ΚΟΣΜΟΣ

Το «τρικ» των καθηγητών για να αντιμετωπίσουν την αντιγραφή

Σχεδόν τα δύο τρίτα των φοιτητών παραδέχθηκαν ότι είχαν αντιγράψει πριν από την πανδημία, σύμφωνα με το Διεθνές Κέντρο Ακαδημαϊκής Ακεραιότητας

Το «τρικ» των καθηγητών για να αντιμετωπίσουν την αντιγραφή

Ο καθηγητής Χουί Κι στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο υιοθέτησε εν μέσω πανδημίας μια παλιά μέθοδο για να καταπολεμήσει το φαινόμενο της αντιγραφής: τις προφορικές εξετάσεις.

Αυτή η μέθοδος εξέτασης χρονολογείται τουλάχιστον από την αρχαία Ελλάδα. Αποτελούσε επίσης την παραδοσιακή μέθοδο εξέτασης στα πανεπιστήμια για εκατοντάδες χρόνια και παραμένει ως επιλογή σε πολλά ευρωπαϊκά πανεπιστήμια σήμερα. Τον 17ο αιώνα, οι γραπτές εξετάσεις αντικατέστησαν τις προφορικές στις περισσότερες αγγλόφωνες χώρες, κυρίως επειδή θεωρήθηκαν ότι προσφέρουν πιο ακριβές αποτέλεσμα.

Τώρα, επιχειρείται ένα βήμα προς την αντίθετη κατεύθυνση. «Οι φοιτητές ήταν νευρικοί», δήλωσε ο Κι. «Κανείς τους δεν είχε ξαναδώσει τέτοιες εξετάσεις». Αυτή η πρωτοβουλία οδήγησε σε ένα τριετές πείραμα. Με κονδύλια από ερευνητική επιχορήγηση, επτά καθηγητές που διδάσκουν εννέα διαφορετικά μαθήματα μηχανικής χρησιμοποιούν διάφορες μορφές προφορικών εξετάσεων.

Το πείραμα αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη σε μία περίοδο που καθηγητές από όλο τον κόσμο υιοθετούν τις προφορικές εξετάσεις για να αποθαρρύνουν την αντιγραφή. 

Ο Κι πιστεύει ότι οι προφορικές εξετάσεις μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να μην αποστηθίζουν, να σκέφτονται και να κατανοούν καλύτερα την ύλη. 

Σχεδόν τα δύο τρίτα των φοιτητών παραδέχθηκαν ότι είχαν αντιγράψει πριν από την πανδημία, σύμφωνα με το Διεθνές Κέντρο Ακαδημαϊκής Ακεραιότητας. Όταν χτύπησε η πανδημία, τα φαινόμενα αντιγραφής αυξήθηκαν, σύμφωνα με την Turnitin, μια εταιρεία που εμπορεύεται ένα σύστημα εντοπισμού λογοκλοπής.

Το ChatGPT, άλλαξε την κατάσταση. Αυτή την άνοιξη, η Turnitin διαπίστωσε ότι περίπου το 4% των εργασιών που παραδόθηκαν στους καθηγητές δημιουργήθηκαν σχεδόν εξ ολοκλήρου από τεχνητή νοημοσύνη.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από φοιτητές απειλεί το υφιστάμενο μοντέλο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τον Μάιο, η εταιρεία αξιολόγησης Moody’s δήλωσε ότι οι ανησυχίες γύρω από την εξαπάτηση και τη λογοκλοπή που συνδέονται με την τεχνητή νοημοσύνη ενέχουν πιστωτικό κίνδυνο για τον τομέα.

«Εάν ένα πτυχίο δεν αποτελεί πλέον πραγματικό ακαδημαϊκό επίτευγμα, θα πάψει να έχει αξία», δήλωσε η Τρίσια Γκάλαντ, διευθύντρια του γραφείου ακαδημαϊκής ακεραιότητας στο UCSD και μέλος του Διεθνούς Κέντρου Ακαδημαϊκής Ακεραιότητας.

Τα σχολεία προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την απειλή. Το Πανεπιστήμιο Baylor ζήτησε από τους καθηγητές να απαιτούν από τους φοιτητές να γράφουν τις εργασίες στην τάξη με το χέρι, αν είναι δυνατόν.


Πηγή: kathimerini.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση