ΚΟΣΜΟΣ
Facebook: Εταιρεία προωθούσε εκστρατεία δυσφήμισης κατά των Pfizer - AstraZeneca
Το Facebook "τσάκωσε" εκστρατεία αντι-εμβολιασμού που δρούσε σε Facebook και Instagram, η οποία φέρεται να ήταν υποκινούμενη από διαφημιστική εταιρεία στη Ρωσία. Εκατοντάδες λογαριασμοί καταργήθηκαν.
SHARE:
Το Facebook ανακοίνωσε την Τρίτη (10/08) ότι προχώρησε σε εκατοντάδες διαγραφές λογαριασμών, οι οποίοι φαίνεται να συνδέονταν με διαφημιστική εταιρεία που δρούσε στη Ρωσία και χρησιμοποιούσε ψεύτικους λογαρισμούς ή επιδίωκε να πληρώνει Influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για να δυσφημούν τα εμβόλια τόσο της Pfizer όσο και της AstraZeneca, κατά του κορωνοϊού.
Περίπου 65 λογαριασμοί στην πλατφόρμα του Facebook και άλλοι 243 στο Instagram βρέθηκαν να συνδέονται με την εταιρεία διαφήμισης και μάρκετινγκ 'Fazze'. Η εταιρεία φαίνεται να χρησιμοποίησε ψεύτικους λογαριασμούς για να διαδώσει παραπλανητικούς ισχυρισμούς που αμφισβητούν την ασφάλεια και αξιοπιστία των εμβολίων Pfizer και AstraZeneca.
Οι λογαριασμοί αυτοί στόχευαν σε κοινό της Ινδίας, της Λατινικής Αμερικής και ελάχιστα στις ΗΠΑ, ενώ δρούσαν κυρίως στις δύο προαναφερθείσες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Μεταξύ των όσων δημοσιεύονταν, ένας λογαριασμός δεν δίστασε να ισχυριστεί πως το εμβόλιο της AstraZeneca θα μετατρέψει τον άνθρωπο σε χιμπατζή!
Η εταιρεία διαφήμισης και μάρκετινγκ, "πλησίασε" επίσης influencers από τα social media, προκειμένου να συνάψουν συνεργασία επί πληρωμή, στην οποία ζητούσαν ως αντάλλαγμα την αναδημοσίευση του παραπλανητικού περιεχομένου, κάτι που έγινε γνωστό ύστερα από καταγγελίες Γερμανών και Γάλλων Influencers, οι οποίοι εξέθεσαν τα σχέδια της εταιρείας.
Το Facebook από την πλευρά του, έδρασε άμεσα και την κατάργηση των παραπλανητικών, ψεύτικων λογαριασμών συνόδευσε η απαγόρευση της πρόσβασης για χρήστες, στην πλατφόρμα του Facebook και του Instagram.
Επικεφαλής της πολιτικής ασφάλειας του Facebook, ο Nathaniel Gleicher, είπε σύμφωνα με το NBC, "μπορεί η παραπλανητική εκστρατεία της διαφημιστικής εταιρείας να απέτυχε, όμως η προσπάθειά της να "στρατολογήσει" κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι αξιοσημείωτη".
Ο Gleicher, ενημέρωσε στην τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη (10/08) πως "κάποιοι Influencers δημοσίευσαν περιεχόμενο με τις θεωρίες συνωμοσίας που είχαν φτιαχτεί από την εταιρεία, αλλά αργότερα το "κατέβασαν", όταν άρχισαν να πολλαπλασιάζονται τα σχόλια και οι δημοσιεύσεις για την 'Fazze'.
Ο Γάλλος Youtuber, Léo Grasset, ήταν ένας από τους influencers που πλησίασε η 'Fazze', όπως είπε ο ίδιος στο Associated Press. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε πως "τον Μάιο του 2021 του ζητήθηκε να δημοσιεύσει ένα ολιγόλεπτο βίντεο, 45 έως 65 δευτερόλεπτα στις πλατφόρμες του Instagram, του TikTok και του Youtube. Το περιεχόμενο ήταν αρκετά επικριτικό ως προς το ποσοστό θνησιμότητας του εμβολίου της Pfizer. Όταν ο Youtuber ζήτησε από την διαφημιστική να μάθει τον συνεργάτη της που οργάνωσε την εν λόγω εκστρατεία, η 'Fazze' αρνήθηκε να δώσει στοιχεία.
Αξιοσημείωτο ήταν επίσης, το γεγονός πως η διαφημιστική ζήταγε από τους Influencers που "πλησίαζε", να μην αναφέρουν πως επρόκειτο για μια επί πληρωμή συνεργασία, ενώ ακόμη τους πρότεινε να σχολιάζουν επικριτικά τη στάση των μέσων ενημέρωσης σχετικά με τους εμβολιασμούς.