ΕΛΛAΔΑ
Εκκλησία της Ελλάδος: Είπε όχι για τα ομόφυλα ζευγάρια, αλλά απέρριψε και τις λαοσυνάξεις
Ποιοι ιεράρχες ήθελαν σκληρότερη στάση και τι πρότειναν - Κυβέρνηση: Σεβαστές οι απόψεις της Εκκλησίας, κανένα περαιτέρω σχόλιο - Την Τετάρτη στο υπουργικό το σχέδιο νόμου
Συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα, Τρίτη, η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου στο Συνοδικό Μέγαρο της Μονής Πετράκη, προκειμένου να συζητηθεί ο προς κατάθεση νέος νόμος για τον πολιτικό γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και οι επιμέρους διατάξεις περί υιοθεσίας τέκνων από αυτά.
Το ομόφωνο «όχι» της Εκκλησίας ενάντια στο νομοσχέδιο, που πρόκειται να κατατεθεί, συνοψίζει τη στάση της. Την ίδια στιγμή, ο Αρχιεπίσκοπος απηύθυνε μήνυμα ενότητας και ήπιων τόνων από τους πάντες στη διαχείριση της κατάστασης. Ο ίδιος διατηρεί πάντα ανοιχτές τις γέφυρες επικοινωνίας με τους εκπροσώπους της Πολιτείας.
Ειδικότερα, στη σύντομη προσφώνησή του, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για το λόγο της έκτακτης συνεδρίασης και σχολιάζοντας, τόνισε πως «πρόκειται για μία νέα πραγματικότητα, που στόχο έχει, όχι μόνον να αλλοιώσει την κοινωνική συνοχή της πατρίδας μας αλλά και να εισαγάγει νέες μορφές οικογένειας καθώς και να κανονικοποιήσει τη σχέση μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου.
Παράλληλα, δημιουργούνται πολλές προκλήσεις του ιερού και μεγάλου μυστηρίου του γάμου, θίγονται τα παραδοσιακά πρότυπα του πατέρα και της μητέρας, ενώ επιχειρείται αλλαγή στις διατάξεις του οικογενειακού δικαίου με κεντρική, αυτή του θεσμού της οικογένειας. Στη συνέχεια, υπογράμμισε ότι, από τούδε και στο εξής, «θα μιλήσει η Ιεραρχία», αναφέροντας την επιθυμία του να «διατηρηθεί άρρηκτη η ιερότητα του Σώματος της Ιεραρχίας» και ότι «προσεύχεται στο Θεό να το φωτίσει για τις δύσκολες αποφάσεις που πρέπει να λάβει».
Κύριος εισηγητής ήταν ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.Νικόλαος με θέμα «Εκκλησία και θέσπιση γάμου μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου». Στην εισήγηση, αναπτύχθηκαν οι ακόλουθες υποενότητες: «Η σημερινή πραγματικότητα», «Η Ελληνική επικαιρότητα», «Δικαίωμα και υποχρέωση της Ιεράς Συνόδου», «Βιολογικό υπόβαθρο του φύλου», «Τί είναι ο γάμος; Αγιασμός του φύλου», «Εκτροπές από τη φυσιολογία», «Η αξία του ανθρώπου», «Συνέπειες του προτεινόμενου νόμου», «Νομική διάσταση», «Γενικές σκέψεις», «Συνοπτικά σχόλια, σχόλια στους ισχυρισμούς της κυβέρνησης και καταληκτικές σκέψεις».
Ακολούθησε συζήτηση επί της εισήγησης του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Μεσογαίας, κατά την οποία έλαβαν το λόγο πολλοί αρχιερείς και τέλος, συντάχθηκε ανακοινωθέν σχετικά με τον ομόφυλο γάμο και την ομόφυλη γονεϊκότητα αφού συγκροτήθηκε η Επιτροπή Τύπου από τους Μητροπολίτες Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεο, Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονα, Θεσσαλλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων κ. Τιμόθεο.
Όχι λαοσυνάξεις - Η Εκκλησία υιοθετεί ήπιους τόνους
«Η Ιεραρχία είναι ένα Σώμα που βουλεύεται, χωρίς να της γίνονται ‘φροντιστήρια’» είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, εκπροσωπώντας την τριμελή Επιτροπή Τύπου της Ιεράς Συνόδου, που συστάθηκε σήμερα, δηλώνοντας παράλληλα την πεποίθησή του πως δεν πρόκειται να γίνουν λαοσυνάξεις. Δεν αρνήθηκε ότι μεταξύ των πολλών απόψεων και προτάσεων που ακούστηκαν, υπήρξαν και οι «δυναμικότερες», οι οποίες μιλούσαν για «κινητοποιήσεις».
Σύμφωνα με πληροφορίες του ekklisiaonline, πιο αιχμηρή ήταν η στάση των μητροπολιτών Κέρκυρας κ. Νεκτάριου και Πειραιώς κ. Σεραφείμ. Οι δύο μητροπολίτες τήρησαν μια πιο σκληρή γραμμή και πρότειναν στο σώμα της Ιεραρχίας να επιβληθούν «κυρώσεις» σε όσους βουλευτές ψηφίσουν το νομοσχέδιο, ακόμη και την επιβολή επιτιμίου.
Επίσης, ο μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος πρότεινε να διοργανωθεί συλλαλητήριο, ως αντίδραση στο νομοσχέδιο.
Και οι δύο προτάσεις, ωστόσο, απορρίφθηκαν από την Ιεραρχία.
Μέχρι στιγμής, «η Ιεραρχία αποφάσισε τα τρία βήματα -την αποστολή επιστολής στους βουλευτές των κομμάτων, τη σύνταξη κειμένου που θα αποσταλεί στις Μητροπόλεις για να αναγνωστεί στις 4 Φεβρουαρίου και τέλος, την εξουσιοδότηση των Μητροπολιτών να αναλάβουν πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας».
«Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, θα γίνουν περαιτέρω σκέψεις για τα επόμενα βήματα» δήλωσε ενώ, όπως πρόσθεσε, «δεν ετέθη θέμα απόσυρσης του νομοσχεδίου. Εφόσον δε τεθεί το νομοσχέδιο σε διαβούλευση και κληθούμε, η Εκκλησία θα παρουσιαστεί στη Βουλή».
Και συνέχισε: «Εκφράζουμε έναν ολόκληρο κόσμο εκκλησιαστικό, που είναι σε μεγάλη ανησυχία. Και η Εκκλησία κρατάει αυτό τον κόσμο σε ισορροπίες γιατί αν τον άφηνε, δεν ξέρει που θα πήγαινε... εμείς λέμε τη θεολογία και τη βασική θέση της Εκκλησίας για την οικογένεια, ότι αλλάζει ο πατροπαράδοτος θεσμός της οικογένειας. Μιλάμε για το συμφέρον και το δικαίωμα του παιδιού».
Αντί, μάλιστα, του θέματος του γάμου των ομοφύλων, μείζονα θέματα προς συζήτηση, θα έπρεπε να είναι στις μέρες μας «το θέμα του στηριγμού των πολυτέκνων οικογενειών, το δημογραφικό πρόβλημα, το οποίο είναι κατεξοχήν εθνικό θέμα, η υπογεννητικότητα. Πού θα πάμε ως έθνος;» κατέληξε ο ίδιος.
Οι σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας - Ο νόμος πρέπει να παιδαγωγεί, όχι να ικανοποιεί
«Είμαστε κάθετα αντίθετοι στο νομοσχέδιο» δηλώνουν οι Ιεράρχες. «Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος ηγείται και δεν άγεται. Ηγείται, γιατί με αποφασιστικό τρόπο είπε τις απόψεις της, τη θεολογία της ενώ στο ανακοινωθέν, υπάρχει ταυτόχρονα η νομική σκέψη για το νομοσχέδιο. Επομένως, η στάση μας είναι ένας συγκερασμός των δύο, προκειμένου να μην καταργείται ο πατροπαράδοτος θεσμός της οικογένειας» σημειώνει ο κ. Ιερόθεος.
Σχετικά με το αν η Πολιτεία λαμβάνει ή όχι υπόψη τις απόψεις της Εκκλησίας για το θέμα του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών, ο κ. Ιερόθεος, μιλώντας εκ μέρους της Ιεραρχίας, υπογράμμισε: «Υπάρχει μία σχέση και μία διαφορετικότητα μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας. Η Πολιτεία νομοθετεί και πρέπει να λαμβάνει υπόψη την κοινωνία και όχι μερικές επιμέρους περιπτώσεις». Παραπέμποντας δε στα Ηθικά του Αριστοτέλη, υπενθύμισε πως «σκοπός της Πολιτείας είναι να συνθέτει νόμους, που να κινούνται μεταξύ αρετής και ενότητας της κοινωνίας προς παιδαγώγηση του λαού, όχι απλώς για να ικανοποιεί τα δικαιώματα και τα συμφέροντα μίας τάξης. Άρα ο νόμος είναι παιδαγωγός».
Σε ό,τι αφορά τις σχέσεις μεταξύ των δύο πυλώνων, Εκκλησίας και Κράτους, ο κ. Ιερόθεος τόνισε: «Υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ του Αρχιεπισκόπου και του Πρωθυπουργού και των άλλων αρχηγών των κομμάτων. Ο Αρχιεπίσκοπος δεν διασπά τις γέφυρες επικοινωνίας, πάντα έχει επικοινωνία με όλους». Σπεύδει, επίσης, να διευκρινίσει πως δεν τίθεται θέμα διαχωρισμού Εκκλησίας και Κράτους: «H Εκκλησία βρίσκεται εντός της Πολιτείας, κανείς στο κράτος δεν είναι ανεξάρτητος. Ούτε μπορεί η Εκκλησία μπορεί να είναι ‘κράτος εν κράτει’ -όπως στο Βατικανό. Εκείνο που υπάρχει, είναι η οριοθέτηση των σχέσεων εκκλησιαστικής και κρατικής διοίκησης».
Ποια στάση κρατά η Εκκλησία απέναντι στους ομοφυλόφιλους και στα παιδιά τους; «Η Εκκλησία έχει δύο βασικά έργα: Nα ομολογεί την πίστη της και να κάνει ποιμαντική, καθώς είναι από τη φύση της ‘θεραπευτήριο’ - και για τους ετερόφυλους και για τους ομόφυλους. Ποιμαντική κανει σε εκείνους, που θέλουν με βασική προϋπόθεση, να υπάρχει μετάνοια», διευκρινίζει ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Τύπου της Ιεραρχίας, κ. Ιερόθεος.
Όσο για το τι θα γίνει με τα παιδιά των ομοφυλόφιλων ζευγαριών, όπως αναφέρει «είναι ένα σοβαρό θέμα, για το οποίο δεν πήραμε σήμερα απόφαση. Η Εκκλησία το παραπέμπει στις Συνοδικές Επιτροπές. Παλιά υπήρχε η κατήχηση. Εισήχθη ο νηπιοβαπτισμός, επειδή έχουμε εμπιστοσύνη ότι θα αναπτυχθούν σε χριστιανικές οικογένειες. Κι έχουμε εμπιστοσύνη στον ανάδοχο ο οποίος θα αναλάβει να του διδάξει. Όταν υπάρχουν τέτοιες ‘οικογένειες’, που στην πραγματικότητα καταστρατηγούν το γάμο ως μυστήριο, υπάρχει πρόβλημα. Το τί θα υπάρξει, θα το λύσει και θα το αποφασίσει η Εκκλησία».
Όπως υπογραμμίζει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου, «η Εκκλησία δεν είναι εναντίον των αμαρτωλών αλλά είναι κατά της αμαρτίας. Σε όλη της διαδρομή, η Εκκλησία δείχνει ότι είναι ανεκτική σε όλους όταν υπάρχει μετάνοια και πρέπει να συμπεριφέρεται με αγάπη. Ακόμη και ο Απόστολος Παύλος, πριν ήταν διώκτης. Και δεν ξέρουμε κατά πόσο κάποιος που σήμερα είναι εναντίον ή εκτός της Εκκλησίας, αύριο μπορεί να γίνει πιο πιστός απ’όλους μας».
Η στάση απέναντι στους βουλευτές που θα υπερψηφίσουν το νομοσχέδιο
Δεδομένης της προοπτικής ψήφισης του νομοσχεδίου στη Βουλή με μεγάλη πλειοψηφία, οι βουλευτές είναι για την Εκκλησία «οι εμπνευστές και οι συνευδοκούντες. Δηλαδή, έχουν βαρύτατη ευθύνη έναντι της κοινωνίας και των μελλοντικών γενεών. Και έναντι των παιδιών που θα μεγαλώσουν και θα ανατραφούν σε τέτοιες ‘οικογένειες’», τόνισε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου.
Άραγε, διαπράττουν αμαρτία οι βουλευτές που θα ψηφίσουν το νομοσχέδιο; «Εμείς λέμε πως ‘η Εκκλησία νουθετεί, δεν νομοθετεί’. Ταυτόχρονα, όμως, η Εκκλησία δεν δέχεται να επεμβαίνουν οι νομοθετούντες και να καθορίζουν τι είναι ‘αμαρτία’ και τι όχι. Όπως εμείς λέμε την άποψή μας χωρίς να επεμβαίνουμε δυναμικά, έτσι κι εκείνοι δεν πρέπει να ορίζουν τί είναι ‘αμαρτία’ -η ομοφυλοφιλία για την Εκκλησία είναι αμαρτία. Είναι εκτροπή από το νόμο του Θεού», ενώ πρόσθεσε «δεν μπορούμε να καταλάβουμε, γιατί αυτός ο υπερβολικός ζήλος όταν αυτό έχει συνέπειες στην ενότητα του κοινωνικού ιστού ή ακόμη και την ενότητα του πολιτικού κόσμου. Και της ιδίας της κυβερνητικής παράταξης».
Η συνεδρίαση, η οποία ξεκίνησε στις 9.00 πμ, συνήλθε με πλήρη απαρτία ενώ νωρίτερα τελέστηκε αρχιερατική Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν.Ασωμάτων Πετράκη, ιερουργήσαντος του Μητροπολίτη Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας κ.Ειρηναίου. Στη συνέχεια, εψάλη η ακολουθία για την έναρξη των εργασιών της Συνόδου.
Το σχόλιο της κυβέρνησης
Από την άλλη πλευρά, με μόλις οκτώ λέξεις σχολίασαν στελέχη του Μεγάρου Μαξίμου την ομόφωνη αντίδραση της Ιεράς Συνόδου στην ειλημμένη κυβερνητική απόφαση για θεσμοθέτηση του γάμου ομόφυλων ζευγαριών: «Σεβαστές οι απόψεις της εκκλησίας. Κανένα περαιτέρω σχόλιο».
Υπενθυμίζεται ότι το σχετικό νομοσχέδιο επρόκειτο να συζητηθεί σήμερα Τρίτη στο υπουργικό συμβούλιο, ωστόσο η συνεδρίαση αναβλήθηκε λόγω της γρίπης Η1Ν1 που προσέβαλε τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Μετά τη βελτίωση της υγείας του, η παρουσίαση του νομοσχεδίου στο υπουργικό συμβούλιο θα γίνει την Τετάρτη (24/1) στις 12:00 από τον αρμόδιο υπουργό Άκη Σκέρτσο.
Το ανακοινωθέν της Εκκλησίας της Ελλάδας
Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, σήμερα με μοναδικό θέμα την εξαγγελθείσα νομοθέτηση γάμου και «τεκνοθεσίας» υπέρ ζευγαριών του ιδίου φύλου. Μετά την καθιερωμένη προσευχή, η Σύνοδος άκουσε την εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου, επί της οποίας ακολούθησε διάλογος, και εκφράζει ομόφωνα τις θέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος επί του θέματος, ως εξής:
«1. Η θεολογία της Εκκλησίας για τον γάμο απορρέει από την Αγία Γραφή, τη διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας και τη διάταξη του Μυστηρίου του Γάμου και φαίνεται καθαρά στην Ακολουθία του Μυστηρίου αυτού. Ο σκοπός του χριστιανικού γάμου είναι η δημιουργία καλής συζυγίας και οικογένειας, η ανάπτυξη παιδιών ως καρπών της εν Χριστώ αγάπης των δύο συζύγων και η σύνδεσή τους με την εκκλησιαστική ζωή.
Η Εκκλησία αποδέχεται για τη σχέση άνδρα-γυναίκας και παιδιών ότι:
α) η δυαδικότητα των φύλων και η συμπληρωματικότητά τους δεν αποτελούν κοινωνικές επινοήσεις, αλλά προέρχονται από τον Θεό («... καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ ̓ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς. καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε...», Γένεσις 1, 27-28),
β) η ιερότητα της ένωσης άνδρα και γυναίκας παραπέμπει στη σχέση του Χριστού και της Εκκλησίας («... ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ... τό μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν Ἐκκλησίαν», Απ. Παύλου, Προς Εφεσίους 5, 28),
γ) ο χριστιανικός γάμος δεν είναι απλή συμφωνία συμβίωσης, αλλά Ιερό Μυστήριο, μέσω του οποίου παρέχεται η χάρη του Θεού στη σχέση κοινωνίας άνδρα και γυναίκας με στόχο την κοινή τους πορεία προς τη θέωση –και αυτή η ευλογημένη πορεία αφορά όλα τα ζεύγη με ή χωρίς παιδιά,
δ) ο πατέρας και η μητέρα είναι συστατικά στοιχεία της παιδικής και της ενήλικης ζωής («Τίμα τόν πατέρα σου καί τήν μητέρα σου», Έξοδος 20, 12).
2. Προφανώς η Πολιτεία νομοθετεί, αλλά αυτή η παράμετρος ούτε στερεί την ελευθερία του λόγου από την Εκκλησία ούτε απαλλάσσει την Εκκλησία από το καθήκον ενημέρωσης του πιστού λαού ούτε μπορεί να της υποδείξει σε τι συνίσταται η αμαρτία. Η Εκκλησία δεν νομοθετεί και δεν φέρει ευθύνη για τους νόμους. Αν σιωπήσει, όμως, φέρει βαρύτατη ευθύνη και αυτοκαταργείται.
3. Από το 2015 το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει σε ζευγάρια του ιδίου φύλου όλα τα δικαιώματα και τις δυνατότητες του γάμου με κύρια εξαίρεση τη δυνατότητα απόκτησης παιδιών με υιοθεσία ή παρένθετη κύηση.
Το σύνθημα της «ισότητας στον γάμο» αποβλέπει σε ένα στόχο, στην απόκτηση παιδιών από «ομόφυλα ζευγάρια».
4. Ανακοινώθηκε ότι θα επιτρέπεται ο «ομόφυλος γάμος» και η «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας και (με διάφορες διόδους) μέσω παρένθετης κύησης. Οι εμπνευστές του νομοσχεδίου και οι συνευδοκούντες σε αυτό προωθούν την κατάργηση της πατρότητας και της μητρότητας και τη μετατροπή τους σε ουδέτερη γονεϊκότητα, την εξαφάνιση των ρόλων των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια και θέτουν πάνω από τα συμφέροντα των μελλοντικών παιδιών τις σεξουαλικές επιλογές των ομοφυλόφιλων ενηλίκων. Με βάση το νομοσχέδιο, ομοφυλόφιλοι μονογονείς θα μπορούν να επιβάλουν στο παιδί τους τον σύντροφό τους ως «πατέρα 2» ή ως «μητέρα 2».
5. Η νομοθετική αυτή πρωτοβουλία καταδικάζει μελλοντικά παιδιά να μεγαλώσουν χωρίς πατέρα ή μητέρα σε ένα περιβάλλον σύγχυσης των γονεϊκών ρόλων. Η μονογονεϊκή οικογένεια είναι διαφορετική περίπτωση. Προκαλεί στέρηση του ενός γονέα, αλλά όχι σύγχυση των ρόλων των γονέων. Αντίθετα, η ομοφυλοφιλική συμβίωση προξενεί και τα δύο. Επιπλέον, τα παιδιά αυτά συχνά δεν θα έχουν δυνατότητα γνωριμίας με τον άλλο βιολογικό γονέα τους. Δεν θα έχουν επίσης το προσωπικό βίωμα της παρουσίας του άλλου φύλου (αντίθετου των «ομόφυλων γονέων» τους) μέσα σε μία ετερόφυλη σχέση. Τα παιδιά με πατέρες 1 και 2 ή με μητέρες 1 και 2 (ή και παραπάνω) θα είναι τα θύματα ενός αφύσικου μηχανισμού τεκνοθεσιών.
6. Δημοσιοποιήθηκε ότι: α) θα επιτρέπεται στα «ομόφυλα ζευγάρια» η από κοινού υιοθεσία και η υιοθεσία από τον «ομόφυλο σύζυγο» του γονέα (θα ισχύσει και για τα σημερινά παιδιά από παρένθετη κύηση), β) δεν θα επιτρέπεται στην Ελλάδα η παρένθετη κύηση υπέρ «ομόφυλου ζευγαριού», αλλά αυτή θα αναγνωρίζεται, αν έγινε νόμιμα σε άλλο κράτος. Οι ρυθμίσεις αυτές θα αποτελέσουν κίνητρα για την εκμετάλλευση ευάλωτων γυναικών.
Εάν τα προαναφερθέντα ισχύσουν, πρόκειται για ένα ναρκοθετημένο νομοσχέδιο με αντιφάσεις και τρόπους παράκαμψης των απαγορεύσεών του (μέσω κυήσεων στο εξωτερικό) και είναι πιθανή η καταδίκη της Ελλάδας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων λόγω διακρίσεων, οπότε η χώρα θα αναγκασθεί να νομοθετήσει και στο έδαφός της την παρένθετη κύηση.
7. Το νομοσχέδιο καταργεί όχι μόνο κανόνες βιοηθικής, χριστιανικές αξίες και την ελληνική οικογενειακή παράδοση, αλλά ανατρέπει τα δικαιώματα μελλοντικών παιδιών και τους ρόλους των φύλων ως στοιχείων συνοχής της κοινωνίας –και αυτό αφορά τον καθένα, έστω και αν δεν αποδέχεται τη χριστιανική ηθική. Το ερώτημα που αιωρείται αναπάντητο είναι τελικά: Ποιος είναι ο ουσιαστικός λόγος αυτής της απόφασης που αλλάζει συνολικά και άρδην τον θεσμό του γάμου και την ιδιότητα του γονέα και γιατί προωθείται με τόση επιμονή;
8. Η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίζει μόνο το Ιερό Μυστήριο του χριστιανικού γάμου και απορρίπτει τον πολιτικό γάμο ασχέτως φύλου. Εν προκειμένω τάσσεται κατά του πολιτικού γάμου «ομόφυλων ζευγαριών» για τον πρόσθετο λόγο ότι αυτός οδηγεί αναπόδραστα σε «ομόφυλη γονεϊκότητα» μέσω υιοθεσίας ή παρένθετης κύησης. Η νομοθέτηση αυτή συγκρούεται τόσο με τη χριστιανική ανθρωπολογία, όσο και με το καθήκον της κοινωνίας να εξασφαλίζει στα παιδιά ευημερία και σωστή ανατροφή, αλλά και με το δικαίωμα των παιδιών να έχουν πατρική και μητρική παρουσία και φροντίδα. Για όλους τους προηγούμενους λόγους και με αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης και αγάπης, η Αγία Εκκλησία μας είναι κάθετα αντίθετη προς το προωθούμενο νομοσχέδιο.
9. Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας αποφάσισε: α) τη σύνταξη σχετικής επιστολής με τις θέσεις της προς τα αξιότιμα μέλη της Βουλής των Ελλήνων, β) την ανακοίνωση των θέσεών της στους Ιερούς Ναούς την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024 και τη διάθεση σχετικού φυλλαδίου «Προς τον Λαό» μέσω των Ιερών Ναών και της ιστοσελίδας της, γ) την παροχή εξουσιοδότησης προς κάθε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη να προχωρήσει, εντός της επαρχίας του και κατά την έμφρονα ποιμαντική κρίση του, σε πρωτοβουλίες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ως προς την επικείμενη νομοθέτηση και τον θεσμό της οικογένειας.
Εκ της Ιεράς Συνόδου της
Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος»
Φωτογραφία via Eurokinissi