ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Εκτινάχθηκαν οι online αγορές από μη συχνούς χρήστες του Διαδικτύου

Κατά 170%

No profile pic

Τη “Δεκαετία του… Μένουμε Σπίτι” φαίνεται ότι εγκαινιάζει για τους πολίτες, παγκοσμίως, η πανδημία του COVID-19, αφού, οι νέες συνήθειες που επιβάλλει, φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν.

Η πανδημία φέρνει τη “Δεκαετία του… Μένουμε Σπίτι”: Τα δύο τρίτα των πολιτών θα κοινωνικοποιούνται διαδικτυακά το επόμενο εξάμηνο

Οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, όπως η δραματική αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι πιθανό να παραμείνουν ή να επιταχυνθούν περαιτέρω. Για παράδειγμα, το ποσοστό των διαδικτυακών αγορών από μη συχνούς χρήστες ηλεκτρονικού εμπορίου - δηλαδή, εκείνοι που χρησιμοποίησαν διαδικτυακά κανάλια για λιγότερο από το 25% των αγορών τους πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας - έχει αυξηθεί κατά 170%.

 

Επίσης, οι καταναλωτές, που έχουν αυξήσει τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών (π.χ. ανέπαφες συναλλαγές, παραγγελία μέσω εφαρμογής και ανέπαφη παραλαβή) και έχουν στραφεί σε ψηφιακά κανάλια εξυπηρέτησης πελατών (π.χ. ιστότοπος ή εφαρμογή για κινητά, συνομιλία με chatbot), αναμένεται να διατηρήσουν ένα αυξημένο επίπεδο χρήσης.

Στη νέα πραγματικότητα το σπίτι εξελίσσεται πλέον σε έναν πολυχώρο: εκτός από ασφαλές καταφύγιο αποτελεί και χώρο εργασίας, σχολική αίθουσα, μέρος για νέα χόμπι, μέρος για κοινωνικοποίηση. Για παράδειγμα, το 69% των πολιτών αναμένει ότι στους επόμενους έξι μήνες θα κοινωνικοποιείται κυρίως είτε εντός οικίας, είτε σε σπίτια φίλων, είτε διαδικτυακά.

Η αποφυγή των ταξιδιών και της μαζικής παρουσίας σε δημόσιους χώρους, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη οικονομική ανασφάλεια - απόρροια της ευρείας μείωσης του εισοδήματος των νοικοκυριών, θα συνεχίσει να κρατά τους ανθρώπους μέσα στο σπίτι. Αυτήν την πραγματικότητα καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις, που θέλουν να επιβιώσουν στην post COVID εποχή, όπως διαπιστώνει μελέτη της Accenture σε 8.800 άτομα σε 20 χώρες.

 

Τοπικές κοινότητες
Νέα μελέτη τονίζει πώς οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και καταναλωτικών αγαθών πρέπει να προσαρμόσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, σε τοπικό επίπεδο. Κι αυτό γιατί η επανεστίαση των ανθρώπων στην τοπική τους κοινότητα, υπό το πρίσμα της πανδημίας, θα είναι μακροπρόθεσμη.

 

Το 56% των καταναλωτών ανέφερε ότι η πανδημία τους ανάγκασε να ψωνίζουν σε κοντινά καταστήματα, ενώ το 79% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να συνεχίσει να το κάνει μακροπρόθεσμα. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τη μελέτη, το 56% των καταναλωτών είπε ότι αγοράζει περισσότερα προϊόντα τοπικής προέλευσης, με το 84% να λέει ότι σκοπεύει να συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον.

Στο μεταξύ, ποσοστό 50% των ερωτηθέντων ανέφερε την οικονομική ασφάλεια ως μία από τις τρεις βασικές ανησυχίες για τους επόμενους έξι μήνες. Εξάλλου, το 54% των καταναλωτών δήλωσε ότι ψωνίζει δίνοντας έμφαση σε θέματα κόστους/τιμής - με τους καταναλωτές να έχουν αυξήσει τις αγορές μεσαίων και οικονομικών brands και να έχουν μειώσει τις αγορές των premium brands από την έναρξη της πανδημίας. Ταυτόχρονα, το 12% των καταναλωτών δήλωσε ότι έχει αυξήσει τις αγορές premium, με το 57% αυτών να μην ανήκουν στην κατηγορία υψηλού εισοδήματος.

Η μελέτη σημειώνει ότι ορισμένα brands αποκομίζουν, ήδη, τα οφέλη από την προσαρμογή των υπηρεσιών τους στις αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι η αξιοποίηση αυτών των ευκαιριών απαιτεί συνεχή ανάλυση, ώστε τα brands να προβλέψουν ποιες από αυτές τις νέες καταναλωτικές συμπεριφορές θα παραμείνουν και να προσαρμόσουν ανάλογα τα χαρτοφυλάκια και τα οικονομικά τους μοντέλα.

 

πηγή: sepe.gr

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση