ΕΛΛAΔΑ
Πάνω από 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών
Από το Σεπτέμβριο μέχρι και σήμερα το υπουργείο έχει προχωρήσει σε 50.365 διορισμούς αναπληρωτών καθηγητών συνολικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γενικής και Ειδικής Αγωγής, καλύπτοντας κατά καιρούς υφιστάμενα λειτουργικά κενά
Με την πρόσληψη 50.365 αναπληρωτών εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, κλείνει το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους.
Έχοντας πλέον ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο από την έναρξη του σχολικού έτους 2023-24, βαίνει μειούμενος ο αναβρασμός, που επικρατούσε μέχρι πρότινος σχετικά με τις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες, με αποτέλεσμα να είναι αδήριτη η ανάγκη για άμεση κάλυψη των κενών θέσεων με τις προσλήψεις αναπληρωτών.
Σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες, που παραχώρησε στο protothema.gr το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, από το Σεπτέμβριο μέχρι και σήμερα έχει προχωρήσει σε 50.365 διορισμούς αναπληρωτών καθηγητών συνολικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γενικής και Ειδικής Αγωγής, καλύπτοντας κατά καιρούς υφιστάμενα λειτουργικά κενά.
Ειδικότερα, οι προσλήψεις ανά μήνα έχουν ως εξής:
Σεπτέμβριος: 28.411
Οκτώβριος: 15.541
Νοέμβριος: 6.413
Κάθε νέο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών ερχόταν να ενισχύσει τα κενά τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Εκπαίδευση. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι πολλοί εκπαιδευτικοί, που προσελήφθησαν ως αναπληρωτές δεν απεδέχθησαν το διορισμό τους. Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι τα κενά είναι ένα δυναμικό και όχι στατικό φαινόμενο, το οποίο οφείλεται σε έκτακτες απουσίες εκπαιδευτικών, όπως μακροχρόνια ασθένεια, άδειες μητρότητας κ.α.
Σε κάθε περίπτωση, ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναγνωρίζοντας πως ο τρόπος καταγραφής των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και αντίστοιχα, οι προσλήψεις αναπληρωτών χρήζει βελτίωσης, είχε δηλώσει πως πρέπει να γίνουν αλλαγές προς αυτή την κατεύθυνση. Συγκεκριμένα, είχε πει: «Ο τρόπος, με τον οποίο γίνεται η αποτύπωση των κενών, είναι ένας τρόπος που πρέπει να αλλάξει. Συνολικότερα, έχουμε μία κείμενη νομοθεσία, έχουμε ένα συγκεκριμένο μαθητικό πληθυσμό και έχουμε και συγκεκριμένες ανάγκες στις εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας, οι οποίες είναι περίπου 14.000. Αν δει κανείς την αναλογία των μαθητών με τους καθηγητές, τους εκπαιδευτικούς, η Ελλάδα έχει μία από τις καλύτερες αναλογίες στην Ευρώπη. Η αναλογία αυτή δεν δικαιολογεί την ύπαρξη τόσων κενών, όπως αυτά αποτυπώνονται. Αυτό σημαίνει, ότι πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο καταγραφής και μάλιστα μέσα στη χρονιά θα καλύψουμε προφανώς το μεγαλύτερο κομμάτι των αναγκών με όρους καλύτερους και από περσι. Του χρόνου, όμως, τον τρόπο με τον οποίο αποτυπώνονται τα κενά θα τον αλλάξουμε και αυτό θα γίνει μέσα από ένα κεντρικό σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, καθώς είμαστε στο 2023 και ο τρόπος ρύθμισης των θεμάτων αυτών, πρέπει να συμβαδίζει με την εποχή μας, με πλήρη, αντικειμενική καταγραφή και όχι από κάτω προς τα πάνω δήλωση, η οποία θα πρέπει να ελέγχεται πιο συστηματικά, κατά τη γνώμη μου».
Σχετικά με την Ειδική Αγωγή και την κάλυψη των κενών σε αυτή, ο υπουργός είχε σημειώσει: «Η Παράλληλη Στήριξη είναι ένα κομμάτι που θα καλυφθεί σχεδόν πλήρως και σε όλα τα υπόλοιπα, η κάλυψη θα είναι εξαιρετικά επαρκής».