ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδιαμορφώνει την τραπεζική τιμολόγηση
Το ΑΙ μπορεί να αυξήσει τα έσοδα από επιλεγμένα τραπεζικά προϊόντα έως και κατά 20%
Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) φέρνει επανάσταση στον τρόπο που οι τράπεζες τιμολογούν τα προϊόντα τους, σε ένα περιβάλλον αυξανόμενης ευαισθησίας των πελατών στις τιμές. Σύμφωνα με την Bain & Company, η υιοθέτηση τεχνολογιών ΑΙ μπορεί να αυξήσει τα έσοδα από επιλεγμένα τραπεζικά προϊόντα έως και κατά 20% και να βελτιώσει τα ποσοστά μετατροπής (conversion rates) πωλήσεων κατά 15%.
Τα στοιχεία της εταιρείας δείχνουν ότι η ευαισθησία των πελατών στις τραπεζικές χρεώσεις έχει αυξηθεί δραματικά την τελευταία τετραετία, κυρίως λόγω του υψηλού πληθωρισμού και των αυξανόμενων επιτοκίων. Αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς ασκεί πίεση στις τράπεζες να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους, διατηρώντας παράλληλα το μερίδιο αγοράς τους.
Η έρευνα της Bain αποκαλύπτει ότι το 90% των τραπεζών αντιμετωπίζει δυσκολίες στη διατήρηση σταθερών τιμών, ενώ το 80% παραδέχεται την έλλειψη κατάλληλων εργαλείων για την αποτελεσματική διαχείριση των τιμών στις ψηφιακές πλατφόρμες. Σε αυτό το περιβάλλον, η έρευνα της εταιρείας δείχνει ότι το AI μπορεί να βοηθήσει τις τράπεζες να κατανοήσουν βαθύτερα την ευαισθησία των πελατών στις τιμές και να βελτιστοποιήσουν τις τιμολογιακές τους στρατηγικές.
Με τη χρήση προηγμένων αναλυτικών εργαλείων, οι τράπεζες μπορούν να προβλέψουν τη συμπεριφορά των πελατών, να προσαρμόσουν τις εκπτώσεις και να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις. Ως παράδειγμα, η Bain αναφέρει ότι η συνεργασία της με ευρωπαϊκή τράπεζα για την εφαρμογή εργαλείων απέφερε αύξηση εσόδων έως και κατά 20%, βελτίωση των ποσοστών μετατροπής πωλήσεων κατά 15% και αυτοματοποίηση περισσότερων από 1 εκατομμύριο εξατομικευμένων απαλλαγών και εκπτώσεων, διαβάζουμε στο sepe.gr.
Εξατομικευμένες στρατηγικές
Σύμφωνα με την Bain, τα μοντέλα τιμολόγησης, που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη προσφέρουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στις τράπεζες, επιτρέποντάς τους να προσαρμόζουν τις τιμές ανά πελάτη. Η προσέγγιση αυτή δεν είναι μόνο πιο αποτελεσματική, αλλά ενισχύει και την εμπιστοσύνη των πελατών.
Πρακτικά, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη για τον μετασχηματισμό της τραπεζικής τιμολόγησης, καθώς μέσω του ΑΙ οι τράπεζες μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών, να διαχειριστούν τις εκπτώσεις πιο αποτελεσματικά και να ενισχύσουν την κερδοφορία τους. “Η τιμολόγηση με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης επαναπροσδιορίζει τον τρόπο λειτουργίας των τραπεζών σε μια ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά. Οι τράπεζες μπορούν πλέον να αυξήσουν τις αποδόσεις τους και να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους”, τονίζει η εταιρεία.
Έξυπνη τιμολόγηση
Η Bain προτείνει πέντε κανόνες για τη βελτιστοποίηση της τραπεζικής τιμολόγησης:
- Διαφοροποίηση στρατηγικών: Λήψη αποφάσεων με βάση την ευαισθησία των πελατών στις τιμές.
- Εξατομίκευση rebates: Αποφυγή περιττών εκπτώσεων που μειώνουν τα περιθώρια κέρδους.
- Αυτοματοποίηση: Χρήση AI για την αξιολόγηση και εφαρμογή εκπτώσεων.
- Υποστήριξη των relationship managers: Εφοδιασμός με έξυπνα εργαλεία διαπραγμάτευσης.
-Άμεση προσαρμογή τιμών: Δυνατότητα διαχείρισης εκπτώσεων σε πραγματικό χρόνο.