Καπέλο στις χρεώσεις των εταιρειών ταχυμεταφορών από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» φαίνεται ότι «επιβάλλει» η πανδημία, καθώς, όπως επισημαίνουν οι εκπρόσωποί τους, είναι ο μοναδικός τρόπος να συνεχίσουν να εκτελούν έργο. Το βασικότερο πρόβλημα των εταιρειών είναι ο περιορισμός της χωρητικότητας, καθώς εκτός από τα ιδιόκτητα αεροσκάφη οι εταιρείες έκαναν χρήση και επιβατικών πτήσεων για την παροχή των υπηρεσιών τους, οι οποίες όμως είναι σημαντικά περιορισμένες. Ταυτόχρονα, οι επιχειρησιακές ανάγκες των εταιρειών είναι ενισχυμένες, με αποτέλεσμα ο αυξημένος αριθμός βαρδιών για παράδειγμα που απαιτείται από το ανθρώπινο δυναμικό να πρέπει να καλύπτεται με κάποιο τρόπο.
Το σύνολο του κλάδου έχει εφαρμόσει μια πρακτική επιβολής πάγιας χρέωσης ανά κιλό σε κάθε αποστολή, με το ελάχιστο πρόσθετο κόστος να διαμορφώνεται περίπου στα 2,5 ευρώ, το οποίο αυξάνεται ανάλογα με το βάρος του αντικειμένου. «Σαφώς πρόκειται για έκτακτο μέτρο το οποίο θα αποσυρθεί μόλις ομαλοποιηθεί η κατάσταση», δηλώνει στην «Κ» η Ζωή Πέτρου, υπεύθυνη μάρκετινγκ και επικοινωνίας της DHL, η οποία εξηγεί ότι οι όγκοι έχουν επηρεαστεί μεν, ωστόσο στην παρούσα φάση η εταιρεία επιλέγει να δίνει προτεραιότητα σε υγειονομικό υλικό. Η έκτακτη επιβολή του «καπέλου» στις χρεώσεις των εταιρειών φαίνεται ότι αποτελεί κοινή πρακτική των TNT, UPS και της DHL σε διεθνές επίπεδο. Ενθαρρυντικό, κατά τις ίδιες τις εταιρείες, στην παρούσα φάση είναι το γεγονός ότι έχει αρχίσει να ομαλοποιείται η αγορά της Κίνας, με τους όγκους που διακινούνται να αυξάνονται σταδιακά. Ωστόσο, η εν λόγω αγορά δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι θα συμβεί την επόμενη ημέρα, καθώς από τη μία η αεροπορική αγορά έχει καθηλωθεί, από την άλλη τα περιοριστικά μέτρα έχουν δυσχεράνει σημαντικά τη δυνατότητα μεταφοράς από χώρα σε χώρα.