ΑΠΟΨΕΙΣ

ΟΧΙ: δεν πρέπει να ξαναμπούν αυτοκίνητα στην οδό Δικαιοσύνης

Ο πεζόδρομος ανήκει πλέον στους πεζούς τους κατοίκους τους επισκέπτες

ΟΧΙ: δεν πρέπει να ξαναμπούν αυτοκίνητα στην οδό Δικαιοσύνης

Του Γιώργου Αλεξάκη*


Η Πεζοδρόμηση, η χρήση ποδηλάτου και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (τραμ), η μείωση του ορίου ταχύτητας κίνησης των αυτοκινήτων, η χρήση μικρών ηλεκτρικών λεωφορείων, η οργάνωση της πόλης ώστε ο πολίτης κάτοικος να καλύπτει τις ανάγκες του (σχολείο, εμπόριο, υπηρεσίες, κλπ) με μέγιστο χρόνο περπατήματος 15 λεπτών,  είναι μέτρα «Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» που εφαρμόζονται επιτυχώς σε σύγχρονες ελληνικές και ευρωπαϊκές πόλεις, τα τελευταία χρόνια.

Τα αποτελέσματα (παρά τους αρχικούς κλυδωνισμούς) είναι θετικά και θεαματικά :

    Μείωση του διοξειδίου του άνθρακα εντός του κέντρου πόλης,
    αύξηση εμπορικής κίνησης,
    αύξηση επισκεψιμότητας,
    ξανά - ανακάλυψη της πόλης και των όμορφων γειτονιών της.

Για την επιτυχή εφαρμογή απαιτείται :

    ολιστικός σχεδιασμός,
    ουσιαστική δημόσια διαβούλευση,
    διάλογος και ενημέρωση με τους πολίτες,
    άμεση γρήγορη αποτελεσματική εφαρμογή.

Στο Ηράκλειο, στην πόλη μας ακόμα δυστυχώς πολλά πράγματα γίνονται ανάποδα :

    πρώτα έργα και μετά μελέτες,
    έργα αδικαιολόγητης διάρκειας με καθολική ταλαιπωρία και
    όταν επιτέλους ολοκληρώνονται τα έργα αρχίζει μια άσκοπη συζήτηση για αναίρεση τους.

ΟΧΙ : δεν πρέπει να ξαναμπούν αυτοκίνητα στην οδό Δικαιοσύνης.

Ο δρόμος ως πεζόδρομος έχει κοινωνική αποδοχή,

Ο Πεζόδρομος ανήκει πλέον στους πεζούς τους κατοίκους τους επισκέπτες της πόλης.

Η  Δημοτική Αρχή πρέπει να ενώνει και δεν πρέπει διαιρεί.

Η Αυτοδιοίκηση πρέπει να κάνει έργα που να βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.

Όμως ο συγκεκριμένος σχεδιασμός της τωρινής Δημοτικής Αρχής έχει αποτέλεσμα να καλείται το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου να συζητήσει και να εγκρίνει μια Κυκλοφοριακή Μελέτη για την εντός των τειχών περιοχή του Ηρακλείου, (η οποία εν μέρει έχει ήδη εκτελεστεί) και με τον τρόπο της : φέρνει σε αντιπαράθεση πολίτες κοινωνικούς φορείς επαγγελματικές ομάδες, αν και όλοι ζητούν μια φιλική προς τον πολίτη, αλλά και λειτουργική πόλη.

 

Δικαιοσύνης

δικαιοσυνης


*Πολιτικού Μηχανικού και Περιφερειακού Συμβούλου Κρήτης – Εντεταλμένου για τα Ευρωπαϊκά Θέματα

 

Γίνε ο ρεπόρτερ του CRETALIVE

Στείλε την είδηση