Την 1η Οκτωβρίου 1873 κυκλοφορεί η πρώτη καθημερινή εφημερίδα στην Ελλάδα με τίτλο: Η «Εφημερίς» και εκδότη τον Δημήτριο Κορομηλά.
Γεννημένος στην Αθήνα το 1850, ο Δημήτριος Κορομηλάς σπούδασε φιλολογία στη Γαλλία και στη Γερμανία, επηρεάσθηκε από την ευρωπαϊκή κουλτούρα και χάρη στην κατάρτισή του διαμόρφωσε μια ξεχωριστή προσωπικότητα στον χώρο του θεάτρου και ευρύτερα των γραμμάτων. Γιος του γνωστού εκδότη Ανδρέα Κορομηλά, συνεχίζει την παράδοση στον οικείο χώρο με την έκδοση της πρώτη καθημερινή εφημερίδα στην Αθήνα της οποίας φυσικά είναι και ο Διευθυντής. Η «Εφημερίς» στηρίζει όλες τις εκσυγχρονιστικές τάσεις της εποχής, κρατά αποστάσεις από τις κομματικές διαμάχες, στέκεται στο πλευρό του Τρικούπη και τοποθετείται με θετικό τρόπο απέναντι σε όλες τις πολιτικές, κοινωνικές και πολιτιστικές καινοτομίες. Η «Εφημερίς» είχε αρχισυντάκτη τον Ιωάννη Καμπούρογλου και συνεργάτες γνωστές προσωπικότητες των γραμμάτων και της πολιτικής, όπως ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης που το 1882 προσλήφθηκε ως μεταφραστής, ο Παλαμάς, ο Κονδυλάκης, ο Σοφούλης και άλλοι.
Από τους συντάκτες και συνεργάτες της εφημερίδας έξι διετέλεσαν πρωθυπουργοί και έντεκα υπουργοί. Η «Εφημερίς» εκδίδονταν έως το 1901. Επανεκδόθηκε το 1912 αλλά η μειωμένη κυκλοφορία της οδήγησε στην οριστική διακοπή της έκδοσής της.
Ο εκδότης της Δημήτριος Κορομηλάς υπήρξε επίσης δραματικός συγγραφέας και δημοσιογράφος. Θεωρείται ότι ανανέωσε το ελληνικό θέατρο της εποχής του και καθιέρωσε το κωμειδύλλιο και το δραματικό ειδύλλιο στην Ελλάδα με τα δύο γνωστότερα έργα του, «Η τύχη της Μαρούλας» (1889) και «Ο αγαπητικός της Βοσκοπούλας» (1891).
Η έκδοση της «Εφημερίδος», η προσωπική του ενασχόληση με την οργάνωση ερασιτεχνικών παραστάσεων στα αθηναϊκά σαλόνια και στα ανάκτορα, οι σκηνοθετικές του προτάσεις για παραστάσεις αρχαίου δράματος από το πρωτότυπο («Αντιγόνη», 1888), η επαφή με τους σημαντικότερους επαγγελματικούς θιάσους (που άλλοτε κρίνει αυστηρά και άλλοτε υποστηρίζει ακόμη και οικονομικά) και τέλος η προσήλωσή του στην ιδέα της ίδρυσης του Εθνικού Θεάτρου στην Αθήνα είναι δεδομένα που αποδεικνύουν ότι ο Κορομηλάς είναι παρών και συμμετέχει σε όλες τις αλλαγές που εκκολάπτονται στο θεατρικό σκηνικό της τελευταίας περιόδου του 19ου αιώνα.
Φεύγει από την ζωή πολύ νωρίς σε ηλικία μόλις 48 ετών , στα 1898 αφήνοντας πίσω του ένα τεράστιο έργο 50 τουλάχιστον θεατρικών έργων καλύπτοντας όλα τα είδη και εξασφαλίζοντας την αποδοχή του κοινού.
ΠΗΓΕΣ :
Τα τυπογραφεία της Ελλάδας
Wikipedia.gr