ΚΟΣΜΟΣ
Balenciaga: Ζήτησε συγγνώμη και παραμένει στην θέση του ο δημιουργικός διευθυντής παρά την θύελλα αντιδράσεων
Ο 41χρονος Γεωργιανός έχει κατηγορηθεί και επικριθεί ευρέως για τα σκάνδαλα με τις διαφημιστικές καμπάνιες του διάσημου οίκου, με αυξανόμενες εκκλήσεις να παραιτηθεί ή να απολυθεί.
Ο δημιουργικός διευθυντής του οίκου Balenciaga, Demna δεν προτίθεται να παραιτηθεί παρά την αυξανόμενη κατακραυγή για τη χρήση παιδιών σε μια φωτογράφιση με στυλ bondage.
Ο 41χρονος Γεωργιανός έχει κατηγορηθεί και επικριθεί ευρέως για τα σκάνδαλα με τις διαφημιστικές καμπάνιες του διάσημου οίκου, με αυξανόμενες εκκλήσεις να παραιτηθεί ή να απολυθεί.
Αλλά την Παρασκευή, σχεδόν δύο εβδομάδες μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου, εξέδωσε μια δήλωση που υποδηλώνει ότι δεν πρόκειται να πάει πουθενά.
«Πρέπει να μάθω από αυτό, να ακούσω και να συνεργαστώ με οργανώσεις προστασίας των παιδιών για να μάθω πώς μπορώ να συμβάλω και να βοηθήσω σε αυτό το τρομερό θέμα. Ζητώ συγγνώμη από όποιον προσβλήθηκε από το οπτικό υλικό και η Balenciaga έχει εγγυηθεί ότι θα ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα όχι μόνο για να αποφευχθούν παρόμοια λάθη στο μέλλον αλλά και για να αναλάβουμε την ευθύνη για την προστασία της ευημερίας των παιδιών με κάθε τρόπο που μπορούμε», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Η δήλωση του έγινε εν μέσω της αυξανόμενης οργής για την απόφαση της εταιρίας να χρησιμοποιήσει παιδιά στη διαφημιστική καμπάνια των διακοπών για να παρουσιάσει τις τσάντες με τα βελούδινα αρκουδάκια της, αλλά και για τη συμπερίληψη νομικών εγγράφων που περιγράφουν τους νόμους περί παιδικής πορνογραφίας στο φόντο μιας διαφορετικής φωτογράφισης.
Το χρονικό των σκανδάλων
Στα μέσα του περασμένου μήνα, o οίκος Balenciaga αποκάλυψε την εορταστική του καμπάνια, με παιδιά να κρατούν αρκουδάκια στολισμένα με λουριά και BDSM αξεσουάρ. Οι αντιδράσεις ήταν ιδιαίτερα έντονες, με το hashtag #cancelBalenciaga να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις σε Twitter και TikTok και πολλοί να κατηγορούν τον οίκο και τον καλλιτεχνικό του διευθυντή, Demna Gvasalia, ότι επιδοκιμάζουν την παιδεραστία και την παιδική εκμετάλλευση.
Σε μια ξεχωριστή καμπάνια που κυκλοφόρησε στις 21 Νοεμβρίου για την προώθηση της κολεξιόν άνοιξη/καλοκαίρι 2023 του Balenciaga, μια τσάντα από τη συνεργασία του οίκου με την Adidas φωτογραφήθηκε μαζί με αντίγραφα των εγγράφων από την υπόθεση του Ανωτάτου Δικαστηρίου των Ηνωμένων Πολιτειών κατά Williams, μια απόφαση που υποστήριξε τον νόμο PROTECT, ο οποίος αύξησε την ομοσπονδιακή προστασία κατά της παιδικής πορνογραφίας.
Στις 22 Νοεμβρίου, ο οίκος μόδας εξέδωσε δύο ανακοινώσεις μέσω των Instagram Stories του ζητώντας συγγνώμη για τα αρκουδάκια, τα οποία είπαν ότι «δεν έπρεπε να είχαν παρουσιαστεί μαζί με παιδιά σε αυτήν την καμπάνια», καθώς και για τα «ανησυχητικά έγγραφα» της καμπάνιας άνοιξη/καλοκαίρι 2023:
«Παίρνουμε αυτό το θέμα πολύ σοβαρά και λαμβάνουμε νομικά μέτρα κατά των μερών που είναι υπεύθυνα για τη δημιουργία του σετ και τη συμπερίληψη μη εγκεκριμένων αντικειμένων για τη φωτογράφιση της καμπάνιας μας για την άνοιξη 2023. Καταδικάζουμε έντονα την κακοποίηση παιδιών σε οποιαδήποτε μορφή και δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μας να τη συμπεριλάβουμε στην αφήγησή μας».