ΑΠΟΨΕΙΣ

Ποιος θα είναι ο φόρος ,που θα επιβληθεί, τελικά στο νέο αεροδρόμιο;

Γιατί να επενδύσουμε παραπάνω από 1 δισεκατομμύριο στο Καστέλλι όταν με 300εκ φτιάχνουμε το "Καζαντζάκης";

No profile pic


του Γρηγόρη Πασπάτη


Από τις ανακοινώσεις των κυβερνητικών υπευθύνων φαίνεται ότι το αεροδρόμιο "Καστελλίου" θα προχωρήσει από το επόμενο φθινόπωρο χρηματοδοτούμενο από εταιρείες κινεζικών συμφερόντων. Θα μου μείνει πάντα αναπάντητο το ερώτημα γιατί να επενδύσουμε παραπάνω από 1 δισεκατομμύριο € στο "Καστέλλι" όταν με 300εκ € μπορεί να κατασκευαστεί ένα αεροδρόμιο που θα εξυπηρετεί 8.5εκατομμυρία επιβάτες ετησίως στον "Καζαντζάκη" με μηδενική όχληση της Αλικαρνασσού (μελέτη ΕΜΠ). Τέλος πάντων έτσι απεφάσισαν πολλές Ελληνικές κυβερνήσεις, φαίνεται να υπάρχει πολιτική συναίνεση, ας γίνει το "Καστέλλι" και όλοι θα το στηρίξουμε. Τουλάχιστον να προχωρήσει ο ευπρεπισμός του "Καζαντζάκη" για όσα χρόνια ακόμα λειτουργήσει (οι προσπάθειες της περιφέρειας και του δήμου Ηρακλείου φαίνεται να βρίσκουν γόνιμο έδαφος).

Αλλά, Είναι υποχρέωση αυτών που έχουν την πολιτική εύθυνη (άμεσα με τις υπογραφές και έμμεσα με τη στήριξη) να ενημερώσουν τον πολίτη του Ηρακλείου για το φόρο ανά επιβάτη στο νέο Αεροδρόμιο του "Καστελλίου". Η σύμβαση που θα υπογραφεί το φθινόπωρο ουσιαστικά θα "προβλέπει" και το φόρο που θα επιβληθεί.

Ενδεικτικές σημερινές τιμές φόρου/επιβάτη:

-Αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης" 12.30€

-Αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" 34.18€

-Αεροδρόμιο Κωνσταντινουπόλεως 16.55€

-Αεροδρόμιο Palma de Mallorca 14.35

Είναι εύκολα αντιληπτό πόσο θα επηρεάσει την τοπική οικονομία με την αύξηση του τουριστικού πακέτου αλλά και την οικονομία του μέσου πολίτη του Ηρακλείου με την αύξηση του εισιτηρίου ένας υψηλός φόρος/επιβάτη. Υψηλός φόρος/επιβάτη σημαίνει μη ανταγωνιστικό αεροδρόμιο. Το βιώσαμε στο "Ελευθέριος Βενιζέλος" στην πλήρη του μορφή. Μην ξεχνάμε ότι η Ευρωπαική ένωση δεν επιτρέπει στις κυβερνήσεις μέλη να χρηματοδοτήσουν αεροδρόμια, δηλαδή η αστοχία δεν διορθώνεται. Στην καθημαγμένη Ελλάδα του 2016, νομίζω ότι μας χρωστούν τη συγκεκριμένη πληροφόρηση πριν υπογράψουν.

  ΥΓ1: Το 2016 ο "Καζαντζάκης" θα εξυπηρετήσει περίπου 6.5εκ επιβάτες. Δηλαδή ο ανακατασκευασμένος "Καζαντζάκης" (300εκ€) θα μπορούσε να δεχθεί ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ παραπάνω 2εκ. επιβάτες. Εκτιμούμε ότι έχουμε τις υποδομές στην ανατολική Κρήτη να υποδεχθούμε άλλα 2εκ τουρίστες; το ζητούμενο είναι ο ποσοτικός ή ποιοτικός τουρισμός; 

ΥΓ2: Το εαν το "Καστέλλι" μπορεί να γίνει hub airport το αφήνω στην κρίση των ειδικών και στις γενικότερες γεωστρατηγικές πολιτικές της Ευρωπαικής Ενωσης. Προσωπικά το βλέπω εξαιρετικά χλωμό.


Ο Γρηγόριος Αλ. Πασπάτης είναι πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση