ΚΡΗΤΗ
Βαρδάκης: «Το νομοσχέδιο σας κύριε Μητσοτάκη επιτίθεται στην Δημοκρατία και αποτελεί ακραία πράξη ιδεοληπτικής τακτικής και εμμονής»
Τοποθέτηση Σωκράτη Βαρδάκη στην Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας
SHARE:
«Η Κυβέρνηση επιτίθεται στην Δημοκρατία και την Δημόσια Παιδεία, υπονομεύοντας το Δημόσιο Πανεπιστήμιο, με πολλές παράπλευρες απώλειες εις βάρος του κοινωνικού συνόλου» ανέφερε μεταξύ άλλων ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Βαρδάκης, κατά την τοποθέτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, με τίτλο “Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις”.
Ο κ. Βαρδάκης τόνισε ιδιαίτερα ότι μέσα από μια ακραία πράξη ιδεοληπτικής τακτικής και εμμονής και μάλιστα σε μία χρονική στιγμή που η αβεβαιότητα για το μέλλον έχει φωλιάσει σε κάθε ελληνικό νοικοκυριό, η Κυβέρνηση ρίχνει τα βέλη της στα δημόσια πανεπιστήμια, μειώνοντας αρχικά τον αριθμό των εισακτέων τουλάχιστον κατά 23% σε σχέση με το 2020.
Νομοθετώντας την βάση εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η ΝΔ αποκλείει αυτομάτως χιλιάδες μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αδιαφορώντας για το πόσο σημαντικές είναι για τα περισσότερα παιδιά οι σπουδές, λειτουργώντας με μίσος απέναντι στη νέα γενιά, σχεδόν τιμωρητικά, στους οικονομικά αδύναμους.
Ο κ. Βαρδάκης στηλίτευσε τον μειωμένο φετινό προϋπολογισμό για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την μη προκήρυξη των θέσεων καθηγητών και μελών ΔΕΠ που έμειναν κενές, τον μικρότερος αριθμός εισακτέων, τα οποία θα φέρουν μοιραία τη συγχώνευση ή και την κατάργηση τμημάτων των πανεπιστημίων.
Η αγωνία για μια θέση στον ήλιο, θα τινάξει στον αέρα τους οικογενειακούς οικονομικούς προγραμματισμούς, αφού πλέον η μεγαλύτερη υποστήριξη για την προετοιμασία των πανελληνίων εξετάσεων, λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού θα κρίνεται απαραίτητη. Κι αν ο στόχος δεν επιτευχθεί, η εξεύρεση πόρων για φοίτηση σε ιδιωτικά ΙΕΚ και κολέγια, στα οποία σπρώχνετε τους νέους με κάθε τρόπο, θα δημιουργήσει τα ίδια ακριβώς προβλήματα.
Μετά τις δυσκολίες στην εισαγωγή ακολουθεί το ασφυκτικό πλαίσιο, στο αστυνομοκρατούμενο πανεπιστήμιο που ονειρεύεται η Κυβέρνηση. Την κατάργηση του ασύλου, ακολουθεί η πρόσληψη ειδικών φρουρών οι οποίοι θα αστυνομεύουν στα πανεπιστήμια, στους χώρους ελεύθερης διακίνησης και παραγωγής ιδεών, χωρίς να αντιλαμβάνεται η ΝΔ τον κίνδυνο που ενέχει μια τέτοια πρακτική. Σε κάθε περίπτωση η φύλαξη και η προστασία των Πανεπιστημίων δεν μπορεί να έχει χαρακτήρα αστυνόμευσης και απροσδιόριστης καταστολής.
Ο κ. Βαρδάκης κάνει λόγο για προσπάθεια της Κυβέρνησης να ελέγξει οτιδήποτε και οποιονδήποτε φοβάται. Να ελέγξει τους νέους που αμφισβητούν και διαφωνούν με τις πολιτικές της. Προφανώς ο φόβος και η καταστολή είναι οι πιο σίγουροι τρόποι να κρατήσεις σιωπηλή μια κοινωνία, ιδίως αν έχεις αποτύχει σε όλα. Και ως Κυβέρνηση η ΝΔ έχει αποτύχει σε όλα. Στην οικονομία, στη διαχείριση της πανδημίας, στη δημόσια υγεία, στη δημόσια παιδεία, στην κοινωνική ασφάλιση.
Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην ύφεση που αγγίζει το 11% , όταν στα σκληρά μνημόνια είχαμε 7,5%. αλλά και στο 208 % Δημόσιο χρέος και την εκτίναξη του ιδιωτικού.
Κλείνοντας ο κ. Βαρδάκης μετέφερε την απογοήτευση των μαθητών Εσπερινών ΓΕΛ, οι οποίοι με επιστολή τους προς την Υπουργό Παιδείας διαμαρτύρονται για την αδικία σε βάρος τους, καθώς στο νομοσχέδιο αγνοείται ο λόγος και ο ρόλος ύπαρξης των Εσπερινών Λυκείων της χώρας έτσι όπως διαμορφώθηκε από το ν. 4547/18 άρθ. 105. Η Εσπερινή Εκπαίδευση διώκεται, αφανίζεται και εξοβελίζεται, με την εξίσωση της βαθμολογίας ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕΛ, η δεύτερη ευκαιρία στη δια βίου μάθηση την οποία το ίδιο το Υπουργείο ευαγγελίζεται.
Παρακολουθήστε το βίντεο της τοποθέτησης του κ. Βαρδάκη