Η επιδημία του κορωνοϊού θα μπορούσε να στερήσει τις αεροπορικές εταιρίες επιβατικών πτήσεων από έσοδα έως 113 δις δολάρια φέτος, όπως προειδοποίησε σήμερα φορέας του κλάδου, ποσό που είναι υπερτριπλάσιο της πρόβλεψης που έκανε πριν από μόλις δύο εβδομάδες καθώς ο ιός συνεχίζει να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο.
Η προειδοποίηση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA) ήρθε την ώρα που η βρετανική περιφερειακή αεροπορική εταιρία Flybe αποτέλεσε το πρώτο μεγάλο θύμα της μείωσης στη ζήτηση που προκάλεσε η κρίση. Παράλληλα, η Norwegian Air ανακάλεσε τις προβλέψεις της για τη φετινή κερδοφορία, ενώ η αμερικανική εταιρία χαμηλού κόστους Southwest προέβλεψε πλήγμα 200-300 εκατ. δολαρίων στα λειτουργικά έσοδα πρώτου τρίμηνου.
«Υπάρχουν πολλές αεροπορικές εταιρίες που έχουν σχετικά περιορισμένα περιθώρια κέρδους και υψηλό χρέος και ένα σοκ στις ταμειακές ροές, όπως αυτό, θα μπορούσε σίγουρα να οδηγήσει ορισμένες σε πολύ δύσκολη κατάσταση», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της IATA Μπράιαν Πιρς σε εκδήλωση στη Σιγκαπούρη.
Αεροπορικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο σπεύδουν να μειώσουν πτήσεις και να περικόψουν δαπάνες και προειδοποιούν για πλήγμα στα κέρδη τους, καθώς ο νέος ιός που ξεκίνησε από την Κίνα εξαπλώνεται, αυξάνοντας τους φόβους για πανδημία που μπορεί να βυθίσει την παγκόσμια οικονομία σε ύφεση.
Σε μια ένδειξη των δυσκολιών που η κατάσταση αυτή δημιουργεί για τις αεροπορικές εταιρίες, αεροσκάφος της Turkish Airlines επέστρεψε, ύστερα από εντολή που δόθηκε, στην Κωνσταντινούπολη χωρίς επιβάτες από τη Σιγκαπούρη αφού επιβάτης που έφθασε με το ίδιο αεροσκάφος την Τρίτη βρέθηκε θετικός στον ιό.
Η IATA προέβλεψε ότι το πλήγμα που θα υποστούν οι αεροπορικές εταιρίες επιβατικών πτήσεων σε απώλεια εσόδων από την κρίση θα είναι μεταξύ 63 δισεκ. και 113 δισεκ. δολαρίων φέτος, ανάλογα με την εξέλιξη του ιού. Στις 20 Φεβρουαρίου, είχε προβλέψει πλήγμα 29 δις δολαρίων.
Ο ιός που προκαλεί την ασθένεια COVID-19 έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από 3.000 ανθρώπους και έχει προσβάλει δεκάδες χιλιάδες άλλους, κυρίως στην Κίνα. Αλλά τώρα έχει εξαπλωθεί σε πάνω από 60 άλλες χώρες, οδηγώντας στην επιβολή περιορισμών στα ταξίδια και όχι μόνο.
Κατάρρευση της Flybe
Η κατάρρευση της Flybe ήρθε μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες ύστερα από τη συμφωνία διάσωσης μεταξύ των ιδιοκτητών της και της βρετανικής κυβέρνησης.
Παρά τη δέσμευσή της να βελτιώσει τις συνδέσεις σε περιφερειακό επίπεδο, η βρετανική κυβέρνηση υπαναχώρησε από τη συμφωνία αυτή λόγω του μεγέθους του πλήγματος στη ζήτηση από την επιδημία του ιού.
Η κατάρρευση της εταιρίας, που εδώ και καιρό αντιμετωπίζει ζημίες, δεν θέτει μόνο περίπου 2.400 θέσεις εργασίες σε κίνδυνο, αλλά μπορεί να δημιουργήσει και σοβαρά προβλήματα σε κάποια περιφερειακά αεροδρόμια. Η Flybe μετέφερε περίπου 8 εκατ. επιβάτες τον χρόνο σε 81 αεροδρόμια και ανήκε σε κοινοπραξία των Virgin Atlantic, Stobart Group και Cyrus Capital. Η κατάρρευσή της ήρθε μία ημέρα αφού ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Μάικλ Ο’Λίρι δήλωσε στο Reuters ότι είναι «αναπόφευκτο» ότι η κρίση θα οδηγήσει σε χρεοκοπίες αεροπορικών εταιριών.
H Lufthansa καθηλώνει στο έδαφος 150 αεροπλάνα λόγω του κορωνοϊού
Η Lufthansa ακυρώνει όλο και περισσότερες πτήσεις εξαιτίας της κρίσης του κορωνοϊού. Όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της Lufthansa στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters την Τετάρτη,150 αεροσκάφη παραμένουν στο έδαφος, συμπεριλαμβανομένων 25 αεροσκαφών μακρινών αποστάσεων.
Αυτό σημαίνει ότι το ένα πέμπτο του στόλου της Lufthansa μαζί με τις θυγατρικές της Swiss, Brussels Airlines και Austrian Airlines αποσύρεται προσωρινά από την κυκλοφορία. «Προσαρμόζουμε δυναμικά το πρόγραμμα πτήσεων στις έκτακτες συνθήκες», δήλωσε ο εκπρόσωπος της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας.
Την Πέμπτη o όμιλος Lufthansa ανακοίνωσε επίσης την διακοπή όλων των πτήσεων προς το Ισραήλ από τις 8 Μαρτίου, μία ημέρα αφού οι ισραηλινές αρχές αποφάσισαν να απαγορεύσουν την είσοδο στο ισραηλινό έδαφος πολιτών πολλών ευρωπαϊκών χωρών για την αποφυγή της εξάπλωσης της επιδημίας του νέου ιού Covid-19.
Η Lufthansa και οι θυγατρικές της Swiss και Austrian Airlines θα εφαρμόσουν το μέτρο της διακοπής των πτήσεων μέχρι τις 28 Μαρτίου. Η απόφαση των ισραηλινών αρχών αφορά μεταξύ άλλων «τους ταξιδιώτες προερχόμενους από την Γερμανία, την Ελβετία και την Αυστρία από τις 6 Μαρτίου, γεγονός που επέφερε σημαντική μείωση της ζήτησης πτήσεων προς το Ισραήλ», εξήγησε η εταιρεία.
Η Lufthansa ακύρωσε περίπου 7.100 πτήσεις μέχρι το τέλος Μαρτίου λόγω της πτώσης της ζήτησης εξαιτίας του κορωνοϊού. Η πλήρης ακύρωση και η μείωση της συχνότητας άλλων δρομολογίων αντιστοιχεί σε 150 αεροσκάφη, ανακοίνωσε σήμερα η Lufthansa.
Έτσι, καθηλώνονται στο έδαφος 125 αεροσκάφη που πραγματοποιούσαν πτήσεις μικρών και μεσαίων αποστάσεων καθώς και 25 αεροσκάφη μακρινών αποστάσεων επί συνόλου 770 αεροσκαφών του στόλου της Lufthansa. Ακυρώνονται κυρίως πτήσεις εσωτερικού, πτήσεις προς τη βόρεια Ιταλία και προς άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Νέες ακυρώσεις ανακοινώθηκαν από την Κυριακή προς το Τελ-Αβίβ και το Εϊλάτ στο Ισραήλ μέχρι τις 28 Μαρτίου.
Οι ακυρώσεις αυτές μειώνουν έως και 25% το πρόγραμμα του συνόλου των πτήσεων της εταιρείας.
Οι πτήσεις προς την ηπειρωτική Κίνα έχουν ανασταλεί μέχρι τις 24 Απριλίου. Επίσης, μειώθηκαν οι πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ και τη Σεούλ. Η αναμενόμενη αρνητική επίπτωση στα κέρδη δεν μπορεί να εκτιμηθεί ακόμα, σύμφωνα με τη Lufthansa, η οποία παρέπεμψε στη δημοσίευση του ισολογισμού της 19ης Μαρτίου.
Η Aeroflot αναστέλλει τις πτήσεις προς το Χονγκ Κονγκ
Η ρωσική αεροπορική εταιρεία Aeroflot από τις 7 Μαρτίου αναστέλλει τις πτήσεις από τη Μόσχα προς το Χονγκ Κονγκ, ενώ η τελευταία πτήση θα πραγματοποιηθεί στις 8 Μαρτίου, αναφέρεται σε ανακοίνωση του αερομεταφορέα, χωρίς ωστόσο να υπάρχει αναφορά στους λόγους μιας τέτοιας απόφασης.
Πρόσφατα, η Aeroflot είχε ανακοινώσει ότι από το Μάρτιο σχεδιάζει να περιορίσει κατά το ήμισυ τις πτήσεις προς το Χονγκ- Κονγκ πραγματοποιώντας έως τέσσερις πτήσεις την εβδομάδα. Επίσης, είχαν μειωθεί οι πτήσεις προς άλλους προορισμούς στην Κίνα.
Η απόφαση αυτή, όπως είχε εξηγήσει τότε η ρωσική αεροπορική εταιρεία οφείλονταν στην μειωμένη ζήτηση.
Αυτή τη στιγμή έχει διακοπεί η αεροπορική σύνδεση διαφόρων περιοχών της Ρωσίας με πόλεις της Κίνας εξαιτίας της έξαρσης του νέου κοροναϊού. Όλες οι πτήσεις της Aeroflot προς την Κίνα και οι πτήσεις τεσσάρων κινεζικών αεροπορικών εταιρειών πραγματοποιούνται μόνο μέσω του τερματικού F του αεροδρομίου της Μόσχας Σερεμέτιεβο
Ματαίωση εκατοντάδων πτήσεων από British Airways και Ryanair
Στη ματαίωση εκατοντάδων πτήσεων προχώρησαν οι British Airways και Ryanair, καθώς η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια μειώνεται δραματικά, εξαιτίας του φόβου που σπέρνει η εξάπλωση του κοροναϊού. Στις ΗΠΑ συσκέψεις με στελέχη από τον κλάδο των αερομεταφορών και της κρουαζιέρας θα έχει εντός της εβδομάδας ο Λευκός Οίκος.
Η ΒΑ ματαιώνει 216 πτήσεις από τις 16-28 Μαρτίου από Λονδίνο και προς διαφόρους προορισμούς, μεταξύ των οποίων Νέα Υόρκη, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Βέλγιο, Γερμανία και Ιρλανδία.
Την ίδια στιγμή, η Ryanair θα περιορίσει έως και 25% τα δρομολόγιά της εντός και εκτός Ιταλίας από τις 17 Μαρτίου έως τις 8 Απριλίου.
Τουρίστες και επιχειρηματίες περιορίζουν δραστικά την ταξιδιωτική τους δραστηριότητα, καθώς έχουν αυξηθεί ανησυχητικά τα κρούσματα κοροναϊού εκτός Κίνας. «Το ενδιαφέρον μας αυτή την εποχή εστιάζει στην ελαχιστοποίηση του ρίσκου για τους ανθρώπους και επιβάτες μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο'Λίρι. Η εταιρεία αρνήθηκε να διευκρινίσει πόσες πτήσεις ή αριθμός επιβατών θα επηρεασθούν από τους περιορισμούς.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Λευκός Οίκος θα έχει συναντήσεις μέσα στην εβδομάδα με υψηλόβαθμα στελέχη αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών, αλλά και με τον κλάδο της κρουαζιέρας, σχετικά με τις ανησυχίες για ενδεχόμενη εξάπλωση του κοροναϊού, όπως δήλωσε η εκπρόσωπος του αντιπροέδρου των ΗΠΑ Μάικ Πενς.
Ο Αμερικανός αντιπρόεδρος επιβλέπει τις προσπάθειες της κυβέρνησης και θα λάβει μέρος σε μία συνάντηση που θα γίνει αύριο με αξιωματούχους των αεροπορικών εταιρειών.
Στη συνάντηση αυτή θα λάβουν μέρος διευθυντικά στελέχη των αεροπορικών εταιρειών American Airlines Group Inc, United Airlines Holdings Inc, Southwest Airlines Co και JetBlue Airways Corp.