Ο παπάς, ο αφορισμός και ο Νίκος Καζαντζάκης

Για ποιον άραγε "προορίζει" τον αφορισμό η Εκκλησία, αν όχι για έναν παιδεραστή ιερωμένο;

Εύστοχο και καυστικό - όπως το συνηθίζει - το σχόλιο της Έλενας Ακρίτα με αφορμή την υπόθεση του παπά στη Μάνη που βίαζε το 12χρονο κοριτσάκι.

Μιλά για "ποινή χάδι" στον ιερωμένο και υπενθυμίζει με νόημα ότι "τον αφορισμό, την εσχάτη των ποινών η Εκκλησία της Ελλάδας την φυλάει απ’ ο,τι φαίνεται για κάτι... λογοτεχνικά αποβράσματα τύπου Καζαντζάκη, Ροίδη και Λασκαράτου..."

Γράφει η Έλενα Ακρίτα:

"Ποινή χάδι για τον παιδεραστή παπά. Η μητρόπολη Μάνης τον τιμωρεί με ‘αργία’, σύμφωνα λέει με τις κείμενες εκκλησιαστικές διατάξεις. Όμως στην αργία, ισόβια ή προσωρινή (ούτε καν αυτό δεν διευκρινίζεται στην απόφαση) ο ιερέας παραμένει κληρικός και το ιερατικό του αξίωμα διατηρείται ανέπαφο.
Αντίθετα στην καθαίρεση - η πιο βαριά ιερατική ποινή - ο τιμωρημένος χάνει οριστικά τόσο την ιερατική του ιδιότητα, όσο και τα προνόμια που απορρέουν από αυτήν. Ο παπάς δηλαδή πετιέται έξω από την εκκλησία και ξαναγίνεται λαϊκός, όπως ήταν πριν χειροτονηθεί.
Η αργία γι’ αυτόν τον άθλιο που μαστίγωνε αλύπητα και βίαζε ένα κοριτσάκι σημαίνει πως τον παύουν από τα καθήκοντα του για ένα διάστημα και μετά επιστρέφει σε αυτά σαν να μην τρέχει κάστανο. Και μισθός και σύνταξη κι απ’ όλα τα κομφόρ.
Και φυσικά ούτε λόγος για αφορισμό. Αυτή την εσχάτη των ποινών η Εκκλησία της Ελλάδας την φυλάει απ’ ο,τι φαίνεται για κάτι... λογοτεχνικά αποβράσματα τύπου Καζαντζάκη, Ροίδη και Λασκαράτου.
Υ.Γ. Ξέρω ξέρω...αν δεν τελεσιδικήσει πρώτα...

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ