ΕΛΛAΔΑ

Πως θα μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα - Τι λέει ο «Ιαβέρης»

Πολλοί βγαίνουν στο δρόμο και όταν οδηγούν σκέφτονται όλα τους τα προβλήματα και δεν θεωρούν ότι κάνουν κάτι τόσο επικίνδυνο και ακραίο που είναι η μετακίνησή μας.

Πως θα μειώσουμε τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα - Τι λέει ο «Ιαβέρης»

Στη λογική που πρέπει οδηγοί, αλλά και πεζοί να υιοθετούν στις μετακινήσεις τους, ώστε να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, αναφέρθηκε o Kωνσταντίνος Μαρκουίζος «Ιαβέρης», εκπαιδευτής οδικής συμπεριφοράς, μιλώντας στο ΕΡΤΝews και την εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 6», με αφορμή τόσο τα πρόσφατα τροχαία που σημειώθηκαν, όσο και την έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα. Επίσης σχολίασε το νέο νόμο, αλλά και το ενδεχόμενο χρήσης καμερών, για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Χρόνια πολλά, Καλή Ανάσταση! Αυτό που έχω να πω είναι ότι ας μιλήσουμε λίγο για το κομμάτι αυτό του πεντάχρονου, ότι δεν είναι μόνο οι οδηγοί και οι αναβάτες οι οποίοι έχουν στα χέρια τους την ευθύνη.
Υπάρχουν και οι πεζοί, οι ευάλωτοι χρήστες, δηλαδή οι ποδηλάτες, όλοι αυτοί οι οποίοι χρησιμοποιούν το δίκτυο.
Στην προκειμένη περίπτωση, όπως και σε άλλες πάρα πολλές περιπτώσεις και μοτοσυκλετιστές οι οποίοι έχουν πέσει και έχουν σκοτωθεί.

Πριν μια βδομάδα, δύο εβδομάδες, δύο κοπέλες που παρέσυραν μια κοπέλα που βρέθηκε μπροστά τους στο δρόμο σε σημείο που δεν υπήρχε διάβαση. Συνειδητά περνάει ο κόσμος και πηδάνε ακόμα και μπαριέρες.
Στη Συγγρού επανειλημμένως έχουμε δει σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, σε δρόμους οι οποίοι είναι γρήγοροι λεωφόροι να περνάνε σε σημεία που δεν υπάρχουν διαβάσεις.
Στο συγκεκριμένο σημείο συμφωνώ ότι δεν υπήρχε σε εκείνο το σημείο, αλλά υπήρχαν μετά και πριν σε ικανή απόσταση που μπορεί κάποιος να πάει, διότι δεν μπορούν να τοποθετηθούν παντού φανάρια και διαβάσεις όπου βολεύει τους πεζούς.
Γιατί όλα αυτά τοποθετούνται βάσει κυκλοφοριακών μελετών από τους συγκοινωνιολόγους, έτσι ώστε να είναι οι αποστάσεις τέτοιες που να μπορούν και τα αυτοκίνητα να κυκλοφορήσουν.
Γιατί αν βάλουμε φανάρια και διαβάσεις θα αυξηθεί η κίνηση ακόμα παραπάνω σε ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον.
Τώρα γενικότερα ο καθένας πιστεύει ότι είναι ένα ανώδυνο, μια εύκολη διαδικασία το να κυκλοφορείς είτε με το αυτοκίνητο, είτε με τη μοτοσυκλέτα, είτε με τα πόδια, είτε με πατίνι με όποιον τρόπο.

Δεν θεωρώ ότι είναι η ακραία μαγκιά. Κανείς δε βγαίνει στο δρόμο και λέει σήμερα θα πάω και θα σκοτώσω κάποιον.
Δεν με νοιάζει αν σκοτώσω κάποιον, εν εμπλακώ. Απλά βγαίνουν στο δρόμο και με όλα τους τα προβλήματα, οικονομικά θέλεις προσωπικά, θέλεις κοινωνικά, θέλεις, έχουν τα μυαλά στα κάγκελα, δεν σκέφτονται τίποτα άλλο, σκέφτονται μόνο τα προβλήματά τους.
Σκέφτονται όλα αυτά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και δεν θεωρούν ότι κάνουν κάτι τόσο επικίνδυνο και ακραίο που είναι η μετακίνησή μας και τα νούμερα αποδεικνύουν και τα νούμερα, είναι οικογένειες, είναι παιδάκια που χάνονται, είναι οικογένειες που κλείνουν και σπίτια. Δεν είναι αστείο πράγμα, είναι πάρα πολύ σοβαρό.
Και γι’ αυτό επειδή το κομμάτι της μαγκιάς όντως ισχύει για μία μερίδα ανθρώπων, κάποιοι ανυπάκουοι, κάποιοι επικίνδυνοι, γι’ αυτό αυστηροποιείται και ο νόμος.
Ο νέος νόμος 50/90 του 2024 με το άρθρο 90, το οποίο βάζει κάποιες κατηγορίες όπως είναι η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, όπως είναι η παραβίαση στοπ, η κατανάλωση αλκοόλ και οδήγηση, η παραβίαση διπλής διαχωριστικής και άλλες οι οποίες καταλήγουν σε σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους. Τιμωρούνται με διαφορετικό τρόπο απ’ ότι στο παρελθόν».

 

 

Συνεχίζοντας ως προς τις αιτίες των τροχαίων, συμπλήρωσε πως: «είναι συνδυασμός και όλων των χρηστών και γι αυτό βάζω και τους ευάλωτους χρήστες στη μέση, αλλά και η ταχύτητα που αναπτύσσουν τώρα, στην προκειμένη περίπτωση με τον νεαρό στον δρόμο, ο οποίος είναι ταχείας κυκλοφορίας το 50, 60, 70, αν υπάρχει αυτό το όριο είναι λογική ταχύτητα.
Βλέπουμε και θέλω να επιστήσω την προσοχή όσων μείνουν και στα αστικά κέντρα, όταν στην Κηφισίας το όριο είναι 70 ή 80 και πηγαίνει κάποιος με 120, 130, 140 είτε αυτό λέγεται μοτοσυκλέτα είτε αυτό λέγεται αυτοκίνητο.


Ακόμα και στο μακελειό το οποίο συντελείται μέσα στις κατοικημένες περιοχές, εννοούμε τις γειτονιές, όχι τις λεωφόρους.
Και εκεί που πάει να θεσμοθετηθεί το όριο των 30 χιλιομέτρων που υιοθετείται σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη, ακούμε αντιρρήσεις και προβλήματα από τους ίδιους τους πολίτες όταν προσπαθούν αυτός ο νόμος, αυτή η κατάσταση να προφυλάξει τα παιδιά μέσα στις γειτονιές.
Θέλω να πω ότι ακόμα και το όριο των 50 χιλιομέτρων πολλές φορές, εκεί που οι καθρέφτες ακουμπάνε δεξιά, αριστερά τύπου Κυψέλη, Καλλιθέα, Περιστέρι, Αγίους Αναργύρους, οπουδήποτε μέσα σε στενάκια και στα κέντρα των πόλεων το 50 φαντάζει αστρονομική ταχύτητα».

Οι κάμερες

Για το θέμα των καμερών σχολίασε ότι: «Θεωρώ πως είναι ένα μέσο το οποίο θα βοηθήσει πολύ στην μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, διότι το πρώτο θέμα είναι η ευαισθητοποίηση – ενημέρωση που γίνεται και μέσω με τη βοήθεια και τη συνεργασία των μέσων μαζικής Ενημέρωσης.

Το κομμάτι των υποδομών και σίγουρα είναι και το κομμάτι των ποινών
Η αυστηροποίηση γι’ αυτό γίνεται, όμως να εφαρμόζονται οι νόμοι, υπάρχουν.
Οι κάμερες μπορούν να βοηθήσουν γιατί δεν μπορούμε να στελεχώσουμε τα τμήματα της Τροχαίας με τόσο κόσμο, έτσι ώστε ο καθένας από εμάς να έχει έναν αστυνομικό δίπλα του.
Συνεπώς, παραδείγματα όπως σε χώρες της προηγμένης Ευρώπης ή την Αυστραλία ή άλλες χώρες, στο Ντουμπάι υπάρχουν κάμερες οι οποίες καταγράφουν».

 

 

 

 

Φωτογραφία από Romy από το Pixabay

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση