ΕΛΛAΔΑ
Υπ.Παιδείας: Διευκρινίσεις για το ποσοστό εισαγωγής των υποψηφίων με παλαιό σύστημα
Οι απαντήσεις στα ερωτήματα που δέχθηκε το υπουργείου παιδείας
SHARE:
Κατόπιν ερωτημάτων που έχει δεχθεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για το αποδιδόμενο ποσοστό εισαγωγής των υποψηφίων με το παλαιό σύστημα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση διευκρινίζονται τα εξής:
Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του αρ. 166 του Ν. 4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α’), σαφώς ορίζεται ότι το αποδιδόμενο ποσοστό παλαιού συστήματος προκύπτει από την αριθμητική σύγκριση των δύο κατηγοριών υποψηφίων, παλαιού και νέου συστήματος.
Η σύγκριση γίνεται μεταξύ του συνόλου των υποψηφίων των δύο διαφορετικών συστημάτων, παλαιού και νέου, και όχι ομάδων προσανατολισμού, καθώς αυτές ορίζονται με διαφορετικό τρόπο στο κάθε σύστημα εισαγωγής.
Πχ. το Επιστημονικό Πεδίο «Επιστήμες Υγείας και Ζωής» μπορεί να προσεγγιστεί και από τις τρεις (3) ομάδες προσανατολισμού του παλαιού συστήματος, ανάλογα με την επιλογή 4ου ή 5ου μαθήματος, ενώ στο νέο σύστημα το Επιστημονικό Πεδίο «Επιστήμες Υγείας και Ζωής» προσεγγίζεται μόνο από την ομάδα προσανατολισμού «Σπουδών Υγείας».
Στην αρ. Φ.253.1/67067/Α5 (ΦΕΚ 2221 Β’) Υπουργική Απόφαση αριθμού εισακτέων, δημοσιοποιήθηκε ο αριθμός των υποψηφίων που δήλωσαν συμμετοχή για το κάθε ένα σύστημα, σύμφωνα με τις αιτήσεις τους, και καθορίστηκε το ποσοστό διεκδίκησης του αριθμού εισακτέων στη βάση της ακριβούς αναλογίας μεταξύ του αριθμού των υποψηφίων των δύο συστημάτων.
Το 2016, με όμοια διάταξη διαχωρισμού παλαιού και νέου συστήματος εισαγωγής, είχε ακολουθηθεί ακριβώς η ίδια διαδικασία επιμερισμού του ποσοστού συμμετεχόντων παλαιού και νέου συστήματος.
Σημειώνεται, επίσης, ότι οι υποψήφιοι παλαιοτέρων ετών είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν με ποιο σύστημα εισαγωγής θα διαγωνισθούν.