ΕΛΛAΔΑ

Με επιβάτες... σακιά άμμου βάρους 2,5 τόνων γίνονται οι δοκιμές στα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Εντός του Μαΐου η κυκλοφορία των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων 

Με επιβάτες... σακιά άμμου βάρους 2,5 τόνων γίνονται οι δοκιμές στα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Εντός του Μαΐου θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που παρέλαβε ο ΟΑΣΘ από την κινεζική εταιρεία Yutong, ενώ στις 19/5, αν όχι και νωρίτερα, θα έχει ολοκληρωθεί στο αμαξοστάσιο του οργανισμού στη Σταυρούπολη η κατασκευή του σταθμού φόρτισής τους, προϋπολογισμού 8,737 εκατ. ευρώ. Τα παραπάνω επισήμαναν στελέχη του οργανισμού, στη διάρκεια της σημερινής δοκιμαστικής διαδρομής ενός ηλεκτρικού λεωφορείου, η οποία ξεκίνησε από τον τερματικό σταθμό της πλατείας Ελευθερίας, όπου και κατέληξε, αφού πρώτα κατευθύνθηκε προς τον Λευκό Πύργο, με επιβάτες δημοσιογράφους, τεχνικούς στα ΜΜΕ και δύο εκπροσώπους της κινεζικής εταιρείας Yutong.

«Είναι εντελώς αθόρυβο, έχει μηδενικούς ρύπους, ενώ διαθέτει εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά», επισήμανε ο οδηγός του ηλεκτρικού λεωφορείου της δοκιμαστικής αυτής διαδρομής, επί 20 χρόνια εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ, Χάρης Βανάβας, που εκτελεί το δρομολόγιο στη γραμμή 30 Τριανδρία- Ντεπώ.

Χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών λεωφορείων και το... ιστορικό της άφιξής τους

Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι δωδεκάμετρα και χωρητικότητας 75 επιβατών, φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες και βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού, έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων. Τα έως τώρα δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων μπορεί να αγγίζει και τα 300 χιλιόμετρα, γεγονός που υπερκαλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού, αφού στις δύο βάρδιες εκτελούνται περί τα 250 χλμ ημερησίως και έτσι «υπάρχει και ενέργεια σε απόθεμα προκειμένου να επιστρέψουν στη βάση τους», τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συγκοινωνιολόγος, διευθυντής ανάπτυξης στον ΟΑΣΘ, Χρήστος Χατζηγεωργίου.

Επιπλέον, τα ηλεκτρικά λεωφορεία, που είναι εντελώς αθόρυβα, διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού και ανακλινόμενα παράθυρα, έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο, είναι οικολογικά και μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Υπενθυμίζεται ότι τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, μαζί με τους 55 σταθερούς φορτιστές διπλής φόρτισης και τους τρεις φορητούς φορτιστές, ξεκίνησαν το θαλάσσιο ταξίδι τους από το λιμάνι Lianyungang, στην επαρχία Τσιανγκσού της Κίνας στις 4/2 και μετά από 26 ημέρες, την 1/3 πάτησαν τις ρόδες τους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

«Ο ΟΑΣΘ, αυτός ο σπουδαίος και ιστορικός Οργανισμός της Θεσσαλονίκης, πρωτοπορεί και πάλι. Με την πολύτιμη συνδρομή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανανεώνουμε τον στόλο μας και εισάγουμε την ηλεκτροκίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Η νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έχει έρθει. Τις επόμενες εβδομάδες τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν, αλλάζοντας το τοπίο των μετακινήσεων», επισήμανε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης.

Υπογραμμίζοντας ότι η προσπάθεια για ποιοτικές υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης συνεχίζεται, ο κ. Ταγγίρης υπενθύμισε ότι ο ΟΑΣΘ προχώρησε στην πρόσληψη 150 οδηγών και ανέφερε ότι θα ακολουθήσουν άλλοι 40. Στο πλαίσιο αυτό τόνισε: «σταδιακά, μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα ανανεωθεί το σύνολο των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε νέο διαγωνισμό, για την προμήθεια 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων περίπου 250 θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη. Οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης εκσυγχρονίζονται, η καθημερινότητα του επιβατικού κοινού αναβαθμίζεται. Τα καλύτερα έρχονται», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Με επιβάτες... σακιά άμμου βάρους 2,5 τόνων γίνονται οι δοκιμές

Αυτήν την περίοδο, όπως επισημάνθηκε από στελέχη του οργανισμού, πραγματοποιείται η δοκιμαστική διαδρομή έξι ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία δεν έχουν εμφανίσει κανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής. Παράλληλα τονίστηκε ότι «το κάθε ένα από τα έξι λεωφορεία είναι φορτωμένο με σακιά άμμου, βάρους 2,5 τόνων. Το βάρος αυτό αντιστοιχεί σε ένα μισογεμάτο λεωφορείο και θα μεταφέρεται καθ’ όλη τη διάρκεια των δοκιμών. Η ολοκλήρωσή τους θα γίνει αφού το κάθε ένα διανύσει 5.000 χιλιόμετρα, δηλαδή, όπως υπολογίζεται, στο τέλος Απριλίου». Αμέσως μετά τα λεωφορεία θα παραληφθούν από το Ελληνικό Δημόσιο και θα δοθούν στον ΟΑΣΘ.

Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει η εγκατάσταση της τηλεματικής και των μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίων, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαδικασία για την εγκατάσταση εκδοτικών μηχανημάτων, με σκοπό να εκδίδονται εισιτήρια με ηλεκτρονικές πληρωμές εντός των αστικών.

Στη συνέχεια, τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα πάρουν πινακίδες κυκλοφορίας και θα ασφαλιστούν και «μέσα στον Μάιο οι σχετικές διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί και θα αρχίσουν τα δρομολόγια», όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά.

Τα έξι λεωφορεία φορτίζονται από δύο φορτιστές, οι οποίοι τοποθετήθηκαν προσωρινά στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, στη Σταυρούπολη. Τις επόμενες εβδομάδες, μόλις ολοκληρωθούν οι δοκιμές, οι δύο φορτιστές θα μεταφερθούν σε διπλανό οικόπεδο, όπου κατασκευάζεται ο σταθμός φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων και θα εγκατασταθούν μόνιμα και οι 55 φορτιστές.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση