ΚΟΣΜΟΣ
Greenpeace: Να αποφεύγονται τα αεροπορικά ταξίδια όταν υπάρχει εναλλακτική με τρένο
Η ΜΚΟ ζήτησε να «δοθεί νέα ώθηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές», καθώς «απαιτείται» η μείωση της εναέριας κυκλοφορίας ώστε να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη
SHARE:
Το ένα τρίτο των πτήσεων που πραγματοποιούνται συνήθως στην ΕΕ θα μπορούσαν να είχαν αντικατασταθεί με ταξίδι με τρένο διάρκειας μικρότερης των έξι ωρών, γεγονός που θα μείωνε κατά 3,5 εκατομμύρια τόνους το διοξείδιο του άνθρακα που εκλύεται ετησίως στην ατμόσφαιρα, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε σήμερα η Greenpeace, η οποία ζήτησε «να αλλάξει δραστικά ο τρόπος που μετακινούμαστε».
Χαρακτηρίζοντας «απαραίτητη» τη μείωση της εναέριας κυκλοφορίας προκειμένου να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη, η μη κυβερνητική οργάνωση ζήτησε να «δοθεί νέα ώθηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές», «τον φτωχό συγγενή των ευρωπαϊκών, δημόσιων πολιτικών».
Οι πτήσεις για αποστάσεις μικρότερες των 1.500 χιλιομέτρων ευθύνονται για το ένα τέταρτο των αερίων του θερμοκηπίου που εκλύονται από τις αεροπορικές μεταφορές στην Ευρώπη, επισημαίνει η Greenpeace στην έκθεσή της.
Οι 51 από τις 150 πτήσεις μικρών αποστάσεων με τους περισσότερους επιβάτες στην ΕΕ, δηλαδή το 34% του συνόλου, μπορούν να αντικατασταθούν με ταξίδι με τρένο διάρκειας μικρότερης των έξι ωρών.
Είκοσι μία πτήσεις μπορούν εξάλλου να αντικατασταθούν από ταξίδι με τρένο διάρκειας μικρότερης των τεσσάρων ωρών, περιλαμβανομένων των συνδέσεων Άμστερνταμ- Παρίσι, Άμστερνταμ- Φρανκφούρτη, Βρυξέλλες- Φρανκφούρτη και Παρίσι- Φρανκφούρτη.
«Εκλύουμε 10 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα όταν κάνουμε το ταξίδι Παρίσι- Άμστερνταμ με το αεροπλάνο σε σχέση με το τρένο, την ώρα που η διαδρομή με το τρένο διαρκεί λιγότερες από τρεισήμισι ώρες», επεσήμανε η Σαρά Φαγιόλ υπεύθυνη της εκστρατείας Μεταφορών στη Greenpeace Γαλλίας.
«Η μείωση της εναέριας κυκλοφορίας είναι απαραίτητη για να τηρηθούν οι στόχοι για το κλίμα που τέθηκαν με τη Συμφωνία του Παρισιού και ο περιορισμός των πτήσεων μικρής διάρκειας αποτελεί το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», πρόσθεσε η ίδια.
Οι αεροπορικές μεταφορές σε παγκόσμιο επίπεδο ευθύνονταν το 2019 για την έκλυση 900 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή περίπου το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Χαρακτηρίζοντας «απαραίτητη» τη μείωση της εναέριας κυκλοφορίας προκειμένου να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη, η μη κυβερνητική οργάνωση ζήτησε να «δοθεί νέα ώθηση στις σιδηροδρομικές μεταφορές», «τον φτωχό συγγενή των ευρωπαϊκών, δημόσιων πολιτικών».
Οι πτήσεις για αποστάσεις μικρότερες των 1.500 χιλιομέτρων ευθύνονται για το ένα τέταρτο των αερίων του θερμοκηπίου που εκλύονται από τις αεροπορικές μεταφορές στην Ευρώπη, επισημαίνει η Greenpeace στην έκθεσή της.
Οι 51 από τις 150 πτήσεις μικρών αποστάσεων με τους περισσότερους επιβάτες στην ΕΕ, δηλαδή το 34% του συνόλου, μπορούν να αντικατασταθούν με ταξίδι με τρένο διάρκειας μικρότερης των έξι ωρών.
Είκοσι μία πτήσεις μπορούν εξάλλου να αντικατασταθούν από ταξίδι με τρένο διάρκειας μικρότερης των τεσσάρων ωρών, περιλαμβανομένων των συνδέσεων Άμστερνταμ- Παρίσι, Άμστερνταμ- Φρανκφούρτη, Βρυξέλλες- Φρανκφούρτη και Παρίσι- Φρανκφούρτη.
«Εκλύουμε 10 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα όταν κάνουμε το ταξίδι Παρίσι- Άμστερνταμ με το αεροπλάνο σε σχέση με το τρένο, την ώρα που η διαδρομή με το τρένο διαρκεί λιγότερες από τρεισήμισι ώρες», επεσήμανε η Σαρά Φαγιόλ υπεύθυνη της εκστρατείας Μεταφορών στη Greenpeace Γαλλίας.
«Η μείωση της εναέριας κυκλοφορίας είναι απαραίτητη για να τηρηθούν οι στόχοι για το κλίμα που τέθηκαν με τη Συμφωνία του Παρισιού και ο περιορισμός των πτήσεων μικρής διάρκειας αποτελεί το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», πρόσθεσε η ίδια.
Οι αεροπορικές μεταφορές σε παγκόσμιο επίπεδο ευθύνονταν το 2019 για την έκλυση 900 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή περίπου το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ