ΚΟΣΜΟΣ
Το Παρίσι υποδέχεται το 2021 με τον Νίκο Αλιάγα
Τι συζητούν με τη δήμαρχο Αν Χιραλγκό, παιδί και εκείνη μεταναστών από την Ισπανία
SHARE:
Οι παιδικές τους αναμνήσεις από το δέος που τους προκαλούσε η θέα του Πύργου του Αιφελ όταν και οι δύο ήρθαν με τις οικογένειές τους ως μετανάστες στο Παρίσι είναι ένα από τα κοινά σημεία που μοιράζονται ο διάσημος Ελληνας δημοσιογράφος, φωτογράφος και παρουσιαστής του TF1 Νίκος Αλιάγας με την δήμαρχο του Παρισιού, Αν Χιράλγκο, Ισπανικής καταγωγής.
Η αγάπη τους εν γένει για την Γαλλική πρωτεύουσα και για τις τέχνες ειδικότερα είναι εκείνα που τους έφεραν πιο κοντά όταν γνωρίσθηκαν καλύτερα στην εκπομπή όπου ο Αλιάγας την φιλοξένησε ως καλεσμένη του και που σήμερα έγιναν η αφορμή για τη συνεργασία τους. “Είχαμε βρεθεί τυχαία σε διάφορες εκδηλώσεις. Η Αν ήταν από τα πρώτα πολιτικά πρόσωπα που δέχτηκε να έρθει στην εκπομπή μου και να βρεθεί αντιμέτωπη με τον Νικολά Καντελούπ (σ.σ. διάσημος Γάλλος κωμικός με σάτιρα που σπάει κόκαλα), κάτι που βρήκα εξαιρετικά θαρραλέο εκ μέρους της”, διηγείται για τη γνωριμία τους στο Γαλλικό Gala o Νίκος Αλιάγας, αρθρογράφος και φωτογράφος επίσης του περιοδικού.
Από εκείνη την πιο ουσιαστική πρώτη τους γνωριμία, ακολούθησαν κι άλλες τους συναντήσεις σε καλλιτεχνικά event της πόλης όπως η πρόσφατη έκθεση που διοργάνωσε ο Δήμος του Παρισιού προς τιμήν του σκιτσογράφου Cabu του σατιρικού περιοδικού Charlie Hebdo που δολοφονήθηκε μετά από τη τρομοκρατική επίθεση του 2015. Σε αυτή την εκδήλωσε ήταν που γεννήθηκε η ιδέα της μεταξύ τους συνεργασίας αφού η Ισπανικής καταγωγής Δήμαρχος, θαυμάστρια της φωτογραφικής ματιάς του πολυτάλαντου Ελληνα αποφάσισε να του εμπιστευτεί το πρότζεκτ της επίσημης ευχετήριας κάρτας και αφίσας του Παρισιού για την υποδοχή του νέου έτους (που από τις 31 Δεκεμβρίου θα βρίσκεται σε 2.000 κεντρικά σημεία της πόλης).
“Οταν ήρθα για πρώτη φορά σε επαφή με το φωτογραφικό έργο του Νίκου, μαγεύτηκα από τον ρεαλισμό και τη νοσταλγία που αποτυπώνονται στις εικόνες του από το Παρίσι”, σχολιάζει η Δήμαρχος. “Είχαμε και οι δύο αυτή την ευαισθησία που έχουν τα παιδιά των μεταναστών, να νιώθουμε αυτό το ίδιο συναίσθημα εξορίας και απομόνωσης. Οταν φωτογραφίζω Ελληνες ψαράδες, στη θέση τους θα μπορούσαν να είναι ψαράδες από την Ανδαλουσία”, λέει ο Νίκος Αλιάγας που αποκαλύπτει πόσο συγκινήθηκε όταν στη διάρκεια του συνεδρίου Gala Live, η Χιράλγκο περιέγραφε την ημέρα όπου όλα τα μέλη της οικογένειάς της πήραν την Γαλλική υπηκοότητα. Μια ιστορία που στα δικά του αυτιά ακούστηκε σαν ηχώ της δικής του οικογενειακής πορείας και ζωής στο Παρίσι με φόντο τον Πύργο του Αιφελ.
“Οταν ο πατέρας μου έφτασε πιτσιρικάς στο Παρίσι, ειχε πάντα μια φωτογραφία αυτού του εμβληματικού μνημείου της πόλης”, εξομολογείται ο ίδιος. “Οταν ήμουν μικρός, θυμάμαι που φεύγαμε οικογενειακώς από το 10ο διαμέρισμα όπου μεγάλωσα για να πάμε να τον θαυμάσουμε. Ηταν μια πραγματική περιπέτεια με το αυτοκίνητο μέχρι να φτάσουμε. Και κάθε φορά ένιωθα το ίδιο μαγεμένος”, περιγράφει ο Αλιάγας σχετικά με το δέος που ένιωθε στη θέα του αθάνατου αυτού Παριζιάνικου μνημείου. Από τη μεριά της η Αν Χιράλγκο εξομολογείται τις δικές της αναμνήσεις από τις πρώτες εκείνες φορές στις περιπλανήσεις της στην πόλη ως παιδί Ισπανών μεταναστών που μέχρι πρότινος ζούσαν οικογενειακώς στη Λιόν: “Πρωτοανακάλυψα τον Πύργο του Αιφελ στα εφηβικά μου χρόνια μαζί με την αδερφή μου, όταν ήρθαμε από τη Λυόν όπου μεταναστεύσαμε από την Ισπανία, στο Παρίσι.
Για μένα το Παρίσι ήταν κάτι σαν όνειρο.Ακόμα και σήμερα νιώθω το ίδιο εντυπωσιασμένη από τη μαγεία αυτού του μνημείου. Το πόσο μικροί νιώθουμε όλοι κάτω από τα γιγάντια πόδια του. Και το πόσο ωραίο είναι αυτό! Κάθε φορά που περνάω με το ποδήλατο για να πάω στο Δημαρχείο, τον κοιτάζω και του λέω “Γεια και σε σένα”, περιγράφει γλαφυρά η Δήμαρχος. Από τις εικόνες που απαθανάτισε ο Νίκος Αλιάγας για την αφίσα, η Αν Χιράλγκο επέλεξε μια λήψη του Αιφελ στεφανωμένο από έναν ανταριασμένο ουρανό αφού όπως λέει η ίδια σε αυτόν τον ουρανό οφείλεται το απαράμιλλο φως του Παρισιού.
Μαζί με τον ουρανό, η φωτογραφική ματιά του Αλιάγα έχει συλλάβει την πτήση ενός πουλιού σε πρώτο πλάνο με φόντο το μνημείο, κάτι που όπως λέει η Δήμαρχος συμβολίζει την ελπίδα για μία καλύτερη χρονιά, σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία της πανδημίας για όλο τον κόσμο αλλά και για τους Παριζιάνους που έχασαν την επαφή με την πόλη τους λόγω των περιοριστικών μέτρων. “Μετά από όσα περάσαμε όλοι, οφείλουμε όλοι να πιστέψουμε πως όλο αυτό θα τελειώσει και πως σύντομα θα κάνουμε την μετάβαση σε κάτι άλλο”. Ο Πύργος του Αιφελ ήταν επίσης το κυρίαρχο στοιχείο της αφίσας του 2015 όταν το Παρίσι έγινε στόχος τρομοκρατικών επιθέσεων σοκάροντας τη Γαλλία.
“Δεν άντεχα πια να την βλέπω”, λέει η πρώτη κυρία της πόλης σήμερα για την αφίσα που δέσποζε μέχρι πρότινος στο Εβραϊκό σούπερμάρκετ Hyper Casher όπου κρατήθηκαν αθώοι όμηροι των ισλαμικών τρομοκρατών κατά τις επιθέσεις του 2015. Ελπίζουμε όντως αυτή την φορά ο Πύργος του Αιφελ όπως τον συνέλαβε ο Νίκος Αλιάγας να αποδειχθεί περισσότερο γουρλής -και όχι μόνο για το Παρίσι.