ΚΟΣΜΟΣ
Αδημοσίευτες φωτογραφίες του Ντέιβιντ Μπάουι σε νέο λεύκωμα του Masayoshi Sukita
Αδημοσίευτες φωτογραφίες του Ντέιβιντ Μπάουι σε νέο λεύκωμα του Masayoshi Sukita
SHARE:
Τη δέουσα αναγνώριση της τέχνης του Masayoshi Sukita, του Ιάπωνα φωτογράφου που έπαιξε σημαντικό ρόλο στο πώς προσελήφθη η εικονοκλαστική παρουσία του David Bowie, σηματοδοτεί η εδώ και χρόνια οφειλόμενη να υπάρξει μονογραφία «Sukita: Eternity» που κυκλοφόρησε προσφάτως από τον εκδοτικό οίκο ACC Art Books.
Στο διάστημα των τελευταίων 50 χρόνων, οι φωτογραφίες του έγιναν σημείο αναφοράς για καλλιτέχνες, ντιζάινερ και φωτογράφους.
«Οι φωτογραφίες αυτές έγιναν από την κάψα των παθών των καλλιτεχνών» λέει ο Sukita για τη συνεργασία του με τον Bowie, αφετηριακή στιγμή της οποίας ήταν, όταν το 1972 είδε μια αφίσα με τον νεαρό μουσικό σε μια συναυλία «Save the Whale» στο Royal Festival Hall στο Λονδίνο και αμέσως αγόρασε εισιτήριο.
Στο λεύκωμα, ο Sukita περιγράφει ότι είδε τον Bowie ως κάτι «τελείως καινούργιο, καινοτόμο, εξαιρετικό και απίστευτο· είχε βαθύ αντίκτυπο πάνω μου. Ο Bowie δεν είναι απλά και μόνο μουσικός. Είναι επίσης ένας καλλιτέχνης και περφόρμερ στην περιοχή του «underground». Ο τρόπος που έπαιζε πάνω στη σκηνή, οι κινήσεις του σώματός του και η «expression corporelle »(σωματική έκφραση) του ήταν πολύ διαφορετική από τους άλλους καλλιτέχνες».
Αυτό ήταν η αρχή μιας όμορφης φιλίας: για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες, ο Masayoshi και ο Bowie θα συνεργαστούν για να δημιουργήσουν κάποιες από τις πιο εμβληματικές φωτογραφίες του μουσικού, συμπεριλαμβανομένου του εξώφυλλου του άλμπουμ του 1977 Heroes. Η φωτογραφία σηματοδότησε το τέλος μια εποχής καθώς το punk ήρθε στο προσκήνιο· και ο Ιάπωνας φωτογράφος συνέχισε δουλεύοντας με καλλιτέχνες όπως οι Iggy Pop, Joe Strummer (των Clash), Madness, Culture Club και David Byrne.
Στα 83 του χρόνια, ο Masayoshi Sukita πέρασε την περασμένη χρονιά κάνοντας ανασκαφές στο αρχείο του για να φέρει στην επιφάνεια ένα απίστευτο σώμα φωτογραφιών.
Φυλλομετρώντας το άλμπουμ ωστόσο είναι προφανής η παντοτινή παρουσία του στη ζωή του Bowie. Ο οποίος, στο βιβλίο, θυμάται: «Ποτέ δεν θα πίστευα ότι ο Sukita-san (προσφώνηση στα ιαπωνικά ενός κυρίου ή κυρίας) είχε τραβήξει τόσες φωτογραφίες στο διάστημα αυτών των τόσων πολλών χρόνων. Από τα πρώτα show του Ziggy, συμπεριλαμβανομένης της πολύ γνωστής συναυλίας στο Rainbow (Theatre) στο Λονδίνο, μέχρι τις βόλτες στην αγορά στο Τόκιο, τους ναούς στο Κιότο, ακόμη και τις περιπέτειες στο μετρό, μοιάζει σαν να τα κατάφερε όλα ο Sukita-san».