ΕΙΔΑ-ΑΚΟΥΣΑ

Το Καστέλι δεν ακυρώνει τη Σητεία

Σε συμβατή αναπτυξιακή τροχιά τα δύο αεροδρόμια

No profile pic

Η σύγχυση, εσκεμμένη ή όχι, εύλογα δημιουργεί ερωτηματικά. Μάλιστα, αρκετές φορές γίνεται πολύς λόγος για το τίποτα. Βέβαια, υπάρχουν περιπτώσεις που οι σκοπιμότητες «βγάζουν μάτι».  Άλλωστε, ο δημόσιος βίος είναι επιρρεπής στη διαστρέβλωση, στον αποπροσανατολισμό, ακόμη και στις κακόβουλες μεθοδεύσεις.

Παρ’ όλα αυτά χρειάζεται να ξεχωρίζουμε την αλήθεια από το ψέμα, βλέποντας την πραγματικότητα, δίχως παραμορφωτικούς φακούς. Έτσι, εξάλλου, θα ξέρουμε τι ακριβώς συμβαίνει. Αλλά και θα προστατεύουμε τον εαυτό μας και τους άλλους από τον κίνδυνο να πέσουμε θύματα είτε ελλιπούς ενημέρωσης είτε παραπληροφόρησης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα όσα ισχυρίζονται, καιρό τώρα, κάποιοι με αφορμή τη σύμβαση του αεροδρομίου στο Καστέλι. Με ευκολία υποστηρίζουν ότι συμπεριλαμβάνει έναν απεχθή όρο, ο οποίος  απαγορεύει την επέκταση και αναβάθμιση του αεροδρομίου Σητείας.

Επειδή μας προβλημάτισε κι εμάς και το ερευνήσαμε, διαπιστώσαμε πως η σύμβαση του αεροδρομίου στο Καστέλι σε καμιά περίπτωση δεν αντιστρατεύεται το αεροδρόμιο Σητείας. Ούτε αμφισβητεί τη σημασία και την αξία του τόσο για την ανάπτυξη της περιοχής όσο και για την εξυπηρέτηση επιβατών και εμπορευμάτων.

Αυτονόητο είναι πως η συγκεκριμένη σύμβαση απλώς υπακούει, όπως όφειλε να κάνει, στους κανόνες της ανταγωνιστικότητας. Κάτι που γίνεται με τις συμβάσεις για όλα τα έργα. 

Με ρήτρες που διασφάλιζαν την ανταγωνιστικότητα κατασκευάστηκαν το αεροδρόμιο στα Σπάτα, η Αττική Οδός, η Εγνατία Οδός και όλα τα μεγάλα έργα. 

Πώς θα γίνει μια επένδυση όταν δεν διασφαλίζεται η ανταγωνιστικότητά της; Το εύλογο αυτό ερώτημα καθιστά απαραίτητες τις σχετικές προβλέψεις.

Από την άλλη, η αντιπαραβολή του αεροδρομίου Σητείας σε αυτό του Καστελίου δεν έχει πρακτικό αντίκρισμα. Ο λόγος είναι πως η εμβέλεια και η αξία του καθενός είναι εντελώς διαφορετικές. 

Το πρώτο καλύπτει τις ανάγκες της Σητείας και του νομού Λασιθίου. Αντιθέτως, το δεύτερο έρχεται να εξυπηρετήσει ευρύτερες ανάγκες μετακίνησης και μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων.

Αξιοσημείωτο είναι πως η σύμβαση για το αεροδρόμιο στο Καστέλι τυγχάνει ευρύτερης πολιτικής υποστήριξης. Εξ ου και δεν τίθεται ζήτημα κομματικής αντιδικίας. Οι πάντες γνωρίζουν ότι η υπογραφή της έγινε κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.

Συνεπώς, το ουσιώδες ζήτημα δεν είναι η δημιουργία σύγχυσης, πόσω μάλλον η εκμετάλλευσή της. Πολύ περισσότερο δεν είναι η καλλιέργεια τοπικών αντιθέσεων. Κάτι τέτοιο θολώνει τα νερά. Και κυρίως λειτουργεί ανασταλτικά στην προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης του νησιού.

Οι τοπικισμοί και οι ανταγωνισμοί είναι επιβλαβείς και αχρείαστοι. Κάθε περιοχή του νησιού μας οφείλει να επενδύσει στα πλεονεκτήματά της. Ιεραρχώντας τις ανάγκες και τις δυνατότητές της, χωρίς να υψώνονται διαχωριστικά τείχη.

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι αναμφίβολα είναι έργο μακράς πνοής για όλη την Κρήτη. Το αεροδρόμιο Σητείας αδιαμφισβήτητα αποτελεί σημαντική αναπτυξιακή υποδομή, που καλύπτει τις τοπικές ανάγκες διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων. Και πρωτίστως διαδραματίζει αποφασιστικό ρόλο στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της.

Ας συμφωνήσουμε, λοιπόν, όλοι στο αυτονόητο: Οι πράξεις που χρειαζόμαστε είναι αυτές της πρόσθεσης και του πολλαπλασιασμού και όχι της διαίρεσης και της αφαίρεσης.


 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση