Βάσεις 2019: 9 στα 10 παιδιά μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο!

Αντώνης Παντινάκης
Αντώνης Παντινάκης

Τι δείχνει η ανάλυση των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Του Αντώνη Παντινάκη

Μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ήταν σε αρκετές περιπτώσεις η πτώση των βάσεων: 9 στα 10 παιδιά μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο, με το 25% εξ αυτών να έχουν βαθμό εισαγωγής κάτω από τη βάση!

Στο πεδίο των θετικών επιστημών, δίχως υπερβολή μόνο εάν κάποιος μαθητής δεν έκανε μηχανογραφικό δεν θα εισαγόταν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση!

“Υπάρχουν σχολές με 4 και 5.000 μόρια όπου τα παιδιά μπορούν να εισαχθούν. Για παράδειγμα, αύριο – μεθαύριο κάποιος μπορεί να είναι μαθηματικός έχοντας γράψει στις Πανελλαδικές... 5 στα μαθηματικά! Στις θεωρητικές επιστήμες, πάλι, υπάρχουν κάποια παιδιά που θα μείνουν έξω, διότι εκεί δεν βρίσκεις βάσεις των 5-6.000 μορίων”, μας πληροφορεί ο Μανώλης Καζαντζάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Φροντιστών Νομού Ηρακλείου, που μας αναλύει το τι “έβγαλε” ανά κατεύθυνση η σημερινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

“Στο 1ο, στο 2ο και στο 3ο είχαμε πτώση – αλλού μεγάλη, αλλού μικρή. Περισσότερο στα περιφερειακά Πανεπιστήμια, τόσο στο 1ο και στο 2ο επιστημονικό πεδίο (Θετικές επιστήμες και Φιλολογικές Σχολές) η πτώση ήταν μεγάλη.

Στις σχολές των Ιατρικών Επιστημών, η πτώση κι εκεί ήταν σημαντική αν αναλογιστούμε ότι μετά από χρόνια η Ιατρική στην Αλεξανδρούπολη πήγε στα 18.120, δηλαδή αρκετά χαμηλότερα απ’ ο,τι είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια.

Οι αρχικές προβλέψεις έλεγαν ότι θα είχαμε μία καθολική πτώση των βάσεων. Οι προβλέψεις αυτές επιβεβαιώθηκαν. Απλά σε κάποια τμήματα η πτώση είναι πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη.

Δηλαδή αν σκεφτούμε ότι στα τμήματα των Μαθηματικών του νομού Ηρακλείου οι βάσεις είναι κατά πολύ κάτω από το 10, καταλαβαίνουμε ότι η πτώση μάλλον ήταν μαζικότερη από αυτή που περιμέναμε”.


Ο κ. Καζαντζάκης διακρίνει μία “μικτή τάση” στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο, με τις Οικονομικές Σχολές, το οποίο χαρακτηρίζεται από μία “παράξενη” συμπεριφορά: “Οι σχολές που είχαν πάνω από 14.000 μόρια παρουσίασαν μία πολύ μεγάλη άνοδο, ενώ αντίστοιχα οι σχολές που είχαν κάτω από 13.000 μόρια είχαν μία πτώση. Ήταν μία μικτή τάση που ναι μεν είχε προβλεφθεί αλλά όχι στο βαθμό που είδαμε. Από εκεί και πέρα, στα υπόλοιπα Επιστημονικά Πεδία λίγο πολύ είχαμε αναμενόμενα αποτελέσματα”.

Το “ανυπέρβλητο εμπόδιο”... που άνοιξε το δρόμο για περισσότερους εισακτέους

Ο πρόεδρος των Φροντιστών αναφέρεται και στους παράγοντες που επηρέασαν τις βαθμολογίες: “Είχαμε μία σημαντική άνοδο των εισακτέων. Σε αυτό συνέβαλε τα μέγιστα και η δυσκολία των θεμάτων. Η Φυσική και η Χημεία αποδείχθηκε ότι ήταν ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο για τους μαθητές κι έτσι στις θετικές επιστήμες είχαμε μία πολύ μεγάλη πτώση των βάσεων. Στις θεωρητικές, επίσης ήταν πολύ σημαντικότερη η απόκλιση. Στα Οικονομικά έχουμε μία δικαιολογία. Ενώ οι βαθμολογίες ήταν ίδιες με τις περυσινές είχαμε πάρα πολύ μεγάλη αύξηση των εισακτέων, οπότε λογικό ήταν να έχουμε αυτή τη μικτή τάση που παρουσιάστηκε τελικά”.

Οι 3.500 παραπάνω εισακτέοι και η βάση του 10

Αντέχει όμως η Ελλάδα τόσους εν δυνάμει επιστήμονες; Ο κ. Καζαντζάκης απαντά: “Η αλήθεια είναι ότι είναι πάρα πολλά τα Πανεπιστήμια πια. Δηλαδή, εκεί που θεωρούσαμε ότι χρειάζεται μία μικρή συρρίκνωση προκειμένου να είναι κάπως ελεγχόμενο το πράγμα, φτιάχτηκαν κι άλλα τμήματα, είχαμε 3.500 παραπάνω εισακτέους, οπότε υπάρχει πλέον το ερώτημα του τι πρέπει να γίνει, αλλά και το ποια θα πρέπει να είναι τα κριτήρια εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Από την άλλη, αυτό που ακούγεται τώρα, ότι θα μπει η βάση του 10, δημιουργεί ένα άλλο ζήτημα, εάν σκεφτούμε ότι το 25% των παιδιών μπαίνουν με βαθμολογίες κάτω από τη βάση. Ξαφνικά, με το να αποκλείσεις το 25% των μαθητών, αποκλείεις ενδεχομένως έναν τεράστιο αριθμό μαθητών, αν το σκεφτούμε λογικά. Γι’ αυτό και θα πρέπει να σκεφτεί το Υπουργείο αν υπάρχουν κι άλλες λύσεις, προκειμένου να μην υπάρχουν παιδιά που μπαίνουν με 2,4 και 5.000 μόρια ή να βλέπεις ανθρώπους επαγγελματίες – Φυσικούς, Χημικούς και Μαθηματικούς, και να περνούν με βαθμολογίες στα αντίστοιχα μαθήματα πολύ χαμηλότερες της βάσης”.

Ο πρόεδρος των Φροντιστών τοποθετήθηκε και τη Βάση του 10, για το εάν θα βελτιώσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των φοιτητών: “Μπορεί να τα βελτιώσει σαφέστατα, αλλά αποκλείει μάλλον δυσανάλογα μεγάλο αριθμό μαθητών. Και θα έπρεπε μάλλον τα πράγματα είναι πιο ελεγχόμενα. Τα χρόνια που θυμόμασταν παλαιότερα, που τα παιδιά έπρεπε να γράψουν σε τουλάχιστον ένα μάθημα 10 προκειμένου να εισαχθούν, ίσως αυτό να είναι μία καλύτερη λύση και να μην δημιουργεί τόσο μεγάλα προβλήματα . Γενικά πάντως, ο,τι και να γίνει, θα πρέπει να γίνει με πολλή πολλή σκέψη”.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ