Η κατάσταση στο ΙΚΑ, η τοποθέτηση του Συλλόγου Εργαζομένων και η οφειλόμενη απάντησή μας!

Αφορμή για τα ρεπορτάζ του Cretalive δίνουν οι δεκάδες αναφορές πολιτών

Με αφορμή το τελευταίο σχόλιο μας και την αποκάλυψη μας για την παραίτηση του τοπικού Διευθυντή του υποκαταστήματος του ΕΦΚΑ Ηρακλείου (πρώην ΙΚΑ), ο Συλλογος Εργαζομένων μας έστειλε την παρακάτω ανακοίνωση την οποία και παραθέτουμε αυτούσια:

"Με απογοήτευση διαπιστώνουμε τον αμείωτο «ζήλο», με τον οποίο  το site σας συνεχίζει στοχευμένα, να κατηγορεί οξύτατα τους εργαζόμενους στο e-ΕΦΚΑ Περιφερειακό Υποκατάστημα Μισθωτών Ηρακλείου, πράγμα που προκαλεί τουλάχιστον θυμηδία, για τους σκοπούς που εξυπηρετούν τέτοιου είδους κακόβουλες δημοσιεύσεις.

Για άλλη μια φορά το δημοσίευμα είναι επιθετικό, ανυπόστατο, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ενώ αφήνει εύλογα την εντύπωση πως πρόκειται για κατευθυνόμενη «ενημέρωση».

Εμείς ως Δ.Σ. αναδεικνύουμε και καταγγέλλουμε πρώτοι  τα προβλήματα και τους παράγοντες που έφτασαν ως την σημερινή κατάσταση.  Υποστελέχωση, αθρόες αποχωρήσεις προσωπικού με συνταξιοδότηση, υλικοτεχνικός εξοπλισμός ξεπερασμένης τεχνολογίας που σέρνεται και φυσικά η βίαιη ενοποίηση όλων των φορέων στον e-ΕΦΚΑ, χωρίς ψηφιοποίηση ασφαλιστικής ιστορίας, αλλά και αλλότριες διατάξεις ασφάλισης και παροχών, ένας σύγχρονος Πύργος της Βαβέλ, έχουν  ως συνέπεια την αδυναμία ουσιαστικά, της έγκαιρης αντιμετώπισης του γεωμετρικά αυξανόμενου όγκου εργασιών- αιτημάτων του πολίτη, που καλούμαστε να διεκπεραιώσουμε. Οι εναπομείναντες εργαζόμενοι καλούμαστε να εξυπηρετήσουμε  μια τεράστια ασφαλιστική περιοχή καταβάλλοντας μέγιστη συλλογική προσπάθεια για την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας. Η κατάσταση επιβαρύνεται καθημερινά, καθώς τ. ΤΣΜΕΔΕ, τ. ΟΓΑ και τ. ΤΣΑΥ «έφεραν» πληθώρα ετεροχρονισμένων- αδιεκπεραίωτων αιτημάτων στο υποκατάστημα μας,  χωρίς το ανάλογο  προσωπικό, και χωρίς καν να εκπαιδευτούμε στα νέα- άγνωστα ως τώρα για εμάς αντικείμενα, εν μέσω  συγκυρίας της επιδημίας.

Επειδή δεν θέλουμε να μιλάμε αόριστα αναφέρουμε πως  τα αιτήματα μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας «Μένουμε σπίτι» και  μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανέρχονται κατά μέσο όρο τα 300 πέραν των πολιτών που εξυπηρετούνται με φυσική παρουσία.  Η άνευ προηγουμένου υποστελέχωση φέρει στο τμήμα μητρώου ένα (!) εργαζόμενο να εξυπηρετεί 80 περίπου άτομα καθημερινά και πλήθος ηλεκτρονικών αιτημάτων, ενώ να σημειώσουμε ότι το τμήμα Συντάξεων εξυπηρετεί τους Νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου και μέρος του Ρεθύμνου.

Η υποβάθμιση- απαξίωση των υπηρεσιών του e- ΕΦΚΑ, κάθε άλλο παρά οφείλεται, στους υπαλλήλους της πρώτης γραμμής που υπηρετούν  με αγωνία και φιλότιμες προσπάθειες τη Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση, που σκοπίμως απαξιώνεται διαχρονικά, καθώς αποτελεί φιλέτο ιδιωτικών συμφερόντων, αλλά ταυτόχρονα και τροχοπέδη της υποτιθέμενης «ανάπτυξης» σε εποχές κρίσεων και νεοφιλελεύθερης παγκοσμιοποίησης.  Να είστε βέβαιοι πως οι εργαζόμενοι στον e- ΕΦΚΑ είμαστε, ως θεματοφύλακες, οι πρώτοι που θα προστατεύσουμε την ύπαρξη και τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς της.

Τέλος, είμαστε εδώ για να παρέχουμε, ως εκπρόσωποι των εργαζομένων, κάθε ενημέρωση και πληροφόρηση στα τοπικά ΜΜΕ για την κατάσταση που αντιμετωπίζει πρώτα η κοινωνία και κατόπιν εμείς,  προκειμένου να μην υπάρχουν ανακριβή και κακόβουλα δημοσιεύματα τα οποία, έστω και έμμεσα, είναι δυνατόν να προσφέρουν νερό στο μύλο των πολέμιων του δημόσιου χαρακτήρα της Κοινωνικής Ασφάλισης". 

Και μια οφειλόμενη απάντηση του Cretalive:

Μας κατηγορεί ο σύλλογος εργαζομένων του ΙΚΑ για «ζήλο» και στοχευμένη ενημέρωση, που προκαλεί, λέει θυμηδία και για κακόβουλες δημοσιεύσεις!

Να τα πάρουμε, αγαπητοί φίλοι με τη σειρά; Μήπως η κακή εξυπηρέτηση του κόσμου, η προσβλητική συμπεριφορά, η αλαζονεία και η οίηση στη συμπεριφορά ορισμένων συγκεκριμένων πάντα υπαλλήλων, μετρημένων στα δάχτυλα του χεριού, που έχει καταγράφει στις δεκάδες αναφορές και τηλεφωνικές κλήσεις προς το cretalive, και που μας δίνουν αφορμή για τα ρεπορτάζ και τα σχόλια μας, είναι κι αυτά κακόβουλα;

Άραγε πότε ασχοληθήκατε πραγματικά με αυτά τα φαινόμενα που θεωρούμε πως σας είναι γνωστά; Και το επαναλαμβάνουμε σε κάθε τόνο, όπως άλλωστε το είχαμε γράψει και στην πρόσφατη αναφορά μας, πως αυτή απαράδεκτη εικόνα δεν αφορά την πλειοψηφία των εργαζομένων, αλλά ένα μικρό μέρος τους, που όμως βρίσκονται σε θέση ευθύνης αλλά και καθημερινής επικοινωνίας με το κοινό. Μήπως είναι ψέμματα πως παραιτήθηκε ο τοπικός διευθυντής του υποκαταστήματος, δείγμα πως η κατάσταση στο Σταυρωμένο έχει φτάσει στο απροχώρητο; Υπάρχει παραίτηση ναι ή όχι και γιατί ; Γράφει ο σύλλογος εργαζομένων για τη βίαιη ενοποίηση όλων των φορέων που έφεραν υπερεργασία, όμως πουθενά δεν αναφέρει πως οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι ( που είναι άριστοι γνώστες του αντικειμένου και άψογοι στη δουλειά τους) δεν μετέφεραν συνταξιοδοτική ύλη στο τοπικό υποκατάστημα, άρα πρόσθετη εργασία στο τμήμα των συντάξεων του Ηρακλείου, δεν επέφερε η ενοποίηση.

Μήπως οι συντάξεις ΤΣΑΥ και ΤΣΜΕΔΕ εξακολουθούν να βγαίνουν, όπως και στο παρελθόν από τα κεντρικά της Αθήνας, άρα για πια ακριβώς επιβάρυνση μιλάμε ; Για δε τον πρώην ΟΓΑ μαθαίνω πως « κουβαλήθηκαν» ελάχιστες εκκρεμότητες! Μήπως λοιπόν δεν είναι η πρόσθετη εργασία αλλά η προβληματική λειτουργία του τοπικού ΕΦΚΑ, που δημιουργεί μια τριτοκοσμική εικόνα για τον κορυφαίο οργανισμό Ασφάλισης; Είναι αλήθεια ή ψέμματα πως στο συγκεκριμένο τμήμα Μητρώου είναι στελεχωμένο, προϊστάμενος και υπάλληλος από τα πρώην συγχωνευθέντα ταμεία; Ούτε και είχαν φτάσει στα δημοσιογραφικά γραφεία οχλήσεις αναγνωστών για κακή συμπεριφορά και κακή συνεργασία( των υπαλλήλων των άλλων ταμείων στο Ηράκλειο) με τους ασφαλισμένους! Μήπως είναι κι αυτό κακόβουλο; Το γεγονός πως εδώ και καιρό δεν γίνονται θεωρήσεις βιβλιαρίων παρά μόνο ηλεκτρονικά, αυτό αυτόματα δεν μειώνει όλη αυτή τη χαρτούρα απελευθερώνοντας εργαζόμενους, άρα στην ουσία το Μητρώο έχει σήμερα λιγότερη δουλειά να κάνει απ’ ότι έκανε στο παρελθόν;

Μήπως θα ήταν πιο ωφέλιμος και παραγωγικός ο συνδικαλιστικός λόγος εάν πρότεινε λύσεις, είτε επωφελεία των συναλλασσομένων, είτε προς όφελος των εργαζομένων που εκπροσωπούν, αντί να ψάχνουν για συνωμότες, κατασκευαστές ειδήσεων και εχθρούς των εργαζομένων; Και κάτι τελευταίο: δική μας δουλειά είναι να αναδεικνύουμε τα κακώς κείμενα, την ταλαιπωρία του πολίτη, τις χείριστες συμπεριφορές απέναντι στον κόσμο, εκεί που υπάρχουν.

Εμείς το ρόλο μας τον ξέρουμε, ευελπιστούμε πως κι εσείς κάποια στιγμή, θα διαισθανθείτε το δικό σας!

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ