ΚΟΣΜΟΣ
Ινδονησία: Εξανεμίζονται οι ελπίδες να βρεθεί ζωντανό το πλήρωμα του υποβρυχίου που αγνοείται από την Τετάρτη
Εκατοντάδες στρατιωτικοί και περίπου 20 πλοία έχουν κινητοποιηθεί από την Τετάρτη για να εντοπίσουν το KRI Nanggala 402
SHARE:
Εξανεμίζονται πλέον οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανά τα 53 μέλη του πληρώματος ενός ινδονησιακού υποβρυχίου, το οποίο αγνοείται από την Τετάρτη, με τις αρχές να φοβούνται ότι ενδέχεται να έχουν ήδη εξαντλήσει τα αποθέματά τους σε οξυγόνο.
Εκατοντάδες στρατιωτικοί και περίπου 20 πλοία έχουν κινητοποιηθεί από την Τετάρτη για να εντοπίσουν το KRI Nanggala 402, ένα υποβρύχιο 44 ετών, το οποίο καταδύθηκε στη θάλασσα βόρεια του νησιού Μπαλί για στρατιωτικά γυμνάσια και έκτοτε αγνοείται.
Το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας είχε εκτιμήσει τότε ότι τα μέγιστα αποθέματα οξυγόνου που διέθετε το πλήρωμα σε περίπτωση βλάβης στην παροχή ηλεκτροδότησης είναι 72 ώρες, οι οποίες εξέπνευσαν νωρίτερα σήμερα, περίπου στις 2:00 τα ξημερώματα του Σαββάτου τοπική ώρα, γεγονός που καθιστά σχεδόν αδύνατο το ενδεχόμενο να έχει επιζήσει το πλήρωμα.
“Δεν έχουν σημειωθεί ακόμη πρόοδοι. Ελπίζω ότι θα το βρούμε το απόγευμα. Εξακολουθούμε να ελέγχουμε την περιοχή”, δήλωσε ο ναύαρχος Τζούλιους Βιτζοτζόνο, εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού.
Την Πέμπτη το Πολεμικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι εντόπισε ένα “αντικείμενο” με μεγάλο μαγνητικό πεδίο σε βάθος 50 με 100 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και προσπαθεί να βρει την ακριβή του τοποθεσία για να εξακριβώσει αν πρόκειται για το υποβρύχιο.
Περίπου 20 σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού της Ινδονησίας συμμετέχουν στην έρευνα, με τη συνδρομή της Αυστραλίας και των ΗΠΑ.
Πετρελαιοκηλίδα που εντοπίστηκε βόρεια του νησιού του Μπαλί, όπου είχε καταδυθεί το υποβρύχιο, προκαλεί ανησυχία καθώς ενδέχεται να σημαίνει ότι υπήρξε διαρροή καυσίμων από αυτό, κάτι που ίσως υποδηλώνει ότι έχει υποστεί ζημιές, σύμφωνα με ειδικούς.
Το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας είχε αρχικά ανακοινώσει ότι το υποβρύχιο μπορεί να έφτασε έως και σε 700 μέτρα βάθος, πολύ μεγαλύτερο από τα 500 μέτρα που είναι οι δυνατότητές του να πλέει.
“Αν το υποβρύχιο έχει υποστεί σοβαρές ζημιές, αυτό ίσως να σημαίνει διάφορα πράγματα, για παράδειγμα ότι ο διαθέσιμος χώρος για το πλήρωμα είναι πολύ περιορισμένος και ότι υπάρχει λίγο οξυγόνο”, παρατήρησε ο Κόλιν Κοχ ειδικός σε ναυτικά ζητήματα και ερευνητής του Ecole des Etudes internationales S. Rajaratnam στη Σιγκαπούρη.
Ο Κοχ παρατήρησε εξάλλου ότι η εικασία ότι το οξυγόνο στο υποβρύχιο αρκεί για 72 ώρες είναι αισιόδοξη, καθώς έχει περιορισμένες ικανότητες να παράγει οξυγόνο επειδή παράγει ενέργεια με ντιζελοκινητήρα. “Οπότε είναι πιθανό το οξυγόνο να έχει ήδη εξαντληθεί”, σχολίασε.
Ειδικοί, όπως ο Κοχ, επισημαίνουν ότι η Ινδονησία θα πρέπει να επεκτείνει την περιοχή των ερευνών, αν το αντικείμενο που έχει εντοπιστεί δεν είναι τελικά το υποβρύχιο, και προειδοποιούν ότι αν αυτό έχει χαθεί “σε ακραία βάθη”, ενδέχεται να είναι αδύνατο να ανασυρθεί στην επιφάνεια.
Η θάλασσα του Μπαλί φτάνει σε βάθος μεγαλύτερο των 1.500 μέτρων.