ΕΛΛAΔΑ

«She Is a Hero», μια μπύρα για τα δικαιώματα της εργαζόμενης γυναίκας

Μια μπύρα για τα δικαιώματα της εργαζόμενης γυναίκας από την ζυθοποιία «Valtinger» της Κασσανδρείας

«She Is a Hero», μια μπύρα για τα δικαιώματα της εργαζόμενης γυναίκας

Με λυκίσκο που «ταξίδεψε» από την Ουάσινγκτον των ΗΠΑ έως στην Κασσανδρεία Χαλκιδικής, η ζυθοποιία «Valtinger» ξεκίνησε τις διαδικασίες της ζύμωσης κι εντός του Μαϊου σχεδιάζει να ρίξει την ελληνική αγορά την επετειακή της μπύρα «She Is a Hero», στέλνοντας παράλληλα μήνυμα υποστήριξης στις γυναίκες που εργάζονται στον κλάδο. Αυτό τονίζει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ιδιοκτήτης της «Valtinger», Θανάσης Μισάλτης, εξηγώντας ότι το εγχείρημα της χαλκιδικιώτικης ζυθοποιίας, εντάσσεται στο πλαίσιο της παγκόσμιας δράσης που «τρέχει» ο αμερικανικός οργανισμός «Pink Boots Society» και ακολουθείται και από Ευρωπαίους ζυθοποιούς, συμπεριλαμβανομένων των Γάλλων και των Γερμανών.

         «Ο συγκεκριμένος οργανισμός βοηθάει γυναίκες σε όλο τον κόσμο και κυρίως στις ΗΠΑ, όπου υπάρχουν χιλιάδες ζυθοποιίες και είναι και η φυσική του έδρα. Δίνει υποτροφίες στον τομέα της ζυθοποιίας και στηρίζει ουσιαστικά τις γυναίκες στο να σπουδάσουν και να βρουν δουλειά πάνω στο αντικείμενο», υπογραμμίζει ο κ. Μισάλτης και προσθέτει: «Η καμπάνια του αμερικανικού οργανισμού, πραγματοποιείται τα τελευταία πέντε χρόνια και στο πλαίσιο αυτό διοργανώνεται μία «συνεργατική βρασιά. Όποιο ζυθοποιείο στον κόσμο το επιθυμεί, λαμβάνει μέρος και βράζει μπύρα".

         Συνήθως το μείγμα (blend), που φτιάχνεται στην Γιάκιμα της Ουάσιγκτον, είναι αρκετά αρωματικό, όπως εξηγεί, και στη συνέχεια το αγοράζουν οι ζυθοποιοί όλου του κόσμου και δημιουργούν την δική τους συνταγή. «Από την αγορά λυκίσκου, ένας μέρος των χρημάτων πηγαίνει στο Pink Boots Society», σημειώνει.

   Τετραπλάσια η φετινή ποσότητα...She Is a Hero

         Η Χαλκιδικιώτικη ζυθοποιία συμμετείχε για πρώτη φορά στην προαναφερόμενη καμπάνια πέρυσι, οπότε και διέθεσε στην ελληνική αγορά 4.500 μπουκάλια των 330ml της επετειακής της ετικέτας «She Is a Hero».«Εξαντλήθηκαν άμεσα. Όλοι και κυρίως οι γυναίκες, ζητούσαν «γυναικεία μπύρα». Η αλήθεια είναι ότι η ανταπόκριση του κόσμου στο εγχείρημά μας ξεπέρασε κάθε προσδοκία και η ποσότητα που διαθέσαμε στην ελληνική αγορά αποδείχτηκε τελικά λίγη», σημειώνει.

         Φέτος, όμως, ο ζυθοποιός από τη Χαλκιδική φρόντισε να μην αφήσει κανέναν παραπονεμένο και έτσι, αγόρασε έναντι 43 ευρώ/κιλό, 50 κιλά λυκίσκο από τη Γιάκιμα της Ουάσιγκτον. «Συνολικά φέτος, αρχής γενομένης από τον Μάϊο, θα διαθέσουμε περί τα 16.000 μπουκάλια των 330 ml της She Is a Hero ενώ θα πωλείται και σε 20λιτρο βαρέλι», σημειώνει και εξηγεί ότι το γευστικό προφίλ της μπύρας (Session IPA), θα έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, πολλά αρώματα και καθόλου πικράδες, ενώ «θα αφήνει μια καλοκαιρινή "επίγευση", αναδεικνύοντας τη γυναικεία φιλοσοφία».

   Η Χαλκιδικιώτικη μπύρα βραβεύτηκε από Άγγλους και Γερμανούς

         Η ενασχόλησή του με την παραγωγή μπύρας ξεκίνησε στο 2012, οπότε, κατά την διάρκεια μιας βραδιάς "γεμάτη μπύρες" έπεσε στην κουβέντα της παρέας το "φαντάζεσαι να φτίαχναμε την δικιά μας μπύρα;". Έτσι, μετά από πολλά χρόνια πειραματισμών και δοκιμών, ο Θανάσης Μισάλτης, πέρασε «από τα αλώνια στα σαλόνια», όπως λέει ο ίδιος, και από αμέτρητες βρασιές στο μπαλκόνι του σπιτιού του, και συνταγές δοκιμασμένες σε γνωστούς και φίλους, έγινε… Gypsybrewer (νομάς παραγωγός μπύρας).

         Έτσι, η Χαλκιδική απέκτησε τη μπύρα της και η Valtinger ξεκίνησε το «ταξίδι» της, με έδρα την Κασσανδρεία, το 2018. «Έβλεπα ότι το μέλλον μου στο κλάδο των ξενοδοχείων θα έφτανε στο τέλος του λόγω της κρίσης, όπως και έγινε αρχές του 2019», λέει. Γιατί Valtinger; Οπως εξηγεί ο κ. Μισάλτης, το όνομα της ζυθοποιίας προέκυψε ως εξής: «Μπύρα από την Βάλτα, άρα ....Valtinger. Η Κασσανδρεία Χαλκιδικής, παλιά ονομασία «Βάλτα», έδωσε το πρόθεμα στο όνομα της μπύρας, ενώ η γερμανική κατάληξη είναι αποτέλεσμα της γερμανικής επιρροής- καταγωγής».

         Η Valtinger κυκλοφορεί πέντε ετικέτες, τις Valtinger Golden Honey Ale, μία golden ale μπύρα με 5,6% αλκοόλ, Valtinger Chalkidiki Pilsner με 5,4% αλκοόλ, γνωστή για το λαμπερό ξανθό χρώμα και για τα αρώματα λουλουδιών και πικάντικες νότες, Valtinger Greek Harvest Ale 6.5% αλκοόλ, η δεύτερη επετειακή ετικέτα της σειράς Fresh and Curious, με λυκίσκο "μεγαλωμένο" με ελληνικό πάθος και μεσογειακό ταμπεραμέντο, Valtinger Hop On IPA, μια American Ipa με 6.5% αλκοόλ και την προσθήκη 20 γρ/λιτρο λυκίσκων (Zappa, Citra Cascade) στο dry hop και την Valtinger She is a HERO ενώ η παραγωγή βαίνει αυξανόμενη. Έτσι, ενώ το 2018 η ζυθοποιία διέθεσε στην αγορά 6.000 φιάλες, το 2019 έφτασε τις 30.000. Το 2020 έφτασε τις 40.000 το 2020 , τις 45.000 το 2021 ενώ φέτος εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουμε τις 65.000.

         Στην τετραετή πορεία της, η ζυθοποιία συμμετείχε σε πολλούς διαγωνισμούς, διεθνείς και εθνικούς και απέσπασε βραβεία, μεταξύ των οποίων τα:Platinum Award, σε διαγωνισμό γευσιγνωσίας στο Λονδίνο για την Valtinger Chalkidiki pilsner, Silver Award, σε διαγωνισμό γευσιγνωσίας στο Λονδίνο, για την Valtinger Golden Honey Ale, χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία της (special ale), σε διαγωνισμό γευσιγνωσίας στην Φρανκφούρτη το 2020 και χρυσό μετάλλιο στο Βερολίνο, το 2020, σε διαγωνισμό γευσιγνωσίας στην κατηγορία Pilsner.

         Στο μεταξύ, όπως αποκαλύπτει ο κ. Μισάλτης, εντός του Μαϊου η ζυθοποιία θα ανοίξει στην Άθυτο Χαλκιδικής ένα Tap Room Βύνης: Ένα μικρό μαγαζί που θα είναι τοποθετημένη μια κάνουλα 10 θέσεων με εγκατεστημένα δύο ψυγεία, «για να προσφέρουμε στους λάτρεις του ποτού, περισσότερες από 70 ετικέτες, εγχώριας και ξένης μπύρας».

   Πως επηρέασε ο πόλεμος στην Ουκρανία την παραγωγή μπύρας στην Χαλκιδική

         Αύξηση του κόστους παραγωγής της «είδε» και η Valtinger με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, από όπου και η χαλκιδικιώτικη ζυθοποιία προμηθεύεται φιάλες. «Τα γυάλινα μπουκάλια τα προμηθευόμασταν από εργοστάσιο στην Ουκρανία. Για μια περίοδο δεν είχαμε καθόλου μπουκάλια, ενώ μόλις ξεκίνησε και πάλι η λειτουργία του το εργοστάσιο η παραγωγή ήταν πολύ μικρότερη και το κόστος είχε ανέβει από τα 0,13 λεπτά στα 0,17 λεπτά», υπογραμμίζει και τονίζει ότι «οι ανατιμήσεις που σημειώνονται σε διεθνές επίπεδο λόγω της συγκυρίας, διπλασίασαν το κόστος και στα σιδερένια καπάκια και στις ετικέτες».


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση