ΕΛΛAΔΑ
Καινούργιο το 50% του στόλου του ΟΑΣΘ από την 1η Ιανουαρίου
Ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι 7,3 έτη
Ανοίγει ο δρόμος για την επί τριετία χρονομίσθωση (leasing) 159 λεωφορείων από τον ΟΑΣΘ, έπειτα από την έγκριση που έδωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο για να προχωρήσει η υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
Τα λεωφορεία αυτά θα... καλωσορίσουν το 2025, αφού θα αρχίσουν να κυκλοφορούν από την 1η Ιανουαρίου. Ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι 7,3 έτη, όταν ο αντίστοιχος σημερινός για τα λεωφορεία που δρομολογεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) μέσω leasing είναι τα 14.
Μάλιστα, τα 41 από τα λεωφορεία είναι ολοκαίνουρια και θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά. «Έτσι, μαζί με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που δρομολογεί ήδη ο ΟΑΣΘ από τον περασμένο Μάιο, συνολικά 151 λεωφορεία, τα οποία αποτελούν το 50% του στόλου του Οργανισμού, την 1η Ιανουαρίου θα είναι καινούρια», επισημαίνεται σε σημερινή ανακοίνωση του Οργανισμού.
Με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης, ο Οργανισμός θα προμηθευτεί 80 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, 45 κανονικά, μήκους 12 μέτρων, 26 μεσαία οκτώ έως δέκα μέτρων, πέντε μικρά, έξι έως επτά μέτρων, καθώς και τρία ειδικού τύπου οχήματα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δωρεάν μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία.
«Ο ΟΑΣΘ, μέρα με τη μέρα, βήμα με το βήμα, αναβαθμίζεται. Μετά από τη δρομολόγηση 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, την κατασκευή σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων και την πρόσληψη 190 οδηγών, προχωρά στη συνολική ανανέωση του στόλου του, με τη χρονομίσθωση νεότερων λεωφορείων», δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, συμπληρώνοντας ότι η προμήθεια 26 μεσαίων λεωφορείων, θα επιτρέψει την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση ξεχωριστών συνοικιών της Θεσσαλονίκης, όπως είναι η Άνω Πόλη και η Ευαγγελίστρια, που λόγω του ανάγλυφού τους, χρειάζονται οχήματα ειδικού τύπου.
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης είχε προχωρήσει σε δημόσιο διεθνή ανοικτό διαγωνισμό για τη χρονομίσθωση λεωφορείων για 30 μήνες, με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης επί εξάμηνο, ζητώντας από την αγορά λεωφορεία νεότερα από αυτά που δρομολογεί σήμερα.
«Η διαγωνιστική διαδικασία κατέληξε σε ανάδοχο, τη "Med bus & truck center" και ο ΟΑΣΘ ζήτησε, ως όφειλε, την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης. Η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου άνοιξε τον δρόμο για την άμεση υπογραφή της σύμβασης», υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του ΟΑΣΘ.