ΚΟΣΜΟΣ
Instagram: Η εταιρεία γνώριζε ότι οι αναρτήσεις διασημοτήτων βλάπτουν την ψυχική υγεία
Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις της Wall Street Journal.
SHARE:
Σε νέες αποκαλύψεις για την Facebook Inc. και το Instagram προχώρησε η Wall Street Journal, η οποία παρουσίασε εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας για μελέτη που έδειχνε ότι οι αναρτήσεις διασημοτήτων όπως η Κιμ Καρντάσιαν δημιουργούν αρνητικά αισθήματα στους χρήστες σχετικά με την εικόνα τους.
Είχε προηγηθεί η αποκάλυψη ότι ερευνητές της Facebook είχαν προειδοποιήσει την εταιρεία ότι το Instragram προκαλεί άγχος και κατάθλιψη στα νεαρά κορίτσια, τα οποία αναπόφευκτα συγκρίνουν τον εαυτό τους με τα ιδεώδη της διαδικτυακής ομορφιάς και τελειότητας.
Το αρχικό δημοσίευμα της εφημερίδας οδήγησε στην απόφαση να κληθούν για εξηγήσεις στην αμερικανική Γερουσία εκπρόσωποι της Facebook, στην οποία ανήκει το Instagram. Με αφορμή την ακρόαση, η Wall Street Journal δημοσιοποίησε έξι από τα εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας στα οποία βασίστηκε το ρεπορτάζ.
Διαφάνειες που προβλήθηκαν σε εσωτερικές συσκέψεις αναφέρονται σε έρευνα της Facebook με τίτλο «Κοινωνικές συγκρίσεις στο Instagram», η οποία βασίστηκε στις απαντήσεις 100.000 χρηστών σε εννέα χώρες το 2020.
Η μελέτη έδειξε ότι οι χρήστες που παρακολουθούν τις αναρτήσεις των διασημοτήτων νιώθουν πιο έντονα αρνητικά συναισθήματα.
Μια σημαντική διαπίστωση, δεδομένου ότι οι μισές από τις αναρτήσεις που βλέπουν οι χρήστες του Instagram αφορά διασημότητες.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Facebook Κέβιν ΜακΆλιστερ, οι συμμετέχοντες της μελέτης δεν κλήθηκαν να κατονομάσουν συγκεκριμένα προφίλ. Οι ερευνητές διαπίστωσαν πάντως ότι τα προφίλ που δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα ήταν «μερικά από τα προφίλ τα οποία βλέπουν συχνότερα οι άνθρωποι που μας είπαν ότι ένιωσαν υψηλότερα ή χαμηλότερα επίπεδα κοινωνικής σύγκρισης», αναφέρεται στις διαφάνειες.
Η τραγουδίστρια Αριάνα Γκράντε, το μοντέλο Κένταλ Τζένερ, η influencer Κιμ Καρντάσιαν και ο τραγουδιστής Τζάστιν Μπίμπερ είναι μερικές από τις διασημότητες που βρέθηκαν να επηρεάζουν αρνητικά τους χρήστες, έδειξε η μελέτη.
Οι συντάκτες της μάλιστα πρότειναν στη Facebook να συνεργαστεί με αυτά τα διάσημα πρόσωπα ώστε να περιοριστεί η αρνητική επιρροή.
«Λιγότερη κοινωνική σύγκριση» βρέθηκε αντίθετα να προκαλεί ο λογαριασμός του «Τhe Ellen Show» με την παρουσιάστρια την Έλεν ΝτεΤζένερις, αναφέρεται στις διαφάνειες.
Όπως σχολιάζει το Reuters, τα ευρήματα είναι αξιοσημείωτα αν σκεφτεί κανείς ότι το Instagram βοήθησε στην ανάδειξη των influencer στα κοινωνικά μέσα και συνεργάστηκε με διασημότητες στα πρώτα βήματά του.
Σύμφωνα με το βιβλίο No Filter: The Inside Story of Instagram, ο ηθοποιός Άστον Κούτσερ ήταν ένας από τους αστέρες που βοήθησαν στην εδραίωση του Instagram και μεσολάβησε στις επαφές της εταιρείας με την Αριάνα Γκράντε.