ΚΟΣΜΟΣ

Πώς επηρεάζουν το διεθνές εμπόριο οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Οι ζημιές στα πλοία, τα πληρώματα και το φορτία από τις επιθέσεις των Χούθι έχει ήδη αναγκάσει πολλές ναυτιλιακές να στέλνουν τα πλοία τους από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στην Αφρική!

Πώς επηρεάζουν το διεθνές εμπόριο οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Οι ανησυχίες εντείνονται για τον παγκόσμιο οικονομικό αντίκτυπο της διακοπής της ναυτιλίας μέσω του ζωτικής σημασίας διαύλου της Ερυθράς Θάλασσας, καθώς ολοένα και περισσότερα πλοία επιλέγουν άλλες, ασφαλέστερες διαδρομές αυξάνοντας το κόστος του εμπορίου και προκαλώντας άνοδο του πληθωρισμού.

Περίπου το 12% της συνολικής παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία είναι η συντομότερη διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Την Ερυθρά Θάλασσα χρησιμοποιούν κυρίως δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρέλαιο και υγροποιημένο φυσικό αέριο από τον Κόλπο και εμπορικά πλοία που μεταφέρουν καταναλωτικά αγαθά και ηλεκτρικές συσκευές από την Κίνα, την Ταϊβάν και το Μπαγκλαντές.

Η Ερυθρά Θάλασσα είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τις εφοδιαστικές αλυσίδες τροφίμων και ποτών, καθώς μεταφέρεται τσάι και καφές από την ανατολική Αφρική, κρασί από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, επεξεργασμένο κατεψυγμένο κρέας από την Ταϊλάνδη και ρύζι από την Καμπότζη.

Οι ζημιές στα πλοία, τα πληρώματα και το φορτία από τις επιθέσεις των Χούθι έχει ήδη αναγκάσει πολλές ναυτιλιακές να στέλνουν τα πλοία τους από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στην Αφρική, πράγμα που σημαίνει ότι η διαδρομή από την Ασία στην Ευρώπη αυξάνεται κατά τουλάχιστον 3.000 ναυτικά μίλια και καθυστερήσεις στις παραδόσεις που αγγίζουν τις τρεις εβδομάδες.

Αυτό έχει ήδη οδηγήσει σε αύξηση του κόστους αποστολής, κάτι που τελικά θα εμφανιστεί στο δείκτη τιμών καταναλωτή.

Ο Μάρκο Φορτζιόνε, γενικός διευθυντής στο Ινστιτούτο Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου της Βρετανίας, δήλωσε στο Sky News τον Δεκέμβριο ότι οι τιμές του πετρελαίου είχαν ήδη ανέβει. Προειδοποίησε ότι τα πλοία που καθυστερούσαν σε λάθος μέρος και προκαλούσαν συμφόρηση στα λιμάνια είχαν αρνητικό αντίκτυπο όσον αφορά τις αυξήσεις των τιμών - εν τω μεταξύ, οι ελλείψεις προϊόντων θα γίνουν αισθητές τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο και πιθανώς και αργότερα.

Σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα προειδοποιεί ότι η αναταραχή στις θαλάσσιες οδούς «αυξάνει την πιθανότητα ενίσχυσης του πληθωρισμού», ενώ ήδη έξι από τις δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο – οι Maersk, MSC, Hapag-Lloyd, CMA CGM, ZIM και ONE – αποφεύγουν εν μέρει ή και εξ ολοκλήρου το πέρασμα από την Ερυθρά Θάλασσα εξ αιτίας των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.

Πηγή:iefimerida.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση