε ότι εμβόλιο Sputnik V θα θεωρείται ισοδύναμο με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά. Οι διμερείς συμφωνίες πάντως θα καθορίσουν τους ακριβείς όρους και τις προϋποθέσεις εισδοχής τουριστών.
Το πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό χαρακτηρίστηκε "έγγραφο ασφαλείας" από τον κ. Φραγκάκη, το οποίο όπως επισήμανε δεν θίγει προσωπικά δεδομένα - υπάρχουν εξάλλου ήδη σχετικές εγγυήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
"Τα όπλα που έχουμε στη διάθεσή μάς κάνουν πιο αισιόδοξους" παρατήρησε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, αναφερόμενος στο τείχος ανοσίας που "βλέπει" να χτίζεται το επόμενο δίμηνο. Καθοριστικό ρόλο θα παίξει η αύξηση των εμβολιασμών.
"Η φετινή σεζόν θα είναι πολύ καλύτερη από την περσινή" αρκέστηκε να πει, κληθείς να εκτιμήσει πώς θα κινηθεί η τουριστική σεζόν, σημειώνοντας πάντως πως "και με last minute κρατήσεις θα δουλέψουμε".
Αποφεύγοντας τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις, αλλά και το σε τί ποσοστό θα προσεγγίσουμε το 2019, ο κ. Φραγκάκης επέλεξε να εκφράσει την αισιοδοξία του για δύο λόγους:
- την υφιστάμενη ισχυρή ζήτηση για ταξίδια, με την χώρα μας να είναι στις κορυφαίες προτιμήσεις των ταξιδιωτών και
- τα θετικά σημάδια που δίνουν οι συζητήσεις με αεροπορικές εταιρείες και tour operators σε ο,τι αφορά τις κρατήσεις, ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό, παρότι διανύουμε μία "άχαρη και σκοτεινή περίοδο", με την κορύφωση του τρίτου κύματος, που αναδύει μια γενικότερη δυσπιστία και φόβο στις κοινωνίες.
"Θα αλλάξει άρδην το κλίμα και η ψυχολογία το επόμενο διάστημα" διαβεβαίωσε ο κ. Φραγκάκης, αναλογιζόμενος και την επίσπευση των εμβολιασμών.
"Ο δικός μας ρόλος να κοιτάμε πιο μπροστά" επισήμανε. "Αξιοποιούμε την πολύ σημαντική παρακαταθήκη που έχουμε από πέρυσι και κοιτάμε μπροστά. Ο τουρισμός σε καμία περίπτωση δεν επηρέασε την πορεία του δεύτερου κύματος, ίσα ίσα που ωφέλησε την Ελλάδα σε πολύ μεγάλο βαθμό" πρόσθεσε, ανατρέχοντας στην περσινή χρονιά. "Με ασφάλεια και κανόνες, ανοίξαμε σωστά πέρυσι. Διατηρήσαμε σε πολύ υψηλά επίπεδα τη φήμη της Ελλάδας στο εξωτερικό, κάτι που είναι και η πρώτη μας προτεραιότητα".
Το Υπουργείο Τουρισμού χτίζει ένα νέο αφήγημα, γύρω από τον "πυρήνα" του ήλιου και της θάλασσας, για την στήριξη και την περαιτέρω ανάδειξη της πιο βαριάς οικονομικής βιομηχανίας. Το αφήγημα αυτό μπορεί να το προσφέρει όλο τον χρόνο η Κρήτη, υποστήριξε ο κ. Φραγκάκης, μιλώντας για τον τόπο καταγωγής του.
Το νέο αφήγημα δεν χτίζεται από την μια μέρα στην άλλη. "Θα πρέπει να ακολουθήσουμε σταθερά βήματα και νόρμες", την πεπατημένη άλλων χωρών, εξήγησε ο γ.γ του ΕΟΤ, για να γίνουμε σε πρώτη φάση προορισμός 10 μηνών "οπωσδήποτε".
Ο κ. Φραγκάκης δεν παραγνωρίζει ότι "πάσχουμε σε επίπεδο υποδομών". Για να προχωρήσει και να υλοποιηθεί σταδιακά αυτό το μαξιμαλιστικό σχέδιο, χρειάζεται να συνηγορήσουν και οι τοπικές κοινωνίες, παίρνοντας ρίσκα για "να μείνουμε ανοιχτοί λίγο παραπάνω".
Απαραίτητη προϋπόθεση, μια σωστή διαφημιστική καμπάνια: Να "πουλήσουμε" κατάλληλα το προϊόν, αρχής γενομένης από εφέτος, με επέκταση της σεζόν έστω για 15 ημέρες τον Νοέμβριο. Κι αυτό θα είναι "κέρδος".
Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα της συνέντευξης του κ. Δημήτρη Φραγκάκη:
Δείτε επίσης:
Δημοφιλέστερος προορισμός για τους Γερμανούς η Κρήτη, αυτό το καλοκαίρι
Πριν τον Ιούνιο θέλει να υλοποιήσει η Κομισιόν το "πράσινο διαβατήριο"
H Ελλάδα ανοίγει τις τουριστικές πύλες της μέχρι τις 14 Μαΐου
Γ. Πελεκανάκης στο Livetalks: "Η Κρήτη είναι ασφαλής προορισμός"
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη