ΕΛΛAΔΑ
«Μένουμε Σπίτι»: Ερώτηση 42 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ
Συνεχίζεται ο σάλος σχετικά με την καμπάνια
SHARE:
Σαράντα δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση προς τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ αρμόδιο για Θέματα Επικοινωνίας, Στέλιο Πέτσα, και τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, σχετικά με κριτήρια χρηματοδότησης των ΜΜΕ για την ενημερωτική καμπάνια «Μένουμε Σπίτι & Μένουμε Ασφαλείς» (Δείτε ΕΔΩ).
Οι βουλευτές ζητούν να πληροφορηθούν για το ποια ήταν τα κριτήρια επιλεξιμότητας των δυνητικών ΜΜΕ για τις καμπάνιες πληροφόρησης, όπως για παράδειγμα ενεργές επιχειρήσεις. Επίσης για το εάν χρησιμοποιήθηκαν κριτήρια όπως η μέτρηση τηλεθέασης ή ακροαματικότητας, ή η κυκλοφορία του έντυπου Τύπου. Εάν αξιολογήθηκε η σειρά κατάταξης στις μετρήσεις επισκεψιμότητας στα ψηφιακά μέσα -και εάν ναι, από ποιο φορέα αντλήθηκαν τα εν λόγω στοιχεία, καθώς και με ποιο τρόπο έγινε χρήση των κριτηρίων για τον υπολογισμό της αμοιβής των ΜΜΕ για τις καμπάνιες πληροφόρησης.
Επίσης ζητούν από τους δύο υπουργούς να τους κατατεθεί αντίγραφο της συναφθείσας σύμβασης απευθείας ανάθεσης στην ανάδοχο εταιρεία Initiative Media για τη διαχείριση του έργου σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 της υπ'αριθμ.227/2020 ΚΥΑ (Β'948).
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στο κείμενο της ερώτησής τους υπογραμμίζουν πως η διαχείριση των οικονομικών της Γενικής Κυβέρνησης πρέπει να διέπεται από αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης, υπευθυνότητας, λογοδοσίας και διαφάνειας.
Αναλυτικά η ερώτηση:
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ (ΑΚΕ)
Προς τους:
- κ. Υφυπουργό́ παρά τω Πρωθυπουργώ,
αρμόδιο για θέματα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης
- κ. Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: «Κριτήρια για τη χρηματοδότηση των ΜΜΕ για την ενημερωτική́ καμπάνια Μένουμε Σπίτι & Μένουμε Ασφαλείς».
Μετά την δημοσιοποίηση από́ τον αρμόδιο Υφυπουργό́ παρά τω Πρωθυπουργώ της λίστας με τα ποσά που έλαβε κάθε μέσο ενημέρωσης για τις διαφημιστικές καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς», δημιουργήθηκαν πολλά ερωτηματικά ως προς τα κριτήρια επιμερισμού του ποσού που είχε δεσμευτεί για τη καμπάνια πληροφόρησης των πολιτών για την επιδημία.
Με δεδομένο ότι η διαχείριση των οικονομικών της Γενικής Κυβέρνησης πρέπει να διέπεται από τις ακόλουθες αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης, ήτοι της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, της υπευθυνότητας και της λογοδοσίας, της διαφάνειας και της ειλικρίνειας, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
- Ποια είναι τα κριτήρια επιλεξιμότητας των δυνητικών ΜΜΕ για τις καμπάνιες πληροφόρησης , όπως για παράδειγμα ενεργές επιχειρήσεις;
- Χρησιμοποιήθηκαν κριτήρια όπως η μέτρηση τηλεθέασης ή ακροαματικότητας, ή η κυκλοφορία του έντυπου Τύπου; Αξιολογήθηκε η σειρά κατάταξης στις μετρήσεις επισκεψιμότητας στα ψηφιακά μέσα; Και εάν ναι, από ποιο φορέα αντλήθηκαν τα εν λόγω στοιχεία; Με ποιο τρόπο έγινε χρήση των κριτηρίων για τον υπολογισμό της αμοιβής των ΜΜΕ για τις καμπάνιες πληροφόρησης;
Ζητείται επίσης αντίγραφο της συναφθείσας σύμβασης απευθείας ανάθεσης στην ανάδοχο εταιρεία Initiative Media για τη διαχείριση του έργου σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 της υπ’αριθμ.227/2020 ΚΥΑ (Β’948).
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Μαμουλάκης Χάρης
Κάτσης Μάριος
Αβραμάκης Λευτέρης
Αθανασίου Νάσος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Βαγενά Άννα
Βαρδάκης Σωκράτης
Βασιλικός Βασίλης
Βέττα Καλλιόπη
Γεροβασίλη Όλγα
Δραγασάκης Γιάννης
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζεϊμπέκ Χουσεϊν
Ζουράρις Κώστας
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κώστας
Μωραϊτης Θάνος
Παπαηλιού Γιώργος
Παππάς Νίκος
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκουρολιάκος Παναγιώτης (Πάνος)
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νίκος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Τσίπρας Γιώργος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτρης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία
Ψυχογιός Γιώργος