ΕΛΛAΔΑ
ΔΕΔΔΗΕ: Απαραίτητη η ταυτοποίηση χρηστών του δικτύου μέσω κινητού
Σύμφωνα με το ΔΕΔΔΗΕ τόσο η μηνιαία καταμέτρηση όσο και ο στόχος της βελτιστοποίησης της εξυπηρέτησης των συμβεβλημένων καταναλωτών ηλεκτρικής απαιτούν ο ΔΕΔΔΗΕ να έχει πρόσβαση στα κινητά τηλέφωνα των χρηστών του δικτύου.
Καλύτερη σχέση με τους πελάτες του και ξεκάθαρη εικόνα για την πελατειακή του βάση στοχεύει να έχει ο ΔΕΔΔΗΕ και γι' αυτό εισηγήθηκε στη ΡΑΑΕΥ να έχει στοιχεία του κινητού τηλεφώνου του εκάστοτε συμβεβλημένου χρήστη παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Ειδικότερα, στις σημειακές τροποποιήσεις του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης (Απόφαση ΡΑΕ 1443/2020, ΦΕΚ Β΄ 4737), που εισηγείται ο ΔΕΔΔΗΕ στη Ρυθμιστική Αρχή, περιλαμβάνονται δύο αλλαγές:
- Η δυνατότητα πρόσβασης του διαχειριστή στο κινητό τηλέφωνο των πελατών του και
- η πρόβλεψη ότι οι μετρήσεις θα γίνονται σε μηνιαία βάση.
Σύμφωνα με το ΔΕΔΔΗΕ τόσο η μηνιαία καταμέτρηση όσο και ο στόχος της βελτιστοποίησης της εξυπηρέτησης των συμβεβλημένων καταναλωτών ηλεκτρικής απαιτούν ο ΔΕΔΔΗΕ να έχει πρόσβαση στα κινητά τηλέφωνα των χρηστών του δικτύου.
Τι αναφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ
Όπως αναφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ : "Στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό και την πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της αλλά και τη βελτιστοποίηση των παρεχομένων υπηρεσιών της προς τον πελάτη/ καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας κρίνει αναγκαίο στη σχετική διαδικασία δηλώσεων (με έμφαση στις δηλώσεις εκπροσώπησης - παύσης εκπροσώπησης) των Προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας να προβλέπεται πλέον ρητά ο εκάστοτε αρμόδιος Προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας να δηλώνει στο ΔΕΔΔΗΕ τουλάχιστον έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου του συμβεβλημένου χρήστη.
Ο ΔΕΔΔΗΕ θα δύναται να επικοινωνεί άμεσα με τους πελάτες/συμβεβλημένους καταναλωτές για την επικείμενη υλοποίηση των αιτημάτων τους, αποφεύγοντας με τον τρόπο αυτό άσκοπες μεταβάσεις και μειώνοντας δραστικά τον χρόνο ολοκλήρωσής τους, ενώ παράλληλα θα διευκολύνονται σημαντικά και όλες οι άλλες απαραίτητες ενημερώσεις/επικοινωνίες μεταξύ ΔΕΔΔΗΕ και καταναλωτή/πελάτη συμπεριλαμβανομένων και ειδοποιήσεων για διενέργεια επικείμενων καταμετρήσεων".
Ποιες είναι οι τροποποιήσεις
Η εταιρεία εισηγείται στη ΡΑΑΕΥ τις εξής τροποποιήσεις:
- Το άρθρο 7 παρ. 1 σημείο Β του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης τροποποιείται και αντικαθίσταται ως ακολούθως : «Την επωνυμία του Πελάτη και την ταχυδρομική διεύθυνση της εγκατάστασής του που αντιστοιχεί στον ως άνω Μετρητή Φορτίου, καθώς και στοιχεία επικοινωνίας του Πελάτη (όνομα εκπροσώπου επικοινωνίας, ταχυδρομική διεύθυνση εκπροσώπου επικοινωνίας, τρέχον/ισχύον αριθμός κινητού τηλεφώνου, δ/νση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).».
- Το άρθρο 7 παρ. 2 σημείο Β του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης τροποποιείται και αντικαθίσταται ως ακολούθως : «Την επωνυμία του Πελάτη και την ταχυδρομική διεύθυνση της εγκατάστασής του που αντιστοιχεί στον ως άνω Μετρητή Φορτίου, καθώς και στοιχεία επικοινωνίας του Πελάτη (όνομα εκπροσώπου επικοινωνίας, ταχυδρομική διεύθυνση εκπροσώπου επικοινωνίας και τηλέφωνο), στα οποία υποχρεωτικά θα συμπεριλαμβάνεται και ο τρέχον/ισχύον αριθμός του κινητού τηλεφώνου του Πελάτη».
- Το άρθρο 8 παρ. 1 σημείο Β του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης τροποποιείται κας αντικαθίσταται ως ακολούθως : «Την επωνυμία του Πελάτη και την ταχυδρομική διεύθυνση της εγκατάστασής του που αντιστοιχεί στην ως άνω παροχή, καθώς και, ειδικά για Εντολή Επανενεργοποίησης Μετρητή Φορτίου, στοιχεία επικοινωνίας του Πελάτη (όνομα εκπροσώπου επικοινωνίας και τηλέφωνο) στα οποία υποχρεωτικά θα συμπεριλαμβάνεται και ο τρέχων/ισχύων αριθμός του κινητού τηλεφώνου του Πελάτη».
- Η ΡΑΑΕΥ, έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση εισήγηση του ΔΕΔΔΗΕ για τη σημειακή τροποποίηση του Εγχειριδίου Μετρητών και Μετρήσεων (Απόφαση ΡΑΕ 30/2020, ΦΕΚ Β΄ 370) προκειμένου για την αλλαγή της συχνότητας διενέργειας καταμετρήσεων.