ΕΛΛAΔΑ
Νίκος Καραθανασόπουλος: Παρά τις προσπάθειες συγκάλυψης επιβεβαιώθηκε ότι τα Τέμπη ήταν προδιαγεγραμμένο έγκλημα
Κατέστησε σαφές ότι «τα ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο είναι συνέπεια της πολιτικής όλων των κυβερνήσεων που ευθύνονται για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών και έκθεση σε θανατηφόρο κίνδυνο».
«Το ότι η υπόθεση του εγκλήματος των Τεμπών είναι στην επικαιρότητα και συζητιέται επί 4 μήνες οφείλεται στην ύπαρξη της Εξεταστικής Επιτροπής που πρότεινε το ΚΚΕ», τόνισε ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος, μιλώντας το πρωί στον τ/σ «Mega».
Υπενθύμισε, ακόμα μια φορά, ότι το ΚΚΕ κατέθεσε πρόταση για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, ενώ ψήφισε και τις προτάσεις που κατέθεσαν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής.
Όπως σημείωσε, «παρά τις προσπάθειες συγκάλυψης από την πλειοψηφία, με το να μην κληθούν μάρτυρες, αλλά και με τις άγονες αντιπαραθέσεις με τα άλλα κόμματα, από την Εξεταστική βγήκαν σημαντικά συμπεράσματα που φώτισαν τις αιτίες και τους υπεύθυνους και επιβεβαίωσαν ότι τα Τέμπη ήταν προδιαγεγραμμένο έγκλημα, γιατί δεν λειτουργεί κανένα σύστημα ασφαλείας».
«Από το γεγονός αυτό», εξήγησε ο Ν. Καραθανασόπουλος, «προκύπτουν ποινικές ευθύνες κακουργηματικού χαρακτήρα για τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών από το 2009 και μετά γιατί συγκεκριμένα από τον νόμο Ρέππα και μετά διασπώνται τελείως οι εταιρείες μεταξύ τους και μειώνεται κατά 50% το προσωπικό».
Χαρακτηριστικά επισήμανε ότι «υπάρχουν συμβάσεις από το 2007 που δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί».
Ταυτόχρονα κάλεσε «τους "θιασώτες" της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαντήσουν γιατί η ΕΕ επιτρέπει να κινούνται τρένα στο δίκτυο που δεν τηρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας».
Κατέστησε σαφές ότι «τα ζητήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο είναι συνέπεια της πολιτικής όλων των κυβερνήσεων που ευθύνονται για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών και έκθεση σε θανατηφόρο κίνδυνο».
«Είναι πολλά τα ζητήματα τα οποία συντέλεσαν στη μη ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών: Και η έλλειψη συστημάτων και ένα υπέργηρο προσωπικό αποδυναμωμένο και εντατικοποιημένο, άρα επιρρεπές στο ανθρώπινο λάθος και το να μη γνωρίζει κανείς, γιατί δεν ελέγχονται, τι μεταφέρουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες. Αν δεν είναι ευθύνη του κράτους η διασφάλιση αυτών των τριών ζητημάτων, ποίου είναι η ευθύνη και αν λέμε ότι οι υπουργοί δεν έχουν ευθύνη ποιός έχει ευθύνη, ο υπάλληλος; (Δεν έχει άραγε ευθύνη) η ΕΡΓΟΣΕ η οποία είναι άντρο των διαφόρων λόμπι, η οποία δημιουργήθηκε από την ΕΕ και το ήξεραν όλοι οι υπουργοί; Και δίκτυο υποδομής δεν υπάρχει και δεν συντηρείται αυτό το δίκτυο και το ανθρώπινο δυναμικό είναι ελλιπές. Όλο αυτό πρέπει να αναδειχθεί και να αποκαλυφθεί και εμείς θα επιμείνουμε σε αυτή την κατεύθυνση» ανέφερε ο Ν. Καραθανασόπουλος.
Τέλος, υπογράμμισε ότι «έχουν ευθύνη και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ για το ότι δεν διώκεται σήμερα ο Κ. Καραμανλής, γιατί διατήρησαν το νόμο περί ευθύνης υπουργών».