ΕΛΛAΔΑ
Ρεκόρ ημερήσιας προσέλευσης στη «Γιορτή του Σινεμά»
Πρώτα τα νούμερα και τα (ωραία) παιχνίδια της στατιστικής: την περασμένη Πέμπτη, όταν η Εταιρεία Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδος διοργάνωσε για πρώτη φορά τη «Γιορτή του Σινεμά» με ενιαίο εισιτήριο μόλις 2 ευρώ, κόπηκαν πανελλαδικά 110.934 εισιτήρια
Πρώτα τα νούμερα και τα (ωραία) παιχνίδια της στατιστικής: την περασμένη Πέμπτη, όταν η Εταιρεία Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδος διοργάνωσε για πρώτη φορά τη «Γιορτή του Σινεμά» με ενιαίο εισιτήριο μόλις 2 ευρώ, κόπηκαν πανελλαδικά 110.934 εισιτήρια. Για να καταλάβουμε το μέγεθος της απήχησης της πρωτοβουλίας, σημειώστε ότι μια τυπική Πέμπτη του 2022 κόβονται μόλις 13.000 εισιτήρια, ενώ προ πανδημίας (2019) ο αντίστοιχος μέσος όρος κινούνταν στην περιοχή των 22.000 εισιτηρίων.
Η επιτυχία της «Γιορτής» παρέσυρε και το box office του τετραημέρου (Πέμπτη – Κυριακή) με τον πήχυ να ανεβαίνει στο ύψος των 184.926 θεατών, όταν ένα συμπαθητικό τετραήμερο συνήθως αγγίζει οριακά τους 90.000 (αύξηση μεγαλύτερη του 100%). Πρόκειται για τη δεύτερη καλύτερη επίδοση κατά την περίοδο της πανδημίας με μόλις 2.195 λιγότερα εισιτήρια σε σχέση με το πρώτο τετραήμερο του Spiderman τα περασμένα Χριστούγεννα, όταν μόνο η συγκεκριμένη παραγωγή της Μarvel έκοψε 150.813 εισιτήρια (σε σύνολο 187.121)… Σημειώστε, επίσης, ότι το τετραήμερο που ξεκίνησε με τη «Γιορτή» συνέπεσε με την αργία της 28ης Οκτωβρίου, κάτι που κάνει το συνολικό αποτέλεσμα ακόμη πιο σημαντικό.
Mε τιμή μόλις 2 ευρώ, κόπηκαν πανελλαδικά 110.934 εισιτήρια, ενώ μια τυπική Πέμπτη του 2022 κόβονται μόλις 13.000 εισιτήρια.
«Πρόκειται για το απόλυτο ρεκόρ ημερήσιας προσέλευσης στις αίθουσες της χώρας από τότε που καταχωρίζονται σχετικά στοιχεία», μου λέει ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής ΕΔΙΚΤΕ και γενικός διευθυντής της εταιρείας διανομής Tanweer Alliances Γιάννης Καλφακάκος. «Προφανώς το στοίχημα κερδήθηκε», συνεχίζει, «και ήταν τριπλό: πρώτον, να κάνουμε κάτι όλοι μαζί ως κλάδος, να υπάρξει καθολική συμμετοχή δηλαδή. Δεύτερον, να σηκώσουμε τον κόσμο από τον καναπέ, να του θυμίσουμε τι σημαίνει αίθουσα και μαγεία του σινεμά και, τρίτον, να τον κάνουμε να ξεφοβηθεί ύστερα από το σοκ της πανδημίας, να νιώσει άνετα απολαμβάνοντας ξανά μια ταινία σε μια κατάμεστη αίθουσα».
Ναι, ήταν πολλοί οι αιθουσάρχες την περασμένη Πέμπτη που αναγκάστηκαν να διώξουν κόσμο, ενώ ύστερα από χρόνια τα μούλτιπλεξ είδαν sold out σε ταινίες πολλές ώρες πριν από την προβολή τους. Να ρίξουμε το… φταίξιμο αποκλειστικά στο δέλεαρ της πολύ χαμηλής τιμής ή ήταν και κάτι άλλο; «Σίγουρα η τιμή ήταν ένα ισχυρό κίνητρο, αλλά νομίζω ο κόσμος έχει φέτος μια βαθιά επιθυμία να συμμετέχει σε εκδηλώσεις με μαζικότητα ύστερα από δύο χρόνια πανδημίας», λέει η Ειρήνη Σουγανίδου, διευθύνουσα σύμβουλος της Feelgood Entertainment και μέλος της ΕΔΙΚΤΕ. Θα ξαναδούμε παρόμοιες πρωτοβουλίες στο άμεσο μέλλον; «Θέλουμε η “Γιορτή του Σινεμά” να γίνει θεσμός και νομίζω αν την κάνουμε περισσότερο από μια φορά τον χρόνο θα χάσει το νόημά της», υποστηρίζει ο κ. Γιάννης Καλφακάκος. Αντίθετα η Ειρήνη Σουγανίδου βλέπει θετικά ένα σενάριο με πιο τακτικές «Γιορτές» μέσα στον χρόνο και προσθέτει ότι το κοινό έχει ήδη στη διάθεσή του ειδικές προσφορές, ανάλογα την ημέρα ή την ώρα της προβολής αλλά και την ηλικία του θεατή.