ΚΡΗΤΗ

ΒΟΑΚ: Στο Ταμείο Ανάκαμψης με σφιχτό χρονοδιάγραμμα το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη

Το υπουργείο Οικονομικών προχώρησε στην ένταξη του τμήματος των 22,4 χιλιομέτρων.

No profile pic

Στο Ταμείο Ανάκαμψης αλλά με πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα εντάχθηκε το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη. Το υπουργείο Οικονομικών προχώρησε στην ένταξη του τμήματος των 22,4 χιλιομέτρων.

Η χρηματοδότηση ύψους 90 εκατ. ευρώ, καλύπτει την χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στο κυοφορούμενο έργο. Το έργο δημοπρατήθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στις 24 Ιανουαρίου και σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει, έχουμε την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Επόμενο βήμα είναι η αποσφράγιση της προσφοράς και η επικύρωση του αποτελέσματος από την Επιτροπή του Διαγωνισμού. Να θυμίσουμε πως το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, υλοποιείται με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.

Σφιχτό χρονοδιάγραμμα

Ωστόσο η ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης δεσμεύει το έργο σε ένα ιδιαίτερα σφιχτό χρονοδιάγραμμα για την ελληνική πραγματικότητα στις κατασκευές. Πιο συγκεκριμένα θα πρέπει:

– Εντός Φεβρουαρίου να έχει ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος του έργου. Εως το καλοκαίρι του 2023 θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις (αν και με επίταξη θα μπορέσουν να ξεκινήσουν τα έργα).

– Με ορίζονται το δεύτερο τρίμηνο του 2023 θα πρέπει να έχουν υπογραφεί και να κοινοποιηθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης και οι τρεις συμβάσεις του ΒΟΑΚ: η σύμβαση παραχώρησης (Χανιά – Χερσόνησος, 157 χλμ.), η ΣΔΙΤ (Χερσόνησος – Νεάπολη, 22,4 χλμ.) και το δημόσιο έργο (Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος, 14,5 χλμ.).

– Μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2025 θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το 60% της ΣΔΙΤ και του δημοσίου έργου.

– Εως το τέλος του 2025 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και να λειτουργούν ολόκληρα τα τμήματα Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος. Και να έχει κατασκευαστεί το 15% του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο.

Ξεκινά και ο τρίτος διαγωνισμός

Το παζλ των διαγωνισμών του ΒΟΑΚ θα ολοκληρωθεί στις 22 του μήνα (αν δεν υπάρξει παράταση) με την δημοπράτηση του ανατολικού τμήματος, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Αυτό το έργο του ΒΟΑΚ επίσης προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης (όπως και το Χερσόνησος-Νεάπολη) και του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027.

Το έργο ύψους 186 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) αποτελεί τη συνέχεια του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος-Νεάπολη και ολοκληρώνει τον ΒΟΑΚ στον βασικό του κορμό. Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, έτρεξε σε χρόνους ρεκόρ την ολοκλήρωση των απαραίτητων μελετών προκειμένου το έργο να μπορέσει να είναι έτοιμο προς δημοπράτηση.

Το milestone για αυτά τα δύο τμήματα είναι να λειτουργήσουν μέχρι το 2026, έτος που λήγει η περίοδος χρηματοδότησης των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης. Ουσιαστικά θα δούμε να λειτουργεί όλο το τμήμα μετά το Ηράκλειο και μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Το επόμενο διάστημα περιμένουμε και την ανακοίνωση για τις δεσμευτικές προσφορές του βασικού τμήματος μεταξύ Χανιών και Χερσονήσου.

 

Δείτε επίσης:

Το υπουργείο Οικονομικών προχώρησε στην ένταξη του τμήματος των 22,4 χιλιομέτρων.

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Λασίθι

Πηγή:ypodomes.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση