ΕΛΛAΔΑ

Τέμπη: Οι απολογίες του Επιθεωρητή και των δύο σταθμαρχών

Οι ευθύνες, το μπάχαλο με τις βάρδιες και τα λάθη του μοιραίου σταθμάρχη

Τέμπη: Οι απολογίες του Επιθεωρητή και των δύο σταθμαρχών

Ξημερώματα Παρασκευής στο δικαστικό μέγαρο Λάρισας …Μετά από μία μαραθώνια απολογία ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ Λάρισας και Προϊστάμενος των σταθμαρχών κρίνεται προφυλακιστέος. Είναι ο δεύτερος άνθρωπος που οδηγείται στη φυλακή μετά τον μοιραίο σταθμάρχη Β.Σ. Αντίθετα οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες αφέθησαν ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους: Απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, εμφάνιση δύο φορές το μήνα στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής τους και χρηματική εγγύηση 10.000 ευρώ για τον συμβασιούχο σταθμάρχη και 15.000 ευρώ για τον μόνιμο σταθμάρχη.

Η εφημερίδα «Πατρίς» σας παρουσιάζει τις απολογίες τους στις οποίες περιέγραψαν την κατάσταση που επικρατούσε στο σταθμαρχείο της Λάρισας αλλά και τι είπαν για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη.

Επιθεωρητής Λάρισας: «Δεν ενημερώθηκα για τίποτα εκείνο το βράδυ»

Ο Δ.Ν στο απολογητικό του υπόμνημα των 100 σελίδων τόνισε ότι από το 2020 που έγινε Προϊστάμενος είχε επισημάνει στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας την κατάσταση που επικρατούσε στην Επιθεώρηση Λάρισας εξαιτίας της έλλειψης σταθμαρχών και κλειδούχων ενώ το ωράριο όπως τόνισε με δική του πρωτοβουλία αυξήθηκε κατά μισή ώρα. Από 06:00-14:30 σε 06:00-15:00, από 14:00-22:30 σε 14:00- 23:00 και από 22:00-06:30 σε 22:00-07:00. Όταν ολοκληρώθηκε η πιστοποίηση των νέων σταθμαρχών κάλεσε όλο προσωπικό στο γραφείο του. «Την 25η/01/2023, με την τοποθέτηση των νεοπροσληφθέντων Σταθμαρχών, πραγματοποίησα συνάντηση στα γραφεία επιθεώρησης της Λάρισας, όπου παρευρέθηκαν άπαντες οι ανωτέρω μαζί με τον, Κεντρικό Σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου και τον, Κεντρικό Σταθμάρχη Λάρισας, προκειμένου να διευκρινίσω την τήρηση του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, την απαρέγκλιτη τήρηση των ωραρίων, των τηλεγραφημάτων, την ακριβή και ορθή επικοινωνία με τους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών, αλλά και να ενημερώσω περί του ρόλου των παλαιών σταθμαρχών (αρχαιότητα) σε περίπτωση ταυτόχρονης παρουσίας στον εκάστοτε Σταθμό και της συνακόλουθης ανάληψης καθηκόντων. Επίσης τονίστηκε, τόσο από εμένα, όσο και από τους κεντρικούς σταθμάρχες ότι αν νιώσουν οποιαδήποτε αδυναμία ως προς τα καθήκοντά τους να το αναφέρουν.

Επισημαίνεται ότι ουδείς από τους Κεντρικούς σταθμάρχες μου ανέφερε οποιαδήποτε παρατήρηση για τους νεοπροσληφθέντες, καθώς ούτε και οι νέοι ρωτώντας τους έναν-έναν, μου ανέφεραν κάποιο κώλυμα. Επιπλέον, όταν ανέφερα ότι το ίδιο βράδυ (25/01/2023) αναλαμβάνει ο κ. Β.Σ ( προφυλακισμένος σταθμάρχης ) νυχτερινή υπηρεσία, ουδείς σχολίασε. « Το προσωπικό ήταν συγκεκριμένο όπως τονίζει : «ότι η δύναμη του παλιού προσωπικού δεν άλλαξε, προστέθηκαν τέσσερις (4) νέες βάρδιες. Επομένως ήταν αδύνατον να μην εργαστούν μόνοι τους οι νεοπροσληφθέντες. Άρα, η Διεύθυνση ούσα αρμόδια, έκρινε ότι μπορούν να εργαστούν κανονικά.» Στο υπόμνημα ο Επιθεωρητής περγράφει τι έγινε την μοιραία ημέρα και πως ο ίδιος μαθαίνει για τη σύγκρουση : Περί την ώρα 23:44 τηλεφωνώ, το πρώτον, τον κ. Β.Σ προκειμένου να ενημερωθώ. Τότε ήταν που έλαβα την απάντηση «Προϊστάμενε δε μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την αμαξοστοιχία». Δε μπορώ να αμφισβητήσω ότι ευρισκόταν σαφέστατα υπό το καθεστώς ταραχής και σύγχυσης.

Σε σχετικές επόμενες ερωτήσεις που του έθεσα, με ενημέρωσε ότι η επιβατική αμαξοστοιχία (62) αφίχθη στο Σταθμό περί την ώρα 23:02 και αναχώρησε περί την ώρα 23:04, ενώ η εμπορική αμαξοστοιχία (63503) ύστερα από πληροφόρηση του από τη Σταθμάρχη Νέων Πόρων αναχώρησε από τον εν λόγω σταθμό με κατεύθυνση την Αθήνα περί την ώρα 23:05. Περί την ώρα 23.46 τηλεφωνώ και στον κλειδούχο της νυχτερινής βάρδιας στη Λάρισα, προκειμένου να με ενημερώσει. Εντούτοις, μου αναφέρει ότι δεν γνωρίζει τίποτα, καθώς βρίσκεται αρκετά μακριά, ήτοι εκτός του σταθμού Λάρισας και συγκεκριμένα στην αιχμή 101 (προς σταθμό Μεζούρλο). Έπειτα περί την ώρα 23.50 τηλεφωνώ στον απογευματινό σταθμάρχη και τον ρωτάω τι ακριβώς παρέδωσε αλλά και πως παρέδωσε στον κ. Σ, με αυτόν να με ενημερώνει ότι παρέδωσε κανονικά. Συνδυάζοντας όλες τις ανωτέρω πληροφορίες, αμέσως αντιλήφθηκα ότι κάποιο άσχημο συμβάν έχει λάβει χώρα. «Ο Επιθεωρητής εξηγεί ότι κανείς δεν τον ενημέρωσε ως όφειλε για την καθυστέρηση του δρομολογίου της μοιραίας αμαξοστοιχίας : «να τονιστεί ότι σε περίπτωση καθυστερήσεων δρομολογίων, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας Αθηνών (ΡΚΑ) κατ’ εντολή του και σε συνεννόηση με τον κάθε Προϊστάμενο Επιθεώρησης, γινόταν επέκταση του ωραρίου στους εμπλεκόμενους σταθμούς μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας Επίσης, είτε σε απρόοπτες καθυστερήσεις, είτε σε οποιοδήποτε συμβάν, οι εκάστοτε σταθμάρχες υποχρεούνται να ενημερώσουν τον Προϊστάμενο.

Ουδέποτε, επισημαίνω, ενημερώθηκα από αμφοτέρους τους σταθμάρχες ότι αναχώρησαν για τον οιονδήποτε λόγο από την εργασία τους. Σαφέστατα και ο κ. Β.Σ όφειλε με τη σειρά του να με ενημερώσει ότι οι έτεροι δύο σταθμάρχες δεν τήρησαν το ωράριο τους.» Ο Επιθεωρητής δίνει την δική του εκτίμηση για τη σύγκρουση των δύο τρένων . «Ο χειρισμός του σταθμάρχη, η μη τήρηση του ωραρίου από τους έτερους δύο σταθμάρχες και η παράλειψη του πρώτου μηχανοδηγού, του δεύτερου μηχανοδηγού που ευρισκόταν εκεί αλλά και του προϊστάμενου του τρένου να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη της Λάρισας άμα την είσοδο τους στη γραμμή καθόδου, ως όφειλαν, σκιαγραφούν το σκηνικό της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών». Για τον μοιραίο σταθμάρχη αναφέρει : «Με τα αντικειμενικά δεδομένα, γίνεται αντιληπτό ότι ουδέποτε προέβη σε χάραξη πορείας για να ασφαλίσει την αμαξοστοιχία σε ευθεία γραμμή».

Μόνιμος απογευματινός σταθμάρχης: «Ο Σ.Β έκανε τις εσφαλμένες κινήσεις»

«Ο Κ.Π μόνιμος απογευματινός σταθμάρχης παραδέχτηκε στην απολογία του ότι εκείνος διόρθωσε με μπλάνκο την βάρδια στο βιβλίο παράδοσης παραλαβής γιατί όπως είπε έκανε …μουτζούρα και αποκάλυψε ότι η μία επιπλέον ώρα μπαίνει για να καλύψει το χρόνο που απαιτείται για να παραλάβει ο ένας σταθμάρχης από τον άλλο. Ουσιαστικά πληρώνονται μία ώρα υπερωρία αλλά μόνο αν υπάρχει φόρτος εργασίας την κάνουν. Επιπλέον αποκαλύπτει ότι έκανε δύο φορές παρατήρηση στον προφυλακισμένο σταθμάρχη από την αρχή της βάρδιας εκείνης της ημέρας για λανθασμένους χειρισμούς: «Από όσο γνωρίζω ο Προϊστάμενος ορίζει την ώρα 23:00 για την μετάβαση από σταθμάρχη σε σταθμάρχη και για να καλύψει την περίπτωση κάποιας συμφόρησης. Είναι δεδομένο όμως ότι και ο ίδιος ο Προϊστάμενος γνωρίζει και γνώριζε όταν έκανε το πρόγραμμα του Φεβρουαρίου ότι η παράδοση-παραλαβή θα ξεκινήσει στις 22:00 και θα ολοκληρωθεί λίγα λεπτά μετά με την υπογραφή και την αποχώρηση του παραδίδοντος και του παραλαβόντος, όπως συμβαίνει σε όλες τις βάρδιες. Αποχώρησα από το σταθμαρχείο περίπου στις 22:20 και στις 22:30 περίπου από το σταθμό. Με την παράδοση-παραλαβή όμως αναλαμβάνει ο νέος σταθμάρχης και είναι εκείνος ο οποίος είναι ο απόλυτος «άρχοντας» του Σταθμού και μόνο. Οι εσφαλμένες ενέργειες γίνανε από τον Σ.Β και για τα λοιπά συστήματα ασφαλείας που δεν λειτουργούσαν δεν φέρω καμία ευθύνη, αλλά οι αρμόδιοι φορείς της πολιτείας που είχαν αναλάβει να προσφέρουν ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.»

Συμβασιούχος Απογευματινός Σταθμάρχης: «Ο Σ.Β δήλωνε έτοιμος να εργαστεί μόνος του»

Ο Π.Χ συμβασιούχος απογευματινός σταθμάρχης εξήγησε στον Εφέτη Ανακριτή ότι το ωράριο του λήγει στις 22:00 και όχι στις 23:00 όπως αναγράφεται στις βάρδιες γιατί δεν πληρώνεται υπερωρίες : «Από όσο είδα κατά το διάστημα που ήμουν στην εργασία, οι παραδόσεις – παραλαβές γινόταν από το μόνιμο Σταθμάρχη Υπηρεσίας στις 14:00 για τους πρωινούς και στις 22:00 για τους βραδινούς. Αργότερα διαπίστωσα ότι στο Φύλλο Παρουσίας Σταθμαρχών αναφέρεται στις 23:00. Αυτό σίγουρα δεν αφορά σε εμάς τους συμβασιούχους, οι οποίοι είχαμε το 8ωρο, δηλαδή στην απογευματινή βάρδια το 8ωρό μου ολοκληρωνόταν στις 22:00». ΕΡΩΤΗΣΗ: Εσείς υπογράφετε στο βιβλίο παράδοσης-παραλαβής της 28-2-2023; Συμβασιούχος Σταθμάρχης:. Την υπογραφή μου έθεσε ο Π.Κ, για την οποία με ενημέρωσε εκ των υστέρων, γιατί μου είπε ότι χρειαζόταν, το οποίο και αποδέχτηκα, χωρίς να γνωρίζω την αιτία για την οποία το έκανε, ενώ έβλεπα ότι άλλες φορές δεν έβαζαν υπογραφή οι ενισχυτικοί συμβασιούχοι σταθμάρχες. Ο Σ.Β δήλωνε έτοιμος να δουλέψει σε οποιονδήποτε σταθμό, ενώ όλοι οι υπόλοιποι, και ειδικά για τη Λάρισα, δηλώσαμε ότι δεν είμαστε έτοιμοι».

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση