ΚΟΣΜΟΣ

Για πρώτη φορά 3d εικόνες του "Τιτανικού" σε πλήρες μέγεθος

«Υπάρχουν ακόμα ερωτήματα, βασικά ερωτήματα, που πρέπει να απαντηθούν σχετικά με το πλοίο», δήλωσε στο BBC News η Parks Stephenson, αναλυτής του Τιτανικού

Για πρώτη φορά 3d εικόνες του "Τιτανικού" σε πλήρες μέγεθος

Η πρώτη ψηφιακή σάρωση πλήρους μεγέθους του Τιτανικού, που βρίσκεται 3.800 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας στον Ατλαντικό, είναι γεγονός ύστερα από επιχείρηση χαρτογράφησης βαθέων υδάτων.

Παρέχει μια μοναδική τρισδιάστατη άποψη ολόκληρου του πλοίου, κάνοντάς το να φαίνεται σαν να έχει αποστραγγιστεί το νερό.

Η ελπίδα είναι ότι αυτό θα ρίξει νέο φως στο τι ακριβώς συνέβη με το πλοίο της γραμμής, το οποίο βυθίστηκε το 1912.

Περισσότεροι από 1.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους όταν το πλοίο προσέκρουσε σε παγόβουνο στο παρθενικό του ταξίδι από το Σαουθάμπτον  στη Νέα Υόρκη.

«Υπάρχουν ακόμα ερωτήματα, βασικά ερωτήματα, που πρέπει να απαντηθούν σχετικά με το πλοίο», δήλωσε στο BBC News η Parks Stephenson, αναλυτής του Τιτανικού.

Είπε ότι το μοντέλο ήταν «ένα από τα πρώτα σημαντικά βήματα για την οδήγηση της ιστορίας του Τιτανικού προς την τεκμηριωμένη έρευνα – και όχι σε εικασίες».

Ο Τιτανικός έχει εξερευνηθεί εκτενώς από τότε που ανακαλύφθηκε το ναυάγιο το 1985.

Αλλά είναι τόσο τεράστιος που στο σκοτάδι του βάθους, οι κάμερες μπορούν να μας δείξουν μόνο δελεαστικά στιγμιότυπα του πλοίου σε αποσύνθεση – ποτέ ολόκληρο το πλοίο.

Η νέα σάρωση καταγράφει το ναυάγιο στο σύνολό του, αποκαλύπτοντας μια πλήρη άποψη του Τιτανικού.

Κείτεται σε δύο κομμάτια, με την πλώρη και την πρύμνη να χωρίζονται κατά περίπου 800 μέτρα . Ένα τεράστιο πεδίο συντριμμιών περιβάλλει το σπασμένο σκάφος.

Η σάρωση πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2022 από την Magellan Ltd, μια εταιρεία χαρτογράφησης βαθέων υδάτων, και την Atlantic Productions, που κάνουν ένα ντοκιμαντέρ για το έργο.

Τα υποβρύχια, τα οποία ελέγχονται εξ αποστάσεως από μια ομάδα που επιβαίνει σε ειδικό πλοίο, πέρασαν περισσότερες από 200 ώρες ερευνώντας το μήκος και το πλάτος του ναυαγίου.
Πήραν περισσότερες από 700.000 εικόνες από κάθε γωνία, δημιουργώντας μια ακριβή 3D αναδόμηση.

Ο Gerhard Seiffert του Magellan, ο οποίος ηγήθηκε του σχεδιασμού της αποστολής, είπε ότι ήταν το μεγαλύτερο έργο υποβρύχιας σάρωσης που είχε αναλάβει ποτέ.

“Το βάθος του, σχεδόν 4.000 μέτρα, είναι μια πρόκληση, και υπάρχουν ρεύματα στο σημείο, επίσης – και δεν επιτρέπεται να αγγίξουμε τίποτα για να μην καταστρέψουμε το ναυάγιο”, εξήγησε.

“Και η άλλη πρόκληση είναι ότι πρέπει να χαρτογραφηθεί κάθε τετραγωνικό εκατοστό – ακόμα και τα μη ενδιαφέροντα μέρη, όπως στο πεδίο των συντριμμιών πρέπει να χαρτογραφηθεί η  λάσπη, αλλά αυτό χρειάζεται για να συμπληρωθούν  όλα αυτά τα ενδιαφέροντα αντικείμενα.”

Η σάρωση δείχνει τόσο την κλίμακα του πλοίου, όσο και κάποιες μικρές λεπτομέρειες, όπως τον σειριακό αριθμό σε μία από τις προπέλες.

Η πλώρη, τώρα καλυμμένη με σταλακτίτες σκουριάς, είναι ακόμα άμεσα αναγνωρίσιμη ακόμα και 100 χρόνια μετά την απώλεια του πλοίου.

Στην κορυφή βρίσκεται το κατάστρωμα του σκάφους, όπου μια ανοιχτή τρύπα απ’ την οποια είναι ορατό το κενό όπου κάποτε βρισκόταν η μεγάλη σκάλα.

Η πρύμνη όμως, είναι ένα χάος από μέταλλο. Αυτό το μέρος του πλοίου κατέρρευσε καθώς “βιδώθηκε” στον πυθμένα της θάλασσας.

Στο περιβάλλοντα σκουπιδότοπο, αντικείμενα είναι διάσπαρτα, όπως περίτεχνα μεταλλικά έργα από το πλοίο, αγάλματα και κλειστά μπουκάλια σαμπάνιας. Υπάρχουν επίσης προσωπικά αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένων δεκάδων παπουτσιών που στηρίζονται στο ίζημα.

Ο Παρκς Στίβενσον, ο οποίος έχει μελετήσει τον Τιτανικό για πολλά χρόνια, δήλωσε  «έκπληκτος» όταν είδε για πρώτη φορά τις σαρώσεις.

“Σου επιτρέπει να δεις το ναυάγιο όπως δεν μπόρεσες να το δεις ποτέ από ένα υποβρύχιο, και μπορείς να δεις το ναυάγιο στο σύνολό του, μπορείς να το δεις σε πλαίσιο και προοπτική. Και αυτό που σου δείχνει τώρα είναι η πραγματική κατάσταση του ναυαγίου .”

Είπε ότι η μελέτη των σαρώσεων θα μπορούσε να προσφέρει νέα εικόνα για το τι συνέβη στον Τιτανικό εκείνη τη μοιραία νύχτα του 1912.

“Δεν καταλαβαίνουμε πραγματικά τον χαρακτήρα της σύγκρουσης με το παγόβουνο. Δεν ξέρουμε καν αν το χτύπησε στη δεξιά πλευρά, όπως φαίνεται σε όλες τις ταινίες – μπορεί να είχε πέσει πάνω στο παγόβουνο”, εξήγησε. .

Η μελέτη της πρύμνης, πρόσθεσε, θα μπορούσε να αποκαλύψει τη μηχανική του τρόπου με τον οποίο το πλοίο χτύπησε στον πυθμένα της θάλασσας.

Η θάλασσα βαραίνει το ναυάγιο, τα μικρόβια το καταβροχθίζουν και μέρη διαλύονται. Οι ιστορικοί γνωρίζουν καλά ότι ο χρόνος τελειώνει για να κατανοήσουν πλήρως τη θαλάσσια καταστροφή.

Αλλά η σάρωση παγώνει τώρα το ναυάγιο εγκαίρως και θα επιτρέψει στους ειδικούς να εξετάσουν κάθε μικροσκοπική λεπτομέρεια.

Η ελπίδα είναι ότι ο Τιτανικός μπορεί ακόμα να αποκαλύψει τα μυστικά του.

Κεντρική φωτογραφία via twitter

Πηγή:hellasjournal.com

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση