ΚΡΗΤΗ
Ανειδίκευτοι στο τιμόνι των κλαρκ: Οργή των εργαζομένων!
Φόβοι για γενίκευση της δραματικής κατάστασης με ατυχήματα
Για απαράδεκτη απόφαση η οποία θα αυξήσει τα περιστατικά ατυχημάτων και δυστυχημάτων στους δρόμους της Κρήτης, κάνουν λόγο το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου και το Σωματείο Χειριστών Μηχανημάτων Έργου Ν. Ηρακλείου με αφορμή την προώθηση νομοσχεδίου, από το Υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο προβλέπει ότι όλα τα Κλαρκ δυνατότητας ανυψώσεις 2,5 τόνων δεν θα χρειάζονται άδεια χειρισμού!
"Είναι σαν να βγάζεις ένα αυτοκίνητο κάτω των 2,5 τόνων στον ΒΟΑΚ με οδηγό χωρίς την απαραίτητη εμπειρία και εκπαίδευση. Δυστυχώς αντί να ελαχιστοποιείται ή δημιουργία ατυχημάτων ανέρχεται στο μέγιστο βαθμό. Ή συγκεκριμένη πρόταση νόμου πέρα από τα ατυχήματα θα φέρει σοβαρό πλήγμα στον θεσμό επάγγελμα και εξειδίκευση ακόμα ακόμα και στα ασφαλιστικά ταμεία πού θα χάσουν ένα μεγάλο μέρος ασφαλιστικών εισφορών. Απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξετάσει την συγκεκριμένη προώθηση νόμου πριν χαθούν άλλες ανθρώπινες ζωές", τονίζει σε ανακοίνωσή του το Σωματείο Χειριστών Μηχανημάτων Έργου.
Mε δήλωσή του στο Cretalive, ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου, Στέλιος Βοργιάς χαρακτηρίζει την κίνηση αυτή ως απαράδεκτη κι επικίνδυνη, δηλαδή να επιτρέπεται, όπως τονίζει, σε ανειδίκευτους εργάτες να οδηγούν τόσο βαριά οχήματα και να παίρνουν τέτοια ευθύνη.
"Μακάρι να διαψευστούμε, αλλά θα δούμε να ξεφεύγει η κατάσταση με τα τροχαία και τα πάσης φύσεως ατυχήματα", επισήμανε ο κ, Βοργιάς.
Η ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Ηρακλείου:
"Το Εργατικό Κέντρο Ηρακλείου εκφράζει την αγανάκτησή του για την πρόθεση του Υπουργείου Ανάπτυξης να προωθήσει Νομοσχέδιο το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει όλα τα κλαρκ δυνατότητας ανύψωσης έως 2,5 τόνων, θα μπορεί να τα χειρίζεται εφεξής ο καθένας. Δε θα χρειάζεται δηλαδή άδεια άσκησης επαγγέλματος
Σε μία ειδικότητα με πολλά εργατικά δυστυχήματα το αρμόδιο Υπουργείο διαμορφώνει ένα πλαίσιο χωρίς κανόνες με ξεκάθαρο στόχο να ικανοποιήσει τους εργοδότες με φθηνό εργατικό δυναμικό.
Απαιτούμε από την Κυβέρνηση να μην προχωρήσει σ’αυτό το ανεύθυνο και
επικίνδυνο νομοθέτημα, γιατί σίγουρα μετά θα μιλάμε για προμελετημένο έγκλημα αλλά θα είναι πολύ αργά. Εύλογο είναι το ερώτημα που γεννιέται για το πώς είναι δυνατόν ένας ανειδίκευτος εργάτης να χειρίζεται μηχάνημα ανύψωσης
και μεταφοράς 2,5 τόνων χωρίς άδεια και χωρίς προϋπηρεσία; Με τι σκεπτικό
λαμβάνονται τέτοιου είδους αποφάσεις αγνοώντας τη μεγάλη επικινδυνότητα του επαγγέλματος;
Το επάγγελμα του χειριστή μηχανήματος έργου και ειδικότερα η εν λόγο ειδικότητα που συζητάμε καταγράφει την δυσάρεστη πρωτιά των εργατικών ατυχημάτων, και επίσης καταγράφεται στις πρώτες θέσεις των θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων.
Τώρα για την απόκτηση άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου, μηχανής, αυτοκίνητου, φορτηγού, νταλίκας, ή τον χειρισμό ταχύπλοου απαιτούνται συγκεκριμένα υποχρεωτικά μαθήματα εκμάθησης για να αποκτήσεις την ανάλογη άδεια θα πρέπει να κριθείς ικανός από συγκεκριμένη εξεταστική κρατική αρχή μετά από επιτυχή θεωρητική και πρακτική εξέταση.
Το παρών ΠΔ 113/2012 που διέπει το επάγγελμα του χειριστή για την αδειοδότηση, καθώς και τις κατηγορίες ένταξης των μηχανημάτων είναι συμφωνημένο από το 2012 για το περιβόητο άνοιγμα των επαγγελμάτων, και μάλιστα αυτό έγινε κάτω από την σκληρή ματιά και επίβλεψη των τροϊκανών και των ευρωπαίων δανειστών που δεν διανοήθηκαν αν και τους είχε δοθεί η ευκαιρία να κάνουν ότι θέλουν, δεν διανοήθηκαν να κάνουν αυτό που σήμερα συζητάμε, και είναι στα σχέδια της κυβέρνησης, γιατί διαπίστωσαν και αφουγκραστήκαν τους μεγάλους και σοβαρούς κινδύνους που κρύβει η εργασία και ο χειρισμός της συγκεκριμένης ειδικότητας.
Η συγκεκριμένη πρόταση νόμου για την πολτοποίηση της ειδικότητας και η τελείως απελευθέρωση της ώστε να μην χρειάζεται άδεια άσκησης επαγγέλματος για την εκτέλεση της, είναι εντολή και θέλω των μελών του ΣΕΒ εταιρείες ( Λοτζίστικ – Σούπερ Μάρκετ – Αποθήκες Μεταφορικές – Εφοδιαστική αλυσίδα) και μια σειρά άλλων επιχειρήσεων που δεν επιθυμούν εργαζόμενους με επαγγελτικά προσόντα , με ειδίκευση και εξειδίκευση, που να μην έχουν συγκεκριμένα εργασιακά επαγγελματικά καθήκοντα .
Επιθυμούν εργαζόμενους με χαμηλά και ανειδίκευτα προσόντα, επί της ουσίας παιδιά για όλες τις δουλειές, εργαζόμενους παιδιά για όλα τα θελήματα μέσα σε ένα εργασιακό χώρο αγνοώντας για την ασφάλεια των εργαζομένων, αδιαφορώντας για τα εργατικά ατυχήματα, μη δίνοντας σημασία στις ανθρώπινες ζωές .
Απαιτούμε από την Κυβέρνηση να επανεξετάσει το σοβαρό αυτό ζήτημα πρωτού είναι αργά και χαθούν κι άλλες ανθρώπινες ζωές".
Εικόνες που σοκάρουν!
Μάλιστα, το Σωματείο Χειριστών παρουσιάζει στην ανακοίνωσή του μια σειρά από τραγικά περιστατικά με οδηγούς κλαρκ:
Παρεμβάσεις βουλευτών
Ερώτηση για το θέμα κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Βαρδάκης ενώ και ο βουλευτής του κόμματος, Νίκος Ηγουμενίδης κατέθεσε αναφορά στη Βουλή με αφορμή την ανακοίνωση του Σωματείου Χειριστών Μηχανημάτων Έργου Ηρακλείου όπου θίγονται οι κίνδυνοι εργατικών ατυχημάτων από αυτή την εξέλιξη.
Όπως χαρακτηριστικά τονίζεται στο έγγραφο για τους χειριστές μηχανημάτων έργου, «σε μια ειδικότητα με πολλά εργατικά ατυχήματα το αρμόδιο Υπουργείο διαμορφώνει ένα πλαίσιο χωρίς κανόνες με ξεκάθαρο στόχο να ικανοποιήσει τους εργοδότες με φθηνό εργατικό δυναμικό. Πώς είναι δυνατόν ένας ανειδίκευτος εργάτης να χειρίζεται μηχάνημα ανύψωσης και μεταφοράς 2,5 τόνων χωρίς άδεια και χωρίς προϋπηρεσία;», ερωτάται με νόημα στο έγγραφο που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής.
Σε δήλωση του ο Νίκος Ηγουμενίδης τονίζει ότι «είναι εγκληματικό να προωθείται ρύθμιση από την Κυβέρνηση για χειρισμό κλαρκ 2,5 τόνων χωρίς άδεια. Τίθεται μείζον ζήτημα ασφάλειας για τους εργαζομένους και μάλιστα σε μια περίοδο που σημειώνονται ρεκόρ εργατικών ατυχημάτων. Η Κυβέρνηση δεν κρατάει ούτε τα προσχήματα. Προωθεί κάθε ρύθμιση που εξυπηρετεί τα μεγάλα ιδιωτικά και εργολαβικά συμφέροντα χωρίς καμία έννοια για τους εργαζόμενους».
Σε δήλωσή του για το θέμα ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης αναφέρει:
"Το ΚΚΕ στέκεται στο πλευρό των εργαζομένων χειριστών μηχανημάτων έργου για την απαράδεκτη νομοθετική ρύθμιση του άρθρου 75, στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για τα Επιχειρηματικά Πάρκα, με την οποία καταργεί τις προϋποθέσεις άδειας άσκησης επαγγέλματος για χειρισμό Κλαρκ με δυνατότητα ανύψωσης έως 2,5 τόνων.
Είναι η απόδειξη ότι στην ανάπτυξη που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση της ΝΔ και τα άλλα κόμματα ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, οι εργαζόμενοι δεν έχουν θέση. Κι αυτό γιατί από κοινού ψήφισαν το 3ο μνημόνιο, αποδέχτηκαν την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, δίνοντας τη συγκατάθεσή τους για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων – μεταξύ άλλων - και για την κατάργηση της προϋπόθεσης άδειας άσκησης επαγγέλματος για χειρισμό Κλαρκ. Το μόνο κόμμα που αντιτάχθηκε στα μνημόνια, στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων ήταν και είναι το ΚΚΕ. Ας βγάλουν οι εργαζόμενοι τα συμπεράσματά τους για το ποιος είναι με ποιον.
Στην πράξη, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, ανοίγει ο δρόμος, ώστε ένας ανειδίκευτος εργάτης να χειρίζεται (να μεταφέρει και να ανυψώνει φορτία) 2,5 τόνων χωρίς καμία άδεια, χωρίς καμία προϋπηρεσία, προς όφελος των επιχειρηματικών ομίλων των logistics, των μεγάλων βιομηχανιών και των αλυσίδων Σούπερ Μάρκετ!
Κάτω από την πίεση και την ανάγκη για το μεροκάματο, με ανύπαρκτους ελεγκτικούς μηχανισμούς και διαλυμένο ΣΕΠΕ θέλουν να ρίξουν την ευθύνη στις πλάτες των ίδιων των εργαζομένων που θα αναλάβουν το χειρισμό επικίνδυνων και απαιτητικών μηχανημάτων με κίνδυνο για τους ίδιους και τους γύρω τους. Οι ανειδίκευτοί εργάτες θα τσακιστούν στην εντατικοποίηση, εκτεθειμένοι σε κάθε κίνδυνο και θα τους ζητάνε και την ευθύνη.
Εκτός από τους σοβαρούς κινδύνους για τους νέους εργαζόμενους, η Κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο ώστε η εκάστοτε εργοδοσία να ξεμπερδεύει με εργασιακά, μισθολογικά, ασφαλιστικά δικαιώματα αλλά και από τα κατοχυρωμένα βαρέα του κλάδου.
Ανοίγει ο δρόμος για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις συνολικά της εργοδοσίας προκειμένου να απαλλαγεί και από δικαιώματα που αφορούν σε άλλες κατηγορίες μηχανημάτων".
Ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ, ειδικός αγορητής στο συζητούμενο νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί την Πέμπτη στην ολομέλεια της βουλής, ζήτησε να αποσυρθεί η επικίνδυνη, φωτογραφική και απαράδεκτη ρύθμιση.
Δείτε επίσης:
Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις από την Κρήτη και το Ηράκλειο