ΕΛΛAΔΑ
Την παράταση της επιβολής πλαφόν στα πρατήρια ζητά η ΠΟΠΕΚ
Mε επιστολή της προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) διαμαρτύρεται με επιστολή της προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κοινοποιώντας τη και στον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, για την απαξίωση που επεφύλαξαν στο κλάδο λιανικής εμπορίας καυσίμων και την αδιαφορία που επέδειξαν για την οικονομική ασφυξία και το αδιέξοδο που έχουν περιέλθει οι πρατηριούχοι καυσίμων, παρατείνοντας για ένα εξάμηνο το αριθμητικό πλαφόν στο περιθώριο κέρδους.
«Ενώ αποδέχεστε και δηλώνετε δημόσια ότι το πρόβλημα δεν είναι τα πρατήρια, αντιθέτως χωρίς καμία συζήτηση ή έστω ενημέρωση, δίνετε σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, ότι η ενεργειακή αυτή κρίση, πραγματική ή τεχνητή, ενέχει κερδοσκοπικά παιχνίδια αλλά και μεγάλο χρονικό ορίζοντα, εις βάρος της κοινωνίας» τονίζει η ΠΟΠΕΚ στην επιστολή της, και διερωτάτε: «Ποιος αλήθεια πιστεύει ότι με την παράταση του μέτρου ελαφρύνετε τους πολίτες από την λαίλαπα αυξήσεων;»
Οι πρατηριούχοι διαμαρτύρονται γιατί η παράταση αποφασίστηκε χωρίς διαβούλευση, χωρίς να ληφθούν υπόψην οι διαμαρτυρίες του κλάδου για το αυτονόητο, να παραμείνει το περιθώριο κέρδους ποσοστιαίο και όχι σταθερό με τιμή μονάδας νομίσματος -ουσιαστικά μειώθηκε στο μισό σε σχέση με πέρισυ, καθώς διπλασιάστηκαν οι τιμές των καυσίμων, ενώ έχουν αυξηθεί σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα των πρατηρίων (ηλεκτρικό ρεύμα, προμήθειες τραπεζών, επιβάρυνση μέσω της άυλης κάρτας Fuel Pass άνω των 2 λεπτών ανά λίτρο κ.ά.).
«Μήπως μας μπερδέψατε με τα διυλιστήρια και τις εταιρίες χονδρικής πώλησης οι οποίες τώρα τελευταία πουλάνε λιανικώς από τα ιδιο-λειτουργούμενα πρατήρια τους φθηνότερα από ότι πουλάνε χονδρικώς στα συνεργαζόμενα με αυτές πρατήρια; Μήπως υπάρχει κάποια συμφωνία ασυλίας;» αναρωτιούνται οι πρατηριούχοι, σημειώνοντας ότι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση θέλει με επικοινωνιακούς τακτικισμούς να στρέψει την προσοχή των καταναλωτών «επάνω μας αντί αυτών των οποίων τα δημοσιευμένα αποτελέσματα καταγράφουν ρεκόρ κερδών.»
Και οι ερωτήσεις συνεχίζονται: «Μήπως σας βολεύουν οι φθηνές τιμές ανεξαρτήτως αν προέρχονται από κάθε είδους παραβατικές συμπεριφορές και πρακτικές αθέμιτες ανταγωνισμού; Τελικά δεν μπορείτε ή δεν θέλετε;», καταλήγοντας ότι «το μόνο που επιτυγχάνετε είτε με την εφαρμογή πλαφόν, είτε με την επιβολή προστίμων είναι να αφανιστούν τα πρατήρια με λιγοστές καταναλώσεις, τα πρατήρια της επαρχίας, τα οικογενειακά πρατήρια και να επιβιώσουν είτε οι εταιρείες που έχουν οικονομικό υπόβαθρο ως κύριοι σε όλα το φάσμα διακίνησης, είτε τα πρατήρια που στηρίζονται σε αθέμιτες πρακτικές παραβατικότητας και λαθρεμπορίας.»
Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων θεωρούν «μη τυχαίο γεγονός, την δημοσίευση πρώιμου !!! πορίσματος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπου λίγο πολύ αναφέρει ότι την ευθύνη για τις υψηλές τιμές καυσίμων την φέρουν οι πρατηριούχοι -τέτοιου είδους πρακτικές προσβάλλουν την νοημοσύνη όλων και προπαντός του εμπνευστή τους» σχολιάζουν.
«Ενώ αποδέχεστε και δηλώνετε δημόσια ότι το πρόβλημα δεν είναι τα πρατήρια, αντιθέτως χωρίς καμία συζήτηση ή έστω ενημέρωση, δίνετε σαφές μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, ότι η ενεργειακή αυτή κρίση, πραγματική ή τεχνητή, ενέχει κερδοσκοπικά παιχνίδια αλλά και μεγάλο χρονικό ορίζοντα, εις βάρος της κοινωνίας» τονίζει η ΠΟΠΕΚ στην επιστολή της, και διερωτάτε: «Ποιος αλήθεια πιστεύει ότι με την παράταση του μέτρου ελαφρύνετε τους πολίτες από την λαίλαπα αυξήσεων;»
Οι πρατηριούχοι διαμαρτύρονται γιατί η παράταση αποφασίστηκε χωρίς διαβούλευση, χωρίς να ληφθούν υπόψην οι διαμαρτυρίες του κλάδου για το αυτονόητο, να παραμείνει το περιθώριο κέρδους ποσοστιαίο και όχι σταθερό με τιμή μονάδας νομίσματος -ουσιαστικά μειώθηκε στο μισό σε σχέση με πέρισυ, καθώς διπλασιάστηκαν οι τιμές των καυσίμων, ενώ έχουν αυξηθεί σημαντικά τα λειτουργικά έξοδα των πρατηρίων (ηλεκτρικό ρεύμα, προμήθειες τραπεζών, επιβάρυνση μέσω της άυλης κάρτας Fuel Pass άνω των 2 λεπτών ανά λίτρο κ.ά.).
«Μήπως μας μπερδέψατε με τα διυλιστήρια και τις εταιρίες χονδρικής πώλησης οι οποίες τώρα τελευταία πουλάνε λιανικώς από τα ιδιο-λειτουργούμενα πρατήρια τους φθηνότερα από ότι πουλάνε χονδρικώς στα συνεργαζόμενα με αυτές πρατήρια; Μήπως υπάρχει κάποια συμφωνία ασυλίας;» αναρωτιούνται οι πρατηριούχοι, σημειώνοντας ότι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση θέλει με επικοινωνιακούς τακτικισμούς να στρέψει την προσοχή των καταναλωτών «επάνω μας αντί αυτών των οποίων τα δημοσιευμένα αποτελέσματα καταγράφουν ρεκόρ κερδών.»
Και οι ερωτήσεις συνεχίζονται: «Μήπως σας βολεύουν οι φθηνές τιμές ανεξαρτήτως αν προέρχονται από κάθε είδους παραβατικές συμπεριφορές και πρακτικές αθέμιτες ανταγωνισμού; Τελικά δεν μπορείτε ή δεν θέλετε;», καταλήγοντας ότι «το μόνο που επιτυγχάνετε είτε με την εφαρμογή πλαφόν, είτε με την επιβολή προστίμων είναι να αφανιστούν τα πρατήρια με λιγοστές καταναλώσεις, τα πρατήρια της επαρχίας, τα οικογενειακά πρατήρια και να επιβιώσουν είτε οι εταιρείες που έχουν οικονομικό υπόβαθρο ως κύριοι σε όλα το φάσμα διακίνησης, είτε τα πρατήρια που στηρίζονται σε αθέμιτες πρακτικές παραβατικότητας και λαθρεμπορίας.»
Οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων θεωρούν «μη τυχαίο γεγονός, την δημοσίευση πρώιμου !!! πορίσματος από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπου λίγο πολύ αναφέρει ότι την ευθύνη για τις υψηλές τιμές καυσίμων την φέρουν οι πρατηριούχοι -τέτοιου είδους πρακτικές προσβάλλουν την νοημοσύνη όλων και προπαντός του εμπνευστή τους» σχολιάζουν.