Η Ισπανία επιβάλλει πρόστιμο 448 εκατ. δολαρίων στην Booking.com

Newsroom
Newsroom

Για ποιους λόγους

Η αντιμονοπωλιακή υπηρεσία της Ισπανίας επέβαλε πρόστιμο 413,2 εκατομμυρίων ευρώ (448 εκατομμύρια δολάρια) στον “γίγαντα” των διαδικτυακών κρατήσεων Booking.com για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης του στη χώρα την τελευταία πενταετία.

Η ρυθμιστική αρχή, CNMC, ανέφερε σε ανακοίνωσή της σήμερα (30.07.2024) ότι επέβαλε δύο πρόστιμα ύψους 206,6 εκατ. ευρώ στην Booking.com, τμήμα της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Booking Holdings (BKNG.O), διότι εκμεταλλεύτηκε από το 2019 το μερίδιο αγοράς που κατείχε σε ποσοστό 70% έως 90% για να επιβάλλει αθέμιτους όρους στα ξενοδοχεία και να περιορίσει τον ανταγωνισμό από άλλους παρόχους υπηρεσιών online κρατήσεων.

Η Booking Holdings σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά των προστίμων, καθώς διαφωνεί έντονα με το “αποτέλεσμα της έρευνας της CNMC”, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσθέτοντας ότι θεωρεί ότι “το θέμα θα πρέπει να συζητηθεί βάσει των κανόνων του νόμου περί ψηφιακών αγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης”.

Ο όμιλος μπορεί να ασκήσει έφεση κατά των προστίμων στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ισπανίας, σύμφωνα με την CNMC.

Η διαδικασία προέκυψε από δύο καταγγελίες, που υποβλήθηκαν από την ισπανική Ένωση Διευθυντών Ξενοδοχείων (AEDH) και την Ένωση Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων της Μαδρίτης το 2021.

Η CNMC δήλωσε ότι ο ιστότοπος κρατήσεων απαγορεύει στα ξενοδοχεία να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές στους δικούς τους ιστότοπους από ό,τι στην Booking.com, ενώ επιβάλλει μονομερώς εκπτώσεις τιμών στα δωμάτια χωρίς να συμβουλεύεται τα ξενοδοχεία.

“Η Booking.com αναγκάζει επίσης τα ισπανικά ξενοδοχεία να υποβάλουν αγωγή στην Ολλανδία σε περίπτωση διαφωνίας”, δήλωσε η CNMC.

Για να διατηρήσει το υψηλό μερίδιο αγοράς της, η Booking.com προσφέρει οφέλη στα ξενοδοχεία που της αποφέρουν υψηλότερες αμοιβές, περιορίζοντας τη δυνατότητα των εναλλακτικών παρόχων υπηρεσιών να πείσουν τα ξενοδοχεία να συνεργαστούν μαζί τους.

Υπενθυμίζεται ότι από το 2022 το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, έχει προσφύγει στην ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία έκτοτε ερευνά τις πρακτικές της Booking. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, σχεδόν δύο χρόνια μετά, έχουν σταλεί κάποια ερωτηματολόγια σε ξενοδοχεία, αναφορικά με τους όρους συνεργασίας με την Booking. Την ίδια στιγμή, σε ευρωπαϊκές χώρες οι αρχές ανταγωνισμού, ελέγχουν άμεσα και αποτελεσματικά την πολυεθνική και επιβάλλουν και τις δέουσες ποινές.

Πηγή: Money Tourism

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ