Πριν συντριβεί στη θάλασσα το αεροσκάφος της EgyptAir έκανε απότομους ελιγμούς

Το Airbus έπεφτε κατακόρυφα και από ύψος 37.000 ποδών βρέθηκε στα 9.000 πόδια - Ενώ χανόταν σε περιδίνηση άλλαζε βιαίως πορεία αρχικά 90 μοίρες αριστερά και μετά 360 μοίρες δεξιά

Το πλήρωμα του αεροσκάφους της EgyptAir που χάθηκε λίγα δευτερόλεπτα αφού έφυγε από το FIR Αθηνών περνώντας στο FIR Καϊρου, δεν είχε αναφέρει κάποιο πρόβλημα. Ή τουλάχιστον, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουν γίνει γνωστά μέχρι αυτή την ώρα, δεν έχει καταγραφεί κάποιο μήνυμα το οποίο να εξεπέμφθη από τους χειριστές του Aibus A320 των αιγυπτιακών αερογραμμών προτού χαθεί από τα ραντάρ και εξαφανιστεί στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου. 

Σύμφωνα με το  υπουργείο Εθνικής Άμυνας ,ενώ πετούσε σε ύψος 37.000 ποδών, σε απόσταση περίπου 5 με 10 ναυτικά μίλια από το σημείο αναφοράς «CUNBI», τα ραντάρ κατέγραψαν τα τελευταία δραματικά δευτερόλεπτα των 66 επιβαινόντων στο τζετ της EgyptAir. 

Το αεροσκάφος έκανε αλλαγή πορείας αριστερά 90 μοίρες κατερχόμενο και στη συνέχεια έκανε αμέσως δεξιά αλλαγή πορείας 360 μοίρες με πολύ μεγάλη βύθιση. 

Επί της ουσίας το αεροσκάφος της EgyptAir έπεφτε ανεξέλεγκτα, σχεδόν κατακόρυφα. Οι δύο βίαιες αλλαγές πορείας αρχικώς προς τα αριστερά και στη συνέχεια προς τα δεξιά δείχνουν σαν το τζετ να βρισκόταν σε περιδίνηση ενώ βυθιζόταν προς τη θάλασσα. 

Επισήμως, το αεροσκάφος των αιγυπτιακών αερογραμμών θεωρείται εξαφανισμένο. Για το λόγο αυτό συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, search and Rescue όπως αποκαλείται, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα επίσημα εγχειρίδια. Στην προσπάθεια εντοπισμού του Airbus και ανεύρεσης των 66 επιβαινόντων συμμετέχουν ελληνικά αεροσκάφη, πρόκειται για δύο C-130 που εναλλάσσονται, ένα ιπτάμενο ραντάρ Embraer και ελικόπτερα. 

Από ελληνικής πλευράς στην περιοχή βρίσκεται η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς». Λόγω του μεγάλου βάθους -περίπου 3 χιλιόμετρα στην περιοχή- απαιτείται η συνδρομή υποβρυχίου και για το λόγο αυτό στην περιοχή των ερευνών κατευθύνεται το υποβρύχιο «Ματρώζος». 

Στην επιχείρηση θα λάβει μέρος μια αιγυπτιακή φρεγάτα η οποία κατευθύνεται προς την περιοχή και γαλλικά αεροσκάφη τα οποία αναμένονται.  Οι Γάλλοι έχουν προσφερθεί να διαθέσουν ένα αεροσκάφος Falcon και οι Αμερικανοί ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας P-3.

Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μια περιοχή με ακτίνα 40 ναυτικά μίλια γύρω από το σημείο που αποτυπώνεται στον χάρτη με κόκκινο χρώμα. Με κέντρο αυτό το σημείο στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου βρίσκονται σε εξέλιξη δραματικές προσπάθειες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της EgyptAir. Τα αεροσκάφη που συμμετέχουν στην επιχείρηση Search and Rescue, μεταξύ των οποίων ένα ελληνικό C-130 και ένα ιπτάμενο ραντάρ Embraer πετούν πάνω από τη θάλασσα για να εντοπίσουνίχνη ζωής. Στη ΝΟΤΑΜ με την οποία δεσμεύεται η περιοχή ερευνών αναφέρεται ότι οι πτήσεις των αεροσκαφών γίνονται από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι ύψους 5.000 ποδών.

Δείτε την περιοχή ερευνών:


Το χρονολόγιο όπως ανακοινώθηκε από την ΥΠΑ

Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών,  που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι - Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του. 
 
Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου  και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής  Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο  FIR Καΐρου.

Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το 
ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου. 

Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του  Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.  


Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της γαλλικής πρωτεύουσας στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης με 56 επιβάτες, επταμελές πλήρωμα και τρία άτομα προσωπικό ασφαλείας, συνολικά δηλαδή με 66 επιβαίνοντες. Μάλιστα όπως έχει γίνει γνωστό από την αεροπορική εταιρεία ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονταν και δύο βρέφη και ένα παιδί.

Σύμφωνα με τον κατάλογο των επιβατών που δημοσίευσε η EgyptAir, πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, 1 Βρετανό, 1 Καναδό, 1 Βέλγο, 1 Πορτογάλο, 1 Αλγερινό, 1 Σουδανό, 1 πολίτη του Τσαντ, 2 Ιρακινούς, 1 Σαουδάραβα και 1 Κουβεϊτιανό.

Τη στιγμή που χάθηκε το στίγμα του πετούσε πάνω από τη Μεσόγειο, νοτιοανατολικά της Καρπάθου, είχε μπει 10 μίλια μέσα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, απείχε 280 χλμ. από τις αιγυπτιακές ακτές και βρισκόταν σε ύψος 37.000 ποδιών. 

Το αιγυπτιακό ναυτικό, η πολεμική αεροπορία και η ακτοφυλακή της χώρας διεξάγουν έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους, σύμφωνα με πληροφορίες από το Κάιρο. Οι έρευνες για τον εντοπισμό του Airbus A320 εξελίσσονται στο θαλάσσιο χώρο νοτιοανατολικά της Καρπάθου με τη συμμετοχή και της Ελλάδας.  Και η Γαλλία ανακοίνωσε ότι θα στείλει αεροπλάνα και πλοία για να συμμετάσχουν στην επιχείρηση έρευνας. 

Την ίδια ώρα, αυτόπτες μάρτυρες πάντως έχουν δηλώσει πως είδαν μία φλεγόμενη μπάλα στον ουρανό. Σύμφωνα με την Daily Mirror, τη μαρτυρία αυτή κατάθεσε πλοίαρχος εμπορικού πλοίου που βρισκόταν 130 ναυτικά μίλια νότια του νησιού των Δωδεκανήσων.

Σύμφωνα με στέλεχος της EgyptAir που μίλησε στο CNN, ο πιλότος είχε περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης, με τις 2.000 από αυτές να έχουν γίνει σε αεροσκάφος Airbus A320. Οσο για τον συγκυβερνήτη είχε 2.766 ώρες πτήσης. Όπως έγινε μάλιστα γνωστό αυτή η πτήση ήταν η πέμπτη που έκανε το αεροπλάνο μέσα στην ίδια μέρα. 

Τεράστια σύγχυση με το «σήμα κινδύνου»


Ενώ αρχικά οι πληροφορίες ανέφεραν ότι ο πιλότος δεν έκανε κάποια κλήση έκτακτης ανάγκης, πριν την εξαφάνιση του αεροσκάφους, στη συνέχεια η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το αεροσκάφος της Egyptair είχε εκπέμψει τελικά σήμα κινδύνου μέσω του αυτόματου συστήματος εντοπισμού στις 4.26 τοπική ώρα, σχεδόν δύο ώρες μετά την εξαφάνισή του από τα ραντάρ. Ο αιγυπτιακός στρατός από την πλευρά του αρνείται τον εντοπισμό οποιουδήποτε σήματος κινδύνου.

Εντούτοις, σύμφωνα με την εφημερίδα Daily News Egypt που επικαλείται πιλότο, ο οποίος δεν αποκαλύπτει την ταυτότητά του, υπάρχει το ενδεχόμενο τεχνική βλάβη του αεροσκάφους να εμπόδισε τη λειτουργία του συστήματος εκπομπής σήματος κινδύνου. Επομένως, αυτό που εκτιμά ο πιλότος είναι ότι οι κυβερνήτες του Airbus δεν είχαν τη δυνατότητα να εκπέμψουν σήμα κινδύνου, ακόμα και αν προσπάθησαν. 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ