ΚΡΗΤΗ

Το γραφείο Δοξιάδη επελέγη ως τεχνικός σύμβουλος για τον ΒΟΑΚ

Στην Κρήτη ο υπουργός κ.Σπίρτζης για την αναγγελία του διεθνούς διαγωνισμού για το δρόμο- ο κίνδυνος της φούσκας

No profile pic

O υπουργός Υποδομών κ.Σπίρτζης αναμένεται στην Κρήτη τις επόμενες ημέρες για να εξαγγείλει τις διαδικασίες του διαγωνισμού για το Βόρειο Οδικό Άξονα. Η κυβέρνηση επιλέγει να πάει στην ουσία απευθείας σε ένα παραχωρησιούχο.

Εντελώς ξαφνικά αποφασίστηκε να διαγραφεί ουσιαστικά η εξαγγελία του πρωθυπουργού για εκπόνηση στρτηγικής μελέτης και να αλλάξει η τακτική για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Να μην ακολουθηθεί η διαδικασία της μελέτης που θα έδειχνε τι δρόμο χρειαζόμαστε, που τον θέλουμε και με τι λεφτά θα γίνει. Και προκρίνεται- εντελώς ξαφνικά πάλι!- μια λύση που δεν έχει καμία σχέση με τη λογική αυτή της προεπιλογής εταιρείας που θα οδηγήσει σε ένα σύστημα μελέτη-κατασκευή!

Σε πρώτη φάση δηλαδή θα γίνει μια περιγραφή του έργου γενικά, θα κληθούν οι εταιρείες να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους και σε δεύτερη φάση θα γίνει για την τεχνική και οικονομική προσφορά.

Η πολιτική ηγεσία τα τελευταία χρόνια πρόκρινε τη λογική της στρατηγικής μελέτης. Πριν…5 έτη το είπαν και ακόμη δεν το έχουν κάνει! Και τώρα αποφάσισαν να μην την προχωρήσουν , πηγαίνοντας σε απευθείας παζάρια με τους εργολάβους, ότι πιο παράλογο έχει προκριθεί…

Στρατηγική μελέτη (που έπρεπε να είχε γίνει) για τρεις λόγους:

Ο ΠΡΩΤΟΣ: Να μετρούνταν με ακρίβεια οι κυκλοφοριακοί φόρτοι στο ΒΟΑΚ. Πόσα αυτοκίνητα κινούνται και από που όλο το διάστημα. Χειμώνα Καλοκαιρι…

Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ: Να προτεινόταν χωροθέτηση, να προωθηθούν μελέτες, περιβαλλοντικά, άδειες αρχαιολογίας

Ο ΤΡΙΤΟΣ: το χρηματοοικονομικό μοντέλο, πως και με ποια λεφτά θα γίνει ο δρόμος.

Χωρίς αυτά τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει. Κανένα οδικό έργο με παραχώρηση ή μη δεν προχώρησε χωρίς μελέτες. Κανένα. Πως θα γίνει στην Κρήτη;

Το γραφείο Δοξιάδη

Στο μεταξύ όπως είχε γράψει και το cretalive στο γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε. ανέθεσετελικά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τη σύμβαση, με συνολική αμοιβή 127 χιλ. ευρώ (προ ΦΠΑ) για την παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την προετοιμασία του διεθνούς διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης για τη "Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά – Άγιος Νικόλαος".
Σύμφωνα με απόφαση του αρμόδιου υπουργείου, το γραφείο Δοξιάδη, που επελέγη ύστερα από διαδικασία διαπραγμάτευσης βάσει του άρθρου 128 του ν. 4412/2016,  θα υποβοηθά τη Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών.
Ο ρόλος του γραφείου Δοξιάδη ως τεχνικού συμβούλου- η σύμβαση είναι εξάμηνης διάρκειας- θα είναι:
- η υποβοήθηση της Αναθέτουσας και Δημοπρατούσας Αρχής στην εκπόνηση μίας εναλλακτικής λύσης σχεδιασμού του έργου, πέραν της μιας ήδη εκπονηθείσας στο πλαίσιο της Προγραμματικής Σύμβασης από τον Ο.Α.Κ. Α.Ε.), με θεώρηση της χάραξης και από μηδενική βάση χωρίς τις δεσμεύσεις και "δουλείες" της υφιστάμενης κατάστασης.
Η λύση θα πρέπει να καθορίζει τα κύρια λειτουργικά χαρακτηριστικά του έργου όπως, η πορεία όδευσης, η ταχύτητα μελέτης, ο βαθμός ελέγχου των προσβάσεων η διατομή της οδού και οι θέσεις των κόμβων σύνδεσης με τα αστικά κέντρα, τους οικισμούς, το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, τα
αεροδρόμια, τα λιμάνια, περιοχές ιδιαίτερου ενδιαφέροντος κ.λ.π..
Συγκεκριμένα, θα περιλαμβάνεται:
-Οριζοντιογραφία ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά Άγιος Νικόλαος, κλίμακας 1:5.000
- Μηκοτομή ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά Άγιος Νικόλαος, κλίμακας 1:5.000/1:500
- Τυπική Διατομή
- Τεχνική Έκθεση
- Προϋπολογισμός – προμέτρηση
- Προκαταρκτική γεωλογική αξιολόγηση
- Υποβοήθηση της Αναθέτουσας και Δημοπρατούσας Αρχής στην εκπόνηση Προκαταρκτικού Προσδιορισμού Περιβαλλοντικών Απαιτήσεων (ΠΠΠΑ) για την ανωτέρω εκπονηθεισόμενη λύση, λαμβάνοντας υπόψη την ήδη εκπονηθείσα ΠΠΠΑ για λογαριασμό του Ο.Α.Κ. Α.Ε. στο πλαίσιο των υποχρεώσεών του εκ της Προγραμματικής Σύμβασης.
- Υποβοήθηση της Αναθέτουσας και Δημοπρατούσας Αρχής στην αξιολόγηση των λύσεων αυτών, συμπεριλαμβάνοντας και την αρχική Τεχνική λύση του ΟΑΚ Α.Ε (συνολικά δύο χαράξεις) με σκοπό την επιλογή της βέλτιστης λύσης που θα ικανοποιεί τις διαμορφούμενες ανάγκες του νησιού και θα συνδυάζεται με τις υπάρχουσες, τις υλοποιούμενες και τις σχεδιαζόμενες υποδομές.
-Υποβοήθηση της Αναθέτουσας και Δημοπρατούσας Αρχής στην διαμόρφωση της
αρχιτεκτονικής του διαγωνισμού και τη διαμόρφωση προγράμματος γεωτεχνικών ερευνών επί της ζώνης διέλευσης της οδού όπως θα προκύψει από την αξιολόγηση των λύσεων, ώστε να ληφθεί υπόψη στην οριστικοποίηση του Βασικού Σχεδιασμού του Έργου.
-Συμμετοχή σε όλες τις συσκέψεις, στις οποίες θα ζητείται η παρουσία του Συμβούλου από την Κοινή Επιτροπή ή από την Αναθέτουσα ή την Δημοπρατούσα Αρχή (τυχόν έξοδα μετάβασης εκτός Αθηνών περισσότερο από μια φορά ή στο εξωτερικό δεν περιλαμβάνονται στη συμβατική αμοιβή).
Σημειώνεται ότι οι εταιρείες ΤΟ.Π.Π.Ο.Σ Σύμβουλοι Μηχανικοί και Obermeyer Hellas συμμετείχαν στη διαδικασία διαπραγμάτευσης, ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται να ανατεθούν οι συμβάσεις νομικού και χρηματοοικονομικού συμβούλου, όπως και συμβούλου για την εκπόνηση της ανάλυσης Κόστους - οφέλους του έργου.

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση