ΕΛΛAΔΑ
Ν. Ηγουμενίδης: Να προστατευθούν οι στόχοι του δημόσιου νηπιαγωγείου
Τι σχολιάζει ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή διάταξη του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στην προσχολική αγωγή
SHARE:
Σε τροποποίηση των βασικών στόχων της προσχολικής αγωγής οδηγεί διάταξη του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας επισημαίνει σε γραπτή του δήλωση ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης. Ειδικότερα, ο κ. Ηγουμενίδης αναφέρει:
«Μέσα στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε εν μέσω πανδημίας και σε μια διαβούλευση-εξπρές η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επιχειρείται να τροποποιηθούν και οι βασικοί στόχοι της Προσχολικής Εκπαίδευσης. Μεταξύ άλλων:
Επιχειρείται, με ψευδεπίγραφο τρόπο, να δοθεί η εντύπωση στους γονείς για δήθεν «εμπλουτισμό» του προγράμματος του Νηπιαγωγείου με την προσθήκη εκμάθησης της Αγγλικής γλώσσας. Το «εγχείρημα» αυτό έρχεται σε αντίθεση με τον βασικό στόχο της διετούς φοίτησης στην Προσχολική Εκπαίδευση που είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων αναδυόμενου γραμματισμού, ο οποίος θέτει τις βάσεις για τη μετέπειτα συστηματική διδασκαλία της γλώσσας (και της δεύτερης/ξένης γλώσσας) στο Δημοτικό Σχολείο.
Είναι ενδεικτικό ότι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δείχνει να μη λαμβάνει υπόψη της ότι στο Νηπιαγωγείο γίνεται η πρώιμη ανίχνευση πιθανών μαθησιακών δυσκολιών, προβλημάτων συμπεριφοράς και προβλημάτων λόγου, με στόχο την έγκαιρη παρέμβαση και αντιμετώπισή τους. Και βέβαια δεν κάνει καμία κίνηση για αυτό που έχει πραγματικά ανάγκη το δημόσιο Νηπιαγωγείο σε αυτή την κατεύθυνση: Δηλαδή την πρόσληψη Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής, Λογοθεραπευτών, Ψυχολόγων και βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες, τραπεζοκόμους).
Αγνοεί επιδεικτικά ότι στο δημόσιο Νηπιαγωγείο φοιτούν κάθε χρόνο χιλιάδες δίγλωσσα παιδιά, χωρίς να λαμβάνει καμία απολύτως μέριμνα για την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών αυτών, μέσω τη δημιουργίας ενός εκπαιδευτικού-μαθησιακού περιβάλλοντος που να ενισχύει τον διγραμματισμό και την πολιτιστική τους ταυτότητα.
Δεν αγγίζει το γεγονός ότι πολλά δημόσια Νηπιαγωγεία στεγάζονται σήμερα σε χώρους που είναι ήδη προβληματικοί για την ασφάλεια μαθητών. Ανάμεσα σε άλλα, αυξάνεται ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα στους 16 μαθητές και ο μέγιστος στους 26 μαθητές. Αυτό πρακτικά θα οδηγήσει σε συνενώσεις τμημάτων και σε κλείσιμο πολλών σχολικών μονάδων της χώρας μας. Είναι προφανές ότι αυτό συνεπάγεται την υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ενώ, επιδεινώνει τις υγειονομικές συνθήκες λειτουργίας του σχολείου και δυσκολεύει σημαντικά την τήρηση των κανόνων υγιεινής.
Τέλος, το Υπουργείο Παιδείας δεν προχωράει στην πραγματοποίηση των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Αξίζει να σημειώσω πως μόνο στην Προσχολική Εκπαίδευση προσλήφθηκαν την τρέχουσα σχολική χρονιά 3.200 αναπληρωτές Νηπιαγωγοί, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη μόνιμων διορισμών.
Είναι προφανές ότι χρειάζεται να νομοθετήσουμε όχι με γνώμονα τη δημιουργία εντυπώσεων και τη συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά για να προστατευθούν οι στόχοι και η φιλοσοφία της. Χρειάζεται να στηρίξουμε ένα καλύτερο δημόσιο Νηπιαγωγείο».