ΚΡΗΤΗ
Απάντηση των διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων του 1ου Γυμνασίου Ηρακλείου
Με αφορμή δημοσίευμα του Cretalive
SHARE:
" Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε ως Σύλλογος Διδασκόντων του 1ο Γυμνασίου Ηρακλείου να εκφράσουμε την έντονη δυσαρέσκειά μας για το άρθρο που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα σας στις 13/1/2022 με τίτλο « ο γυμνασιάρχης εξαφανισμένος» τον οποίο αλλάξατε αργότερα σε « η κατάληψη στο σχολείο και το μάθημα webex».
Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται σε κάποιες καταγγελίες γονέων για τη συνεχιζόμενη κατάληψη στο Καπετανάκειο υπογραμμίζοντας όμως- ήδη από τον τίτλο- την ανεπάρκεια του Διευθυντή του 1ο Γυμνασίου Ηρακλείου.
Θεωρούμε ότι ξεπερνάει τους κανόνες της δημοσιογραφικής δεοντολογίας η υιοθέτηση και η δημοσίευση άκριτων ειδήσεων. Δικαίωμα όλων μας είναι η ελευθερία του λόγου αλλά καθήκον όμως και υποχρέωση μας είναι ο έλεγχος της αλήθειας όσων δημοσιοποιούμε. Μέσα στο άρθρο σας γίνεται αναφορά σε ένα Διευθυντή που δεν έχει επίγνωση της κατάστασης που επικρατεί στο σχολείο και σε ένα Σύλλογο Διδασκόντων που αδιαφορεί για τους μαθητές του.
Δυστυχώς η εικόνα αυτή δεν αντικατοπτρίζει την αλήθεια των πραγμάτων. Αδικεί κατάφορα ένα άνθρωπο που βρίσκεται στο τιμόνι του σχολείου και καθημερινά μας διδάσκει ήθος, εργατικότητα , αξιοπρέπεια και ευγένεια. Είναι η ήρεμη δύναμη όλων μας, το αποκούμπι, το καταφύγιο μας. Άνθρωπος της πράξης, βαθιά ανθρώπινος, δίκαιος και πάντα αφοσιωμένος στο καθήκον. Εργάζεται αποτελεσματικά, σιωπηλά και δίκαια για το σχολείο και τους μαθητές του.
Εκφράζουμε όλοι οι συνάδελφοι την εκτίμηση, την ευγνωμοσύνη και το θαυμασμό μας απέναντι στον άνθρωπο που μας στηρίζει καθημερινά, μας καθοδηγεί και μας ενισχύει με τη σεμνότητα, την εντιμότητα και τη σοφία του.
Κλείνοντας θα θέλαμε να σας ζητήσουμε να ανακαλέσετε αυτό το άρθρο διορθώνοντας έτσι αυτή την απρέπεια που πλήττει κατάφορα το κύρος του σχολείου μας".
Στο ίδιο θέμα αναφέρεται και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του ίδιου Σχολείου αναφέροντας:
"Θα θέλαμε να αναφερθούμε στο σημερινό δημοσίευμα του cretalive για την κατάληψη στο Καπετανάκειο , είναι πραγματικά λυπηρό να στοχοποιείται ένα σχολείο ανάμεσα στα σχολεία που βρίσκονται υπό κατάληψη στην πόλη μας και στα οποία επικρατούν οι ίδιες ακριβώς συνθήκες.
Αυτό που μας στεναχωρεί ως γονείς περισσότερο και έγινε η αφορμή για την επιστολή μας, είναι η δημοσίευση προσβλητικών και απαξιωτικών χαρακτηρισμών όπως η λέξη «εξαφανισμένος», στο πρόσωπο του διευθυντή του σχολείου μας σαν να πρόκειται για έναν άνθρωπο που «διώκεται». Σε ένα «κλειστό» σχολείο λόγω κατάληψης ,όπου δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς , πώς μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει με το εκπαιδευτικό προσωπικό; Η απάντηση είναι προφανής! Δεν χαρακτηρίζεται «εξαφανισμένος» όποιος δεν μπορεί σε αυτές τις συνθήκες, εκείνες τις ώρες ,να βρίσκεται μέσα στο σχολείο!
Ας προσέχουμε λίγο τις εκφράσεις μας απέναντι σε ανθρώπους που πραγματικά προσπαθούν για το καλύτερο στο σχολείο μας όταν θέλουμε να εκφράσουμε τη δυσαρέσκεια και την αντίθεση μας στις «καταλήψεις», θέμα που σίγουρα μας προβληματίζει όλους τους γονείς και δημιουργεί έντονες αντιδράσεις.
Πιστεύουμε ότι η σχέση του συλλόγου γονέων με τους εκπαιδευτικούς πρέπει να είναι αμφίδρομη με σεβασμό από όλες τις πλευρές και να έχει στόχο την επίλυση των προβλημάτων του σχολείου σε ένα πνεύμα διαλόγου και όχι σε ένα κλίμα προσωπικών επιθέσεων και πιέσεων που δυναμιτίζουν το ομαλό παιδαγωγικό κλίμα που πρέπει να υπάρχει μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα".
Σημείωση του Cretalive:
Η καταγγελία που μας έγινε ήταν σοβαρή και δεν είχε να κάνει με το γεγονός πως ο συγκεκριμένος διευθυντής ή οι καθηγητές δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, αλλά πως στο συγκεκριμένο πλαίσιο της κατάληψης εκτός από όλα τα αλλά υπάρχει και η αγωνία των γονιών αλλά και των παιδιών που χάνουν ώρες εκπαίδευσης και δεν μπορεί κάποιος υπεύθυνος να τους δώσει λογικές απαντήσεις.
Το Cretalive φυσικά και δεν θέλει να μειώσει τον επαγγελματισμό και την επάρκεια των στελεχών του συγκεκριμένου σχολείου, και προφανώς τα όσα καταγγέλθηκαν είναι μεμονωμένες απόψεις που- ωστόσο - κι αυτές χωρούν στο δημόσιο λόγο.