ΚΟΣΜΟΣ

Τι είναι αυτό το πρωτόκολλο «Renegade» και σε ποιες περιπτώσεις ενεργοποιείται

Ο αεροναυπηγός - εκδότης Φαίδων Καραϊωσηφίδης εξηγεί στην ΕΡΤ τι είναι το φαινόμενο «Renegate» και σε ποιες περιπτώσεις ενεργοποιείται.

Τι είναι αυτό το πρωτόκολλο «Renegade» και σε ποιες περιπτώσεις ενεργοποιείται

«Αυτό που είχαμε χθες ήταν απτή απόδειξη ότι τα πρωτόκολλα ασφάλειας πτήσεων δουλεύουν» είπε στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο αεροναυπηγός, εκδότης Φαίδων Καραϊωσηφίδης με αφορμή το θρίλερ με το αεροπλάνο από την Πολωνία που ειδοποίησε για βόμβα και κατευθύνθηκε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τελικά αποδείχθηκε φάρσα

Στη συνέχεια ανέφερε: Η υπόθεση Renegade χθες δεν ενεργοποιήθηκε ακριβώς, αλλά ήταν στο ίδιο πλαίσιο. Μετά την 11η Σεπτεμβρίου, ζούμε σε πολύ πιο πονηρές εποχές όπως καταλαβαίνετε και ο εναέριος χώρος είναι όχι μόνο ελεγχόμενος, αλλά είναι και υπό αυστηρή αστυνόμευση. Σε κάθε χώρα της Ευρώπης υπάρχουν αεροπλάνα επιφυλακής. Γιατί; Για την περίπτωση που ένα αεροπλάνο που δεν έχει υποβάλλει σχέδιο πτήσης, πρέπει να ελεγχθεί. Στην περίπτωση που έχει υποβάλλει σχέδιο πτήσης πρέπει να ακολουθεί ακριβώς τις διαδικασίες. Πρέπει να είναι πάντοτε σε επαφή. Πρέπει να απαντάει στον έλεγχο κυκλοφορίας. Αν κάτι από αυτά δεν συμβαίνει, εμφανίζονται δύο μαχητικά, τα ενεργοποιεί το ΝΑΤΟ αυτομάτως» είπε και συνέχισε:

«Τα F-16 ήταν η κατάληξη, διότι το αεροπλάνο πετούσε πάνω από την Ουγγαρία και στην αρχή το συνόδευσαν ουγγρικά αεροπλάνα. Στη συνέχεια πήγε στη Σερβία. Η Σερβία δεν είναι μέρος του ΝΑΤΟ και πέρασε ασυνόδευτο. Και το πιο σημαντικό τώρα είναι το εξής ότι τα ελληνικά μαχητικά, δεδομένου ότι η Ελλάδα έχει την ευθύνη για την αστυνόμευση όμορων χωρών, περιλαμβανομένης της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας, μπήκαν στον εναέριο χώρο των Σκοπίων και ξεκίνησαν να συνοδεύουν το αεροπλάνο από εκεί πέρα. Το ίδιο πράγμα κάνουμε και για τη Βουλγαρία. Το ίδιο πράγμα κάνουμε και για την Αλβανία. Το συνόδευσαν και τα αεροπλάνα βρίσκονται εκεί για δύο λόγους: Ο ένας είναι να βοηθήσουν, σε κάθε περίπτωση να επιτηρούν. Μπορεί ο πιλότος να μη μπορεί να επικοινωνήσει. Έχουν τρόπους με τους οποίους επικοινωνούν. Ο δεύτερος είναι τι γίνεται όταν χρειάζεται να επέμβουν. Δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα. Στο Helios φτάσαμε πάρα πάρα πολύ κοντά στο να χρειαστεί να καταρριφθεί ένα αεροπλάνο, το οποίο αποτελούσε κίνδυνο πλέον για το λεκανοπέδιο Αττικής».

 

Ο κ. Καραϊωσηφίδης είπε ότι απ’ όσα είναι δημοσιοποιημένα δεν έχει ποτέ υπάρξει μια τέτοια περίπτωση, αλλά πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι αν υπάρχει θέμα κάποιο μαχητικό του ΝΑΤΟ βρίσκεται εκεί πέρα για να βοηθήσει. Το Renegate είναι όταν όταν ένα αεροπλάνο βγαίνει πρακτικά εκτός προδιαγραφών της αστυνόμευσης».

Τέλος ανέφερε ότι «Σε άλλες χώρες της Ευρώπης η αστυνόμευση αφορά όχι μόνο τις μεγάλες πόλεις. Στη Γαλλία, για παράδειγμα, και σε άλλες χώρες ένα μεγάλο θέμα είναι τα πυρηνικά εργοστάσια. Υπάρχει ένας ελεγχόμενος εναέριος χώρος στον οποίο εάν παρεισφρύσει κάποιο αεροπλάνο, είτε πρόκειται για μεγάλο, είτε πρόκειται για μικρό, είναι κυριολεκτικά αίτιο κατάρριψης. Δηλαδή έχει υπάρξει κατάρριψη μικρού αεροσκάφους το οποίο δεν απαντούσε στον έλεγχο και επιχειρούσε να προσεγγίσει ένα τέτοιο σημείο». 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση