ΕΛΛAΔΑ
Τηλεφωνικές απάτες σε τουριστικά καταλύματα: Μαρτυρία για το «μήνυμα παγίδα»
Ένα τηλεφώνημα δήθεν από την Κρήτη
‘Ενα τηλεφώνημα δήθεν από την Κρήτη που «φιλικά κι πειστικά» την κάλεσε να κρατήσει δωμάτιο σε πελάτη ο οποίος την πίεσε να μπει σε ειδικό σύνδεσμο για να πάρει χρήματα, περιγράφει ιδιοκτήτρια τουριστικού καταλύμματος στη Σαντορίνη, την ώρα που η εκπρόσωπος της ΕΛ. ΑΣ. επισημαίνει, μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις», ότι «επιτήδειοι εκμεταλλεύονται τις κοινωνικοικονομικές συνθήκες, με τον τουρισμό να γίνεται όλο και πιο συχνά στόχος» σε τηλεφωνικές απάτες.
«Τηλεφωνούν ως υποψήφιοι πελάτες με πρόσχημα να δώσουν προκαταβολή, παίρνουν αριθμό τραπεζικού λογαριασμού και στοχεύουν τους προσωπικούς κωδικούς με παγίδα ένα μήνυμα με σύνδεσμο. Αν τα θύματα πατήσουν τον σύνδεσμο βρίσκονται σε περιβάλλον που προσομοιάζει με της τράπεζας τους και οι δράστες ανενόχλητοι αποσπούν μεγάλα ποσά». Αναλυτικά η εκπρόσωπος της Ελληνικής Αστυνομίας, ‘Αννα Ευθυμίου περιέγραψε τον κίνδυνο και τόνισε ότι η απάτη μπορεί να αποτραπεί:
- Σε καμιά περίπτωση δεν γνωστοποιούμε /κατοχυρώνουμε πρόσβαση σε προσωπικά στοιχεία
- Πληκτρολογούμε ατομικά την είσοδο στο e – banking
- Αν υποψιαστούμε απάτη τηλεφωνούμε στην τράπεζα και τις αρχές
- Χρήσιμο είναι να προσκομίσουμε στοιχεία όπως τηλεφωνικό αριθμό της κλήσης ή ηλεκτρονική διεύθυνση
Απότην πλευρά της η ιδιοτκήτρια καταλυμμάτων επιβεβαιώνει ότι δέχτηκε τηλεφώνημα για κράτηση στις 27 Απριλίου με παραπλανητικό μήνυμα ότι η προκαταβολή θα βρισκόταν «εντός μισής ώρας» στα χέρια της κι όταν αυτό δεν συνέβη της αντιπροτάθηκε να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά δύο «μηνύματα από την τράπεζα» με σύνδεσμο που ζητούσε κωδικούς.
«Τελικά υποψιάστηκα κι έκλεισα το τηλέφωνο», λέει η κυρία Κατερίνα τονίζοντας ότι «όλες οι κρατήσεις μας έρχονται ειδικά στη Σαντορίνη από πλατφόρμες και σπάνια παίρνουν τηλέφωνο ‘Ελληνες, αφού δεν μπορούν να ξοδεύουν 800 ευρώ την βραδιά».
«Στην αστυνομία της Σαντορίνης μού είπαν ότι είναι καθημερινό το φαινόμενο και δεν γίνονται καταγγελίες», τόνισε η ίδια.