ΚΡΗΤΗ
Αντιδράσεις και από τους αρχιτέκτονες για το θέμα των πτυχίων κολεγίων
Με αφορμή την σχετική ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας
SHARE:
Σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ν. Ηρακλείου αναφέρει:
"Το δοµηµένο περιβάλλον, ο σχεδιασµός και η προστασία του, κανονικά αποτελεί πρωταρχικό µέληµα ενός σύγχρονου κράτους στα πλαίσια ενός ευρύτερου περιβαλλοντικού, κοινωνικού, πολιτιστικού, παραγωγικού και οικονοµικού σχεδιασµού µε σκοπό την ποιότητα ζωής, την αειφόρο ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή.
Η ευθύνη και ο ρόλος του επιστηµονικού δυναµικού σ' αυτή την κατεύθυνση, είναι ζωτικής σηµασίας.
Η νοµοθετική ρύθµιση που πρόσφατα κατατέθηκε από την υπουργό παιδείας κ. Νίκη Κεραµέως και τελικά ψηφίστηκε από τη Βουλή (χωρίς µάλιστα προηγούµενο διάλογο µε τους επιστηµονικούς φορείς και τα πανεπιστηµιακά ιδρύµατα) και ορίζει αυτοµατοποιηµένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελµατικής ισοδυναµίας των πτυχίων Κολεγίων και ξένων Πανεπιστηµίων,
• απαξιώνει και υποβαθµίζει τους διπλωµατούχους µηχανικούς και γενικότερα το επιστηµονικό δυναµικό της χώρας,
• είναι ισοπεδωτική, εντελώς άδικη και δυναµιτίζει τις ενιαίες αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές των Πολυτεχνικών Σχολών • είναι τελικά επικίνδυνη για το Δηµόσιο συµφέρον.
Οι απαιτούµενες γνώσεις και δεξιότητες για την επιτέλεση του υψηλής ευθύνης έργου του µηχανικού παρέχονται αρχικά από τον πενταετή κύκλο σπουδών των σχετικών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυµάτων της χώρας και των αντίστοιχων ισότιµων της αλλοδαπής. Καµία έκπτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν πρέπει να γίνει δεκτή.
Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Νοµού Ηρακλείου
• ζητά την άµεση κατάργηση της απαράδεκτης αυτής νοµοθετικής ρύθµισης
• και δηλώνει ότι υποστηρίζει πλήρως τις εκφρασµένες θέσεις του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ και του ΤΕΕ
• και (σε συνεργασία µε τα Πολυτεχνεία και τις Πολυτεχνικές Σχολές της χώρας, τους φορείς Μηχανικών αλλά και άλλων κλάδων) συντάσσεται µε κινητοποιήσεις και ενέργειες για την ακύρωσή της, για το δίκαιο των Αρχιτεκτόνων, των Μηχανικών, των επιστηµόνων και κυρίως των ίδιων των πολιτών, που είναι και οι αποδέκτες και χρήστες του τελικού προϊόντος".
"Το δοµηµένο περιβάλλον, ο σχεδιασµός και η προστασία του, κανονικά αποτελεί πρωταρχικό µέληµα ενός σύγχρονου κράτους στα πλαίσια ενός ευρύτερου περιβαλλοντικού, κοινωνικού, πολιτιστικού, παραγωγικού και οικονοµικού σχεδιασµού µε σκοπό την ποιότητα ζωής, την αειφόρο ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή.
Η ευθύνη και ο ρόλος του επιστηµονικού δυναµικού σ' αυτή την κατεύθυνση, είναι ζωτικής σηµασίας.
Η νοµοθετική ρύθµιση που πρόσφατα κατατέθηκε από την υπουργό παιδείας κ. Νίκη Κεραµέως και τελικά ψηφίστηκε από τη Βουλή (χωρίς µάλιστα προηγούµενο διάλογο µε τους επιστηµονικούς φορείς και τα πανεπιστηµιακά ιδρύµατα) και ορίζει αυτοµατοποιηµένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελµατικής ισοδυναµίας των πτυχίων Κολεγίων και ξένων Πανεπιστηµίων,
• απαξιώνει και υποβαθµίζει τους διπλωµατούχους µηχανικούς και γενικότερα το επιστηµονικό δυναµικό της χώρας,
• είναι ισοπεδωτική, εντελώς άδικη και δυναµιτίζει τις ενιαίες αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές των Πολυτεχνικών Σχολών • είναι τελικά επικίνδυνη για το Δηµόσιο συµφέρον.
Οι απαιτούµενες γνώσεις και δεξιότητες για την επιτέλεση του υψηλής ευθύνης έργου του µηχανικού παρέχονται αρχικά από τον πενταετή κύκλο σπουδών των σχετικών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυµάτων της χώρας και των αντίστοιχων ισότιµων της αλλοδαπής. Καµία έκπτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν πρέπει να γίνει δεκτή.
Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Νοµού Ηρακλείου
• ζητά την άµεση κατάργηση της απαράδεκτης αυτής νοµοθετικής ρύθµισης
• και δηλώνει ότι υποστηρίζει πλήρως τις εκφρασµένες θέσεις του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ και του ΤΕΕ
• και (σε συνεργασία µε τα Πολυτεχνεία και τις Πολυτεχνικές Σχολές της χώρας, τους φορείς Μηχανικών αλλά και άλλων κλάδων) συντάσσεται µε κινητοποιήσεις και ενέργειες για την ακύρωσή της, για το δίκαιο των Αρχιτεκτόνων, των Μηχανικών, των επιστηµόνων και κυρίως των ίδιων των πολιτών, που είναι και οι αποδέκτες και χρήστες του τελικού προϊόντος".