ΑΠΟΨΕΙΣ

Πρόγραμα “Προσέχω” για τη ζωή όλων μας!

"Η Κρήτη έχει “μαυροφορεθεί” αμέτρητες φορές και οι δρόμοι της έχουν γεμίσει με μικρούς σταυρούς. Είναι επιτακτικό να μπει ένα τεράστιο STOP σε αυτήν την αιμορραγία..."

No profile pic

της Αθηνάς Σπανάκη - Κοχιαδάκη 

Μουδιασμένη η κοινωνία της Κρήτης παρακολουθεί το τελευταίο διάστημα να συμβαίνουν απανωτά τροχαία δυστυχήματα και πενθεί για τόσους νέους ανθρώπους που χάθηκαν με αναπάντεχο και βίαιο τρόπο. Αυτό το σύγχρονο πρόβλημα-Μινώταυρος για το νησί μας αναζητά πιεστικά τον Μίτο της Αριάδνης: μια λεπτομερειακή, ρεαλιστική και αποτελεσματική αντιμετώπιση. Η Νέα Δημοκρατία είναι το πρώτο κόμμα, διαχρονικά, που έχει περιγράψει το φαινόμενο στις τραγικές, εθνικές του διαστάσεις και έχει εκπονήσει στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια. Κεντρικός άξονας του προγράμματος “Προσέχω” είναι η ανάπτυξη οδικής παιδείας και η συμμόρφωση της οδηγικής συμπεριφοράς.

Η θέση της χώρας στους στατιστικούς πίνακες των τροχαίων είναι αποκαρδιωτική και η πολιτεία, παράλυτη, παρακολουθεί μια δημογραφική καταστροφή που διαρκεί εδώ και δεκαετίες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τα τροχαία αποτελούν βασική αιτία θανάτου στους νέους ηλικίας 15 έως 29 χρονών. Ενώ τα ανεπτυγμένα κράτη έχουν επιτύχει συστηματική μείωση των ατυχημάτων αυτής της κατηγορίας, εμείς εξακολουθούμε να περιοριζόμαστε σε νεκρολογίες, προσεγγίζουμε τον σύγχρονο “Μινώταυρο” θεωρητικά και αναρωτιόμαστε εάν φταίει η ποιότητα του οδικού δικτύου, η οδηγική συμπεριφορά μας ή ο συνδυασμός αυτών...

Σημειώνω ότι, μετά την επίσημη παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου “Προσέχω”, ο πρόεδρος της Ν.Δ., Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε δεσμευθεί ότι η εφαρμογή του θα αποτελέσει απόλυτη προτεραιότητα με την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας. Το πρόγραμμα είναι δομημένο σύμφωνα με τη μελέτη πρακτικών που εφαρμόζονται σε Ευρωπαϊκές χώρες με υψηλές αποδόσεις στην οδική ασφάλεια και διορθώνει στρεβλότητες του δικού μας συστήματος, όπως η εμπλοκή πέντε υπουργείων!

Ο σχεδιασμός προβλέπει καθορισμό και παρακολούθηση ενδιάμεσων στόχων, συντονισμό φορέων και δράσεων. Αναπτύσσεται σε έξι πυλώνες και περιλαμβάνει μάθημα 20 ωρών στα σχολεία, μάθημα στους νέους δασκάλους, ημερίδες οδικής ασφάλειας σε δήμους, Περιφέρειες και στρατόπεδα. Επίσης, μεριμνά για την επιτήρηση της κυκλοφορίας με αποτελεσματική αστυνόμευση, χρήση ειδικών συστημάτων καμερών που μετρούν μέση ωριαία ταχύτητα και παρακολούθηση παράνομων ενεργειών στο διαδίκτυο. Πυλώνες του σχεδιασμού είναι και η ασφάλεια οδικών υποδομών με την ανάπτυξη προδιαγραφών και οδηγιών σχεδιασμού δρόμων, και η αναβάθμιση του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων με ηλεκτρονική ταυτότητα οχήματος και αυτοματοποιημένο ηλεκτρονικό έλεγχο μεταξύ άλλων. Επιπρόσθετα, προωθούνται τα ευφυή συστήματα μεταφοράς, η εντατικοποίηση προγράμματος άμεσης βοήθειας με τη σύσταση κεντρικού φορέα που θα συντονίζει τους επιμέρους φορείς και η ανάπτυξη βάσης δεδομένων και εμπειριών προσβάσιμης σε όσους εμπλέκονται θεσμικά.

Για τη Ν. Δ. η οδηγική ασφάλεια αποτελεί εθνικό και όχι κομματικό ζήτημα. Και δεν είναι μόνο το ξεκλήρισμα νέων ανθρώπων και οικογενειών. Για κάθε νεκρό αντιστοιχούν 4 άτομα με μόνιμη αναπηρία και 8 σοβαροί τραυματισμοί, ενώ το ετήσιο κόστος των τροχαίων ξεπερνά τα 3 δις ευρώ. Η Κρήτη έχει “μαυροφορεθεί” αμέτρητες φορές και οι δρόμοι της έχουν γεμίσει με μικρούς σταυρούς. Είναι επιτακτικό να μπει ένα τεράστιο STOP σε αυτήν την αιμορραγία...


Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση