Αυστρία: 85.000 θάνατοι από τροχαία τα τελευταία 60 χρόνια

Το πρώτο εξάμηνο του 2021 καταγράφηκαν 147, που αντιπροσωπεύουν τον χαμηλότερο αριθμό από το 1961

Από το 1961, από τότε που τηρούνται στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα, συνολικά πάνω από 85.000 άνθρωποι στην Αυστρία έχουν χάσει τη ζωή τους μέσα στα τελευταία 60 χρόνια σε τροχαίο δυστύχημα, οι 147 από αυτούς εφέτος.

Σύμφωνα με την Αυστριακή Λέσχη Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας και Τουρισμού (OAMTC), από το 1961 μέχρι σήμερα 3,5 εκατομμύρια άνθρωποι τραυματίστηκαν σε 2,6 εκατομμύρια τροχαία ατυχήματα - από τα οποία τα 85.426 υπήρξαν θανατηφόρα.

Τα "μαύρα χρόνια" της οδικής ασφάλειας ήταν στη δεκαετία του 1970 : από ένα αρνητικό ρεκόρ 2.948 θανάτων το 1972, ο αριθμός των θανάτων στην οδική κυκλοφορία έκτοτε μειώθηκε σε 344 το 2020 - δηλαδή μείον 88%, στη βάση σημερινών στοιχείων της Αυστριακής Στατιστικής Υπηρεσίας.

Και αυτό, παρά την πενταπλάσια αύξηση του αριθμού των οχημάτων από 1,4 εκατομμύρια οχήματα το 1961 σε 7,1 εκατομμύρια στο τέλος του 2020, όπως αναφέρεται στην ανάλυση της OAMTC.

"Ένα μειονέκτημα είναι ότι ο αριθμός των ατυχημάτων και των τραυματισμών δεν έχει μειωθεί στον ίδιο βαθμό τις τελευταίες δεκαετίες", δήλωσε ο τεχνικός συγκοινωνιών της ΟAMTC Ντάβιντ Νόζε, αναφέροντας ότι 30.670 ατυχήματα το 2020 αντιστοιχούν σε μείωση 42% από το 1972, ενώ 37.730 τραυματισμοί, σε μείωση κατά 48% από το 1972.

"Οι μελλοντικές εργασίες για την οδική ασφάλεια δεν πρέπει συνεπώς να στοχεύουν μόνο στη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, αλλά πρέπει επίσης να επικεντρωθούν στη σημαντική μείωση του αριθμού των σοβαρά και των πολύ σοβαρά τραυματισμένων", ζήτησε ο ίδιος.

Η σημαντική βελτίωση της οδικής ασφάλειας τις τελευταίες δεκαετίες επιτεύχθηκε κυρίως μέσω της συνεχούς περαιτέρω ανάπτυξης της παθητικής ασφάλειας στα αυτοκίνητα, μέσω της σύγχρονης ιατρικής έκτακτης ανάγκης και μέσω των βελτιώσεων στις υποδομές, αναφέρει.

"Επιπλέον, μέτρα όπως η υποχρεωτική ασφάλεια των παιδιών, οι ζώνες ασφαλείας, το όριο αλκοόλ στο αίμα, η εκπαίδευση πολλαπλών φάσεων άδειας οδήγησης και διάφορα μέτρα ελέγχου έχουν συμβάλει σημαντικά", επισημαίνει ως ορισμένα βασικά σημεία ο εμπειρογνώμονας της OAMTC.

Οι 147 θάνατοι στον δρόμο στο πρώτο εξάμηνο του 2021 αντιπροσωπεύουν τον χαμηλότερο αριθμό θανάτων από τότε που ξεκίνησε η καταγραφή στατιστικών στοιχείων πριν από 60 χρόνια, αλλά εφέτος τα lockdown είχαν ως αποτέλεσμα λιγότερα ταξίδια.

"Αντί να μειωθεί σημαντικά, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία είναι παρόμοιος με αυτόν του πρώτου εξαμήνου του προηγούμενου έτους και αυτή η αναφορά ατυχημάτων είναι εντολή προς τους πολιτικούς να εφαρμόσουν αυξημένα μέτρα για τη μείωση των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων", δηλώνει από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος της Λέσχης Συγκοινωνιών Αυστρίας Κρίστιαν Γκράτσερ.

"Περίπου οι μισοί θάνατοι αφορούσαν επιβάτες αυτοκινήτων και η υπ΄ αριθμόν ένα αιτία θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Αυστρία ήταν η υψηλή ταχύηττα και όσο υψηλότερη είναι η ταχύτητα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι αντιδράσεις και οι αποστάσεις φρεναρίσματος, ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται, και αν υπάρχει ατύχημα, ο κίνδυνος σοβαρών τραυματισμών αυξάνεται με την ταχύτητα", προειδοποιεί ο ίδιος.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ