ΕΛΛAΔΑ
Αδιανόητο: 11χρονη μαθήτρια πήγε με τσεκούρι στο σχολείο!
Πρωτοφανές περιστατικό σε Δημοτικό της Αττικής - Μεγάλη η αναστάτωση και προστριβές μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών
Μεγάλη ανησυχία σε γονείς και μαθητές σχολείου της δυτικής Αττικής αλλά και προστριβές με το εκπαιδευτικό προσωπικό φαίνεται να έχει προκαλέσει – σύμφωνα με το in.gr – περιστατικό επανειλημμένης μεταφοράς κι επίδειξης μικρού τσεκουριού αναρρίχησης από 11χρονη μαθήτρια, το οποίο είχαν αγοράσει οι γονείς της.
Γονείς μαθητών αποδίδουν σε δασκάλους του εν λόγω σχολείου προσπάθεια απόκρυψης και υποβάθμισης των συγκεκριμένων συμβάντων με δεδομένους τους κινδύνους που μπορεί να διέτρεχαν τα παιδιά τους. Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για υπερβολές επισημαίνοντας ότι διαχειρίστηκαν με πολλή προσοχή τα δύο περιστατικά.
Σύμφωνα λοιπόν με την ηλεκτρονική αλληλογραφία γονέων κι εκπαιδευτικών η αναστάτωση ξεκίνησε όταν στις 12 Ιανουαρίου 2024 τέθηκε ερώτηση από τους γονείς ενός παιδιού στον Σύλλογο Γονέων, αν η διεύθυνση του σχολείου τους είχε ενημερώσει για την εμφάνιση «αιχμηρού αντικειμένου» στον προαύλιο χώρο του σχολείου, κατά την ώρα του διαλείμματος.
Ακολούθησε συνάντηση με την διευθύντρια του σχολείου όπου φέρεται να επιβεβαιώθηκε η επίδειξη του μικρού τσεκουριού από την μαθήτρια. Με συμπληρωματική αναφορά επισημάνθηκε ότι δεν υπήρχε γνώση πόσο καιρό μετέφερε η 11χρονη το εν λόγω επικίνδυνο αντικείμενο και γιατί το έπραξε .
Μεγάλη αναστάτωση
Θα πρέπει ακόμη να σημειωθεί ότι στο σχολείο έφτασε ψυχολόγος που συνομίλησε και με την ίδια τη μαθήτρια. Η υπόθεση με το τσεκούρι στο σχολείο φαίνεται να έγινε ευρύτερα γνωστή όταν στις 29 Ιανουαρίου στάλθηκε από τους εκπαιδευτικούς ηλεκτρονικό σημείωμα προς όλους τους γονείς ζητώντας να ελέγχουν τις τσάντες των παιδιών τους «ώστε να μην περιέχουν αντικείμενα που απαγορεύονται στο σχολείο, όπως αιχμηρά αντικείμενα, κινητά τηλέφωνα, παιχνίδια, μεγάλο χρηματικό ποσό».
Μετά από αυτό υπήρξε περαιτέρω ανησυχία σε πολλούς γονείς που άσκησαν έντονη κριτική στα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού για εσφαλμένη διαχείριση του περιστατικού και για παραπληροφόρηση τους. Από την άλλη πλευρά σε απάντηση των δασκάλων του συγκεκριμένου σχολείου σημειωνόταν ότι "το εν λόγω αντικείμενο ήρθε δύο φορές στο σχολείο".
Την πρώτη φορά λίγο τις διακοπές των Χριστουγέννων. Ήταν τότε που η μαθήτρια επιδείκνυε το τσεκούρι στο διάλειμμα και είχε μόλις αγοραστεί από τους γονείς της.
Η δεύτερη φορά ήταν 4 ημέρες μετά την επιστροφή από τις γιορτές, και ήταν τότε που το αντιλήφθηκε η δασκάλα. Αμέσως ξεκίνησε η διερεύνηση και η αντιμετώπιση του συμβάντος με παιδαγωγική λεπτότητα και χειρισμούς, αλλά και με το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Τι δήλωσε το παιδί
Έγιναν αλλεπάλληλες συζητήσεις με το παιδί, ώστε να διερευνηθεί εις βάθος η πράξη και η σκοπιμότητα της. Το παιδί κατανόησε απόλυτα την επικινδυνότητα του αντικειμένου, δήλωσε τη μεταμέλειά του και τη μη επανάληψη της πράξης. Ήταν μια απερίσκεπτη παιδική πράξη χωρίς καμία υποψία επιθετικού υπόβαθρου και διάθεση χρήσης, ήθελε να το δείξει στους συμμαθητές της. Έγιναν αλλεπάλληλες συζητήσεις με τη γονέα τόσο από τη δασκάλα όσο κι από εμένα για τη σοβαρότητα και επικινδυνότητα τέτοιων πράξεων και για την ευθύνη του κάθε γονέα να έχει τον έλεγχο των αντικειμένων που φέρνει το κάθε παιδί στο σχολείο. Η γονέας παραδέχθηκε και ανέλαβε την ευθύνη του ελλιπούς ελέγχου».
Φωτογραφία αρχείου via EUROKINISSI/Γιάννης Παναγόπουλος